Moderator: Lizzy
Hanny schreef: Ik kan me goed voorstellen, dat bij metingen bepaalde vragen duidelijk kunnen worden.Ja, daar ben ik ook heel benieuwd naar. En ik denk inderdaad dat hiermee wordt bedoelt dat de problemen deels of helemaal veroorzaakt worden door genetische aanleg. En ik ben druk aan het lezen over genetica op het moment en las gisteren een interessante opmerking die zoiets luidde als "wanneer je specifieke eigenschappen IN de hond fokt, fok je er automatisch meer in dan alleen die eigenschappen die je graag wilt zien". En zo kan het dat bij het infokken van korte pootjes of lange oren er ook iets is ingefokt dat in relatie staat tot huidproblemen. Ik zeg niet dat het zo is hoor, maar ik vind wel dat veel bassets (zeker Engelse) snel last hebben van gisten, schimmels en andere huidaandoeningen.
Heel spannend vind ik de opmerking scoort hoog op erfelijkheid. Als je een keer tijd hebt, wil je dat dan eens proberen uit te leggen. Ben echt benieuwd, wat daar mee bedoeld zal worden.
Ik dacht, dat erfelijkheid de helft van je vader en de helft van je moeder was. Wat is dan hoog scoren????
Ik denk, dat het zoiets betekent als genetisch behept met vele problemen.
Heb ik het goed?
Hanny
Lizzy schreef: Ja, daar ben ik ook heel benieuwd naar. En ik denk inderdaad dat hiermee wordt bedoelt dat de problemen deels of helemaal veroorzaakt worden door genetische aanleg. En ik ben druk aan het lezen over genetica op het moment en las gisteren een interessante opmerking die zoiets luidde als "wanneer je specifieke eigenschappen IN de hond fokt, fok je er automatisch meer in dan alleen die eigenschappen die je graag wilt zien". En zo kan het dat bij het infokken van korte pootjes of lange oren er ook iets is ingefokt dat in relatie staat tot huidproblemen. Ik zeg niet dat het zo is hoor, maar ik vind wel dat veel bassets (zeker Engelse) snel last hebben van