Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Ik ben heel benieuwd Geer. Ik hoop zo dat het werkt. Want hoewel ik dit allemaal heel vaag vind klinken en mijn twijfels heb bij allerlei soorten 'metingen', heb ik zoiets van "als het maar helpt".
Door Hanny
Ik kan me goed voorstellen, dat bij metingen bepaalde vragen duidelijk kunnen worden.
Heel spannend vind ik de opmerking scoort hoog op erfelijkheid. Als je een keer tijd hebt, wil je dat dan eens proberen uit te leggen.  Ben echt benieuwd, wat daar mee bedoeld zal worden.
Ik dacht, dat erfelijkheid de helft van je vader en de helft van je moeder was. Wat is dan hoog scoren????
Ik denk, dat het zoiets betekent als genetisch behept met vele problemen.
Heb ik het goed?

Hanny
Door Lizzy
Hanny schreef: Ik kan me goed voorstellen, dat bij metingen bepaalde vragen duidelijk kunnen worden.
Heel spannend vind ik de opmerking scoort hoog op erfelijkheid. Als je een keer tijd hebt, wil je dat dan eens proberen uit te leggen.  Ben echt benieuwd, wat daar mee bedoeld zal worden.
Ik dacht, dat erfelijkheid de helft van je vader en de helft van je moeder was. Wat is dan hoog scoren????
Ik denk, dat het zoiets betekent als genetisch behept met vele problemen.
Heb ik het goed?

Hanny
Ja, daar ben ik ook heel benieuwd naar. En ik denk inderdaad dat hiermee wordt bedoelt dat de problemen deels of helemaal veroorzaakt worden door genetische aanleg. En ik ben druk aan het lezen over genetica op het moment en las gisteren een interessante opmerking die zoiets luidde als "wanneer je specifieke eigenschappen IN de hond fokt, fok je er automatisch meer in dan alleen die eigenschappen die je graag wilt zien". En zo kan het dat bij het infokken van korte pootjes of lange oren er ook iets is ingefokt dat in relatie staat tot huidproblemen. Ik zeg niet dat het zo is hoor, maar ik vind wel dat veel bassets (zeker Engelse) snel last hebben van gisten, schimmels en andere huidaandoeningen.
Door Cathelijn
Lizzy schreef: Ja, daar ben ik ook heel benieuwd naar. En ik denk inderdaad dat hiermee wordt bedoelt dat de problemen deels of helemaal veroorzaakt worden door genetische aanleg. En ik ben druk aan het lezen over genetica op het moment en las gisteren een interessante opmerking die zoiets luidde als "wanneer je specifieke eigenschappen IN de hond fokt, fok je er automatisch meer in dan alleen die eigenschappen die je graag wilt zien". En zo kan het dat bij het infokken van korte pootjes of lange oren er ook iets is ingefokt dat in relatie staat tot huidproblemen. Ik zeg niet dat het zo is hoor, maar ik vind wel dat veel bassets (zeker Engelse) snel last hebben van gisten, schimmels en andere huidaandoeningen.
als ik dat hier vergelijk is de huid van Jonas ook heel anders dan die van Floor. Jonas heeft een veel dunnere en strakkere huid. Bij de Artesien zijn er ook geen (of bijna geen) plooien ingefokt. Bij Floor dus wel. Haar huid voelt ook dikker, vettiger. Zij heeft ook vaak jeuk, verkleuringen en ze stinkt altijd. Dus wellicht zijn deze problemen meegekomen in de poging om de plooien te fokken?
Door geer
Nou, zij vond het al moeilijk om het mij in een uurtje uit te leggen, ik ben nog bezig om het te 'verwerken', laat staan dat ik het nu heel duidelijk kan uitleggen. Kort gezegd komt het erop neer dat ze bepaalde energieen meten. Ze gaan ervan uit dat alles uit energie bestaat en als die energie in balans is, dan is een dier gezond. De lecher antenne is een soort tweebenige meetlat, met meetwaardes erop, die meet hoe sterk of hoe zwak de energie van een bepaald orgaan is. Er zijn standaardwaardes opgesteld voor wat die energie zou moeten zijn, daar wordt het mee vergeleken. Daar kwam dus uit dat Sophie te weinig lever- en ook iets te weinig miltenergie heeft.
Vervolgens gaat ze op een ander 'niveau' meten, met behulp van een doos vol testbuisjes met samples van energieen, voeding, of bijvoorbeeld medicatie. Daar kwam uit dat Sophie erg hoog op het buisje 'erfelijkheid' scoorde en ook op allergie. Nu vind ik dat wel grappig omdat ik altijd heb gezegd dat Sophie gewoon niet lekker in elkaar steekt. Ted IS een Mercedes, SOphie is een Mercedes met onderdelen van andere auto's onder de motorkap. En aangezien SOofs fokker gewoon wat dingen die op een Basset lijken op elkaar heeft gezet, kan ik me erg goed voorstellen dat daar iets niet helemaal lekker zit.

