Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
desert_queen schreef: Heb foto`s gemaakt.....komen eraan....
Nou meneer heeft zn goedkeuring gegeven en heeft zn bot HELEMAAL opgegeten....je mocht er nog niet eens naar kijken...  >:( ;D
en so hoort het ook, het is van hem en niet van jou !!!
Door conleeuw
leuke foto's, het zijn wel dikke vette botten zeg. Ik voer dit soort botten niet, ik geef zachtere botten zoals ribbetjes, want ik vindt deze botten te hard, het zijn dragende botten en daar kunnen honden hun tanden op kapot bijten, en ik vindt ze soms nogal scherp als ze kapot zijn  ;) maar ze hebben het gegeten, zou jij ook aan rib boten kunnen komen? dat is mischien toch wel beter ;)
Door desert_queen
Hi Conleeuw....

Oh :-[ en ik bedoelde het zo goed.....Heb dr wel bijgezeten en iedere keer de kleine stukjes weggepakt.....
Maar bedankt voor je advies....zal kijken of ze ook kleinere botten hebben.....
Morgen wil ik ze Buffel geven...en geen bot.....
Heb ook kippenpoten(mischien beter???) Ben wat dat betreft echt een leek....:(
Maar ja daarom ben ik ook zo vaak hier met zooooooooooveel vragen....
Door conleeuw
desert_queen schreef: Hi Conleeuw....

Oh :-[ en ik bedoelde het zo goed.....Heb dr wel bijgezeten en iedere keer de kleine stukjes weggepakt.....
Maar bedankt voor je advies....zal kijken of ze ook kleinere botten hebben.....
Morgen wil ik ze Buffel geven...en geen bot.....
Heb ook kippenpoten(mischien beter???) Ben wat dat betreft echt een leek....:(
Maar ja daarom ben ik ook zo vaak hier met zooooooooooveel vragen....
joh, je vraag maar een eind weg, en het is toch goed gegaan, maar ik denk, ik noem maar even dat er wel betere botten zijn om te gebruiken, je bent er bij gebleven en ze hebben het kunnen eten, dus op zich niets aan de hand toch, maar omdat ik weet dat het kei harde botten kunnen zijn, en wij liever geen gebroken tanden hebben denk ik, ik laat het jou even weten, je weet in iedere geval nu dat ze wel schapen botten willen en kunnen eten, op zich toch hardstieke goed !!!
Kip is prima, maar ook als een kip een oudere dier is, kunnen de botjes bij de poten zeg maar kei hard zijn, maar toch een stuk zachter dan de lam/schapen botten. Ik voer alles van de kip, maar meestal is het dan een slacht kuiken, die worden niet zo oud voor ze geslacht worden, dus zijn de botjes eigenlijk maar kuiken zacht :) Soms krijgen ze hier een soep kip, dat is dan meestal een oudere dier, gaat ook wel goed hoor, onze kindertjes willen wij toch een beetje in de watten leggen ;D
Door desert_queen
Het voordeel hier is dat alles HALLAL -geslacht wordt en dus verser kan niet meer...
Ook dus de lammetjes/kalfjes/koetjes etc.....

Als jij de kip geeft...geef je die dan ook rauw?  Ik ben een beetje bang met kip ivm het weer hier....(47C)....zou ik het niet beter ff koken?
Door conleeuw
desert_queen schreef: Het voordeel hier is dat alles HALLAL -geslacht wordt en dus verser kan niet meer...
Ook dus de lammetjes/kalfjes/koetjes etc.....

