desert_queen schreef: Heb foto`s gemaakt.....komen eraan....en so hoort het ook, het is van hem en niet van jou !!!
Nou meneer heeft zn goedkeuring gegeven en heeft zn bot HELEMAAL opgegeten....je mocht er nog niet eens naar kijken...![]()
![]()
Moderator: Lizzy
desert_queen schreef: Heb foto`s gemaakt.....komen eraan....en so hoort het ook, het is van hem en niet van jou !!!
Nou meneer heeft zn goedkeuring gegeven en heeft zn bot HELEMAAL opgegeten....je mocht er nog niet eens naar kijken...![]()
![]()
desert_queen schreef: Hi Conleeuw....joh, je vraag maar een eind weg, en het is toch goed gegaan, maar ik denk, ik noem maar even dat er wel betere botten zijn om te gebruiken, je bent er bij gebleven en ze hebben het kunnen eten, dus op zich niets aan de hand toch, maar omdat ik weet dat het kei harde botten kunnen zijn, en wij liever geen gebroken tanden hebben denk ik, ik laat het jou even weten, je weet in iedere geval nu dat ze wel schapen botten willen en kunnen eten, op zich toch hardstieke goed !!!
Ohen ik bedoelde het zo goed.....Heb dr wel bijgezeten en iedere keer de kleine stukjes weggepakt.....
Maar bedankt voor je advies....zal kijken of ze ook kleinere botten hebben.....
Morgen wil ik ze Buffel geven...en geen bot.....
Heb ook kippenpoten(mischien beter???) Ben wat dat betreft echt een leek....
Maar ja daarom ben ik ook zo vaak hier met zooooooooooveel vragen....
desert_queen schreef: Het voordeel hier is dat alles HALLAL -geslacht wordt en dus verser kan niet meer...nee joh, niet koken gewoon rauw, de zuurgraad in de maag van een hond is gewoon prima om vers rauw vlees, inclusief de aanwezige bacterieen te verteren. Ik geef ook wel eens vlees, inclusief kip die een beetje erg "rijp" (lees stink) is, honden kunnen het prima hebben, ze hebben nog nooit last gehad. Trouwens als honden gewoon wild leven, dan vreten ze ook van alles en nog wat.... inclusief karkassen die ze vinden die al lang dood en van de bacterieen overspoeld is, dus ik zou me daar niet druk om maken, gewoon lekker rauw. Gekookte bot splintert en is niet geschikt om te voeren aan een hond, ook niet gekookte kippen botten ! dus lekker rauw
Ook dus de lammetjes/kalfjes/koetjes etc.....
Als jij de kip geeft...geef je die dan ook rauw? Ik ben een beetje bang met kip ivm het weer hier....(47C)....zou ik het niet beter ff koken?
desert_queen schreef: Jaaaa.....Buffel van India nog wel
![]()
Helaas is hier niet zoveel te krijgen als in Nederland....zoals pens....
Maar wel duif,lams,rundvlees,kip,buffel,kalf,en een enorm aanbod van locale vis....
Ja ben ook eens benieuwd hoe het gaat met hun ontlasting.....moet wel zeggen dat hun scheetjes enorm stinken,meer dan ervoor![]()
![]()
desert_queen schreef: Hi Con.....
ff een update......over de ontlasting![]()
het is minder en harder geworden....mooie keuteltjes ipv koeiflatsen.....
Zelf Seya wat vaak last had van dunne ontlasting begint keuteltjes te poepe....
En natuurlijk vindt Mamsie(ik) dit geweldig,want ik ben dus degene die die ieder dag moet opruimen uit de tuin![]()
![]()