Mijn eerste reactie was ook dat ik me kan voorstellen dat organen een bepaalde energie hebben, maar erfelijkheid??? Dat is dus inderdaad wat de oorzaak van de verstoorde lever- en miltenergie is, een erfelijke afwijking/foutje in de fok. En een allergie. Het was minder van belang om te weten wat voor allergie, omdat het doel is om het lichaam weerbaar te maken tegen 'allergie'.

Dat deed ze door haar meridianen te behandelen met magneten, opgeplakte energie  :) en haar over haar hele lijn te bekloppen, van voor naar achter. Wat wel opmerkelijk was is dat SOphie van meet af aan ontzettend rustig op die tafel heeft gezeten, terwijl ze normaal pertinent niet op de tafel wil.

Vervolgens testte ze wat wel en niet bij SOphie past qua medicatie en/of voeding, maar  omdat het wat kort dag was had ik geen tijd om van al mijn vleessoorten een sampletje mee te nemen, dus voeding heeft ze niet uit kunnen testen. Dat doen we de volgende keer. Uit de medicijntest kwamen een aantal middelen, die worden overigens niet met de Lecher, maar met een andere meetzwieper (Tan, hoe heet dat ding ook alweer) getest, die positief of negatief aanslaat.

Afijn, er kwam uit dat Soof, naast een buisje waar 'haar' energiecombinatie inzit (en hoe ze die maken, dAAR ben ik nog mee bezig  ;D) levercompositum nodig had en Wu Xing metaalkruiden. Eenmaal thuis ben ik daarnaar gaan spitten, die kruiden, en wat ik wel heel grappig vind is dat de karakteromschrijving van een ' metaaldier' precies de karakteromschrijving is van Sophie... Afijn...dat was het dus.
Door Hanny
Geer, dank je.
.
Ik had het dus wel zo ongeveer begrepen.
Als jij denkt, dat de zg. erfelijkheidsproblemen bij de manier van fokken liggen, dan zou je bijna stellen, dat als je wel goed????? fokt er geen problemen zouden zijn. Dat zou toch prachtig zijn.
Op zich is er met deze conlusie weinig nieuws onder de zon, volgens mij is het toch zo, dat heel veel problemen bij mens en dier ontstaan, doordat de genetische aanleg daarvoor aan wezig is. De vraag blijft dan, waarom het bij de één wel en bij de ander niet tot problemen, of probleempjes kan leiden.
Nog een vraagje, zijn het "verwarmende" kruiden?
Vaak wordt er bij jeuk gekoeld, maar vanuit een andere gedachte zou je bij jeuk, is toch een vorm van warmte, aan het lichaam warmte kunnen toevoegen, zodat het lichaam zelf geen warmte meer hoeft te produceren en hopelijk kan genezen.
Laat je dat nog een keer weten?
Wat zou het heerlijk zijn, als ze van haar jeuk af zou kunnen komen.

Hanny
Door Lizzy
Geer, gaaf, dank je wel voor je verslag. Ik vind het uitermate interessant! Wanneer ga je weer terug? Ik ben benieuwd wat er dan qua vlees-test uit komt.
Door Hitam
Meetzwieper heet biotensor ;)
Ik vind meetzwieper eigenlijk ook wel een aardig woord ervoor.
Ik zeg altijd dat het een pendel is maar dan horizontaal ipv vertikaal.
Door conleeuw
dit is toch een beetje in dezelfde hoek als accupunctuur? dat is toch ook invloed uitoefenen op de energie stromen/banen in het lichaam, of vloek ik nu?
???
Door geer
conleeuw schreef: dit is toch een beetje in dezelfde hoek als accupunctuur? dat is toch ook invloed uitoefenen op de energie stromen/banen in het lichaam, of vloek ik nu?
???
Nou, volgens mij is het inderdaad op dezelfde leer gestoeld, maar ik kan het mis hebben. Toen Sophie haar meridiaan 'beklopt' werd, kreeg ze ook op twee plekken op haar poortjes acupuctuurzalf. Alleen meten ze hier eerst de energie van die banen en een van de daarop volgende behandelingen kan bijvoorbeeld acupuctuur zijn, maar ook iets anders...