Als jij de kip geeft...geef je die dan ook rauw?  Ik ben een beetje bang met kip ivm het weer hier....(47C)....zou ik het niet beter ff koken?
nee joh, niet koken gewoon rauw, de zuurgraad in de maag van een hond is gewoon prima om vers rauw vlees, inclusief de aanwezige bacterieen te verteren. Ik geef ook wel eens vlees, inclusief kip die een beetje erg "rijp" (lees stink) is, honden kunnen het prima hebben, ze hebben nog nooit last gehad. Trouwens als honden gewoon wild leven, dan vreten ze ook van alles en nog wat.... inclusief karkassen die ze vinden die al lang dood en van de bacterieen overspoeld is, dus ik zou me daar niet druk om maken, gewoon lekker rauw. Gekookte bot splintert  en is niet geschikt om te voeren aan een hond, ook niet gekookte kippen botten ! dus lekker rauw  ;) het is best wel eng in de begin, maar het gaat altijd wel goed ;D
Door desert_queen
Vandaag krijgen ze buffel (wist helamaal dat ze dat hier hadden haha....en nog wel Hallal)....
Morgen kip....rauw....haha...ben eens benieuwd....
Seya was een beetje  :yucky: gisteren avond....denk dat hij te gulzig is geweest ....of dat hij er nog aan moet wennen..... Wat mij verbaasde was dat nadat ik hem wat magere yoghurt had gegeven,hij weer helemaal ok was.....
Door conleeuw
hier gebeurt het ook wel eens als ze zich te snel of helemaal vol hebben gevreten dat ze het eens uitspuugen, maar als ik dan even niet kijk (blegh) dan vreten ze het weer opnieuw op, ik denk dan altijd maar, oh, het lag niet netjes in hun maag, ze moesten het opnieuw indelen. Als ze echt misselijk zijn omdat ze ziekjes zijn, dan eten ze het echt niet op, ik zie het vooral als er honden komen te logeren die pas beginnende barfers zijn. Als Jazz botten heb gegeten en die zijn de andere morgen nog niet uit haar maag weg, dan spuugt ze het ook uit, gebeurt niet vaak, maar pas geleden hebben ze ribbetjes gegeten die knoert hard waren, en toen was er smorgens nog een restje bot die er uit moest, dan kan ze ook heel vies kijken als ze teruggekeerde bot besnuffelt, zo van.... bah, wat vies, moet je dat vieze troep eens zien :P. Het is toch voor ons ook spannend om deze stap te zetten, ik ben benieuwd hoe de ontlasting van jou honden gaat veranderen nu ze Barf krijgen?
Heb jij trouwens al de stuk gelezen over Botten en Barf? kijk eens in deze stuk, er staan een aantal belangrijk en interessante links in het stukje.

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html

Buffel  :o ja dat had ik ook niet verwacht bij jullie, maar dat zal wel niet uit het wild zijn? of wel? wat kan je zo al aan komen daar? want kan jij ook aan pens, lever, hart, niertjes komen? het is ook belangrijk dat je organen er bij voer?
Door desert_queen
Jaaaa..... ;D Buffel van India nog wel  :D
Helaas is hier niet zoveel te krijgen als in Nederland....zoals pens....
Maar wel duif,lams,rundvlees,kip,buffel,kalf,en een enorm aanbod van locale vis....

Ja ben ook eens benieuwd hoe het gaat met hun ontlasting.....moet wel zeggen dat hun scheetjes enorm stinken,meer dan ervoor ;D :-[
Door conleeuw
desert_queen schreef: Jaaaa..... ;D Buffel van India nog wel  :D
Helaas is hier niet zoveel te krijgen als in Nederland....zoals pens....
Maar wel duif,lams,rundvlees,kip,buffel,kalf,en een enorm aanbod van locale vis....

Ja ben ook eens benieuwd hoe het gaat met hun ontlasting.....moet wel zeggen dat hun scheetjes enorm stinken,meer dan ervoor ;D :-[
;D ;D sommige botten doen hier ook de lucht verandere in een chemische wapen achtige stank, vooral lam en geiten bot........... van kip heb ik minder last, maar als ze weer eens een geitenribbetje hebben verslonden....... whoooeeeeiiii wat kunnen ze dan stinken ;D
Door desert_queen
Hi Con.....

ff een update......over de ontlasting  ;D ;D
het is minder en harder geworden....mooie keuteltjes ipv koeiflatsen.....
Zelf Seya wat vaak last had van dunne ontlasting begint keuteltjes te poepe....

En natuurlijk vindt Mamsie(ik) dit geweldig,want ik ben dus degene die die ieder dag moet opruimen uit de tuin ;D :D
Door conleeuw
desert_queen schreef: Hi Con.....

ff een update......over de ontlasting  ;D ;D
het is minder en harder geworden....mooie keuteltjes ipv koeiflatsen.....
Zelf Seya wat vaak last had van dunne ontlasting begint keuteltjes te poepe....

En natuurlijk vindt Mamsie(ik) dit geweldig,want ik ben dus degene die die ieder dag moet opruimen uit de tuin ;D :D
;D ;D kijk, dat zijn mooie berichten. Ik ben ook nog dagelijks blij met de droge, stevige barfdrollen ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door