Hoewel 't allemaal erg abstract is lijkt ze sinds donderdag wel vrolijker. Haar huid is nog niet zoals hij moet zijn, dat zal ook wel even duren, maar de afgelopen weken lag ze als een dood vogeltje op de bank...ze wilde ook niet spelen en was op z'n zachtst gezegd chaggerijnig. Ted kreeg continu op haar flikker, honden in het park mochten niet vervelend tegen Uwe Soof doen... En nu loopt ze Ted weer als vanouds door het huis heen te drijven, speelt ze als een bezetene is de chaggerijnigheid weg. Kan natuurlijk toeval zijn, maar je weet maar nooit...
Door Hitam
conleeuw schreef: dit is toch een beetje in dezelfde hoek als accupunctuur? dat is toch ook invloed uitoefenen op de energie stromen/banen in het lichaam, of vloek ik nu?
???
Het is inderdaad op dezelfde leer gestoeld. Ze meten acupunctuurpunten en meridianen door en verbinden ook acupucntuurpunten met elkaar om energie van de ene meridiaan in de andere te laten stromen.
Door Jojo
Ik heb het allemaal eens even doorgelezen deze topic en ik vind het erg interessant om te lezen! Ik kende dit nog niet, alleen het werken met die biotensor wel omdat ik met mn beestjes (en mezelf ;D) naar een bioresonantie-therapeut ga als ze wat mankeerd. Daar werken ze vaak ook met zo'n ding. Werkt op het grote vlak allemaal een beetje hetzelfde als ik het zo lees, met meridianen, trillingen, energie enz??
Ook ik ben erg benieuwd naar de resultaten!!
Door Annieke
202spots schreef: Jeuk krabbel krabbel...

The common symptoms of a yeast overgrowth include:
- Face rubbing
- Feet licking and soreness
- Rash on the belly and legs
- Redness in the ears
- Discharge in the ears, often a brown thick substance with a yeasty odor
- Chewing near tail and rectum
- Red or brown color between toes and/or reddish stain under the eyes

Hier meer wat je kan doen
http://b-naturals.com/Apr2002.php
Heee, dit is toevallig... ik wilde net een topic openen over onze Westie, 11 jaar, reutje die, als ik het zo lees, veel van deze symptomen heeft. Hij veegt ook met z'n bekkie over de vloer of tegen de rand van z'n mand, standaard als hij gegeten of gedronken heeft maar ook 'zomaar' in z'n mand, heeft ook een hele periode z'n pootjes bijna kapot gelikt, ook rode oren en idd bruine smeer/troep in een oor wat om de zoveel tijd opspeelt, en de laatste paar weken is hij ook begonnen met bijten op z'n achterwerk. Ook die rode/bruine kleur tussen de tenen komt me bekend voor.

Hier een foto van een van die wondjes op z'n rug;
Afbeelding

Hij heeft z'n hele leven brok gegeten, krijgt nu sinds afgelopen winter Rodi Pens en Hart, van Rund en Groenten krjigt 'ie hele dunne poep.

Wat valt er zoal aan te doen?
Door geer
Ik vind het altijd moeilijk om te zeggen of het door de behandeling komt of door iets anders, met name omdat Sophie twee weken heerlijke afleiding bij Erna heeft gehad, maar het gaat beter!

Wat mij voornamelijk opvalt is dat haar plekken veel rustiger zijn, je ziet nog wel korstjes waar ze zaten, maar wat bovenal opvalt is dat haar buik en borst rustig zijn. Normaal is haar buik altijd rood en zitten er op haar borst ook roze ''pikjes", nu is haar buikje gewoon de normale kleur..het ziet er echt rustig uit en da's voor het eerst sinds tijden. Ze krabt en bijt absoluut veel minder, eigenlijk zoals een normale hond dat doet. Hopen dat dit zo doorgaat!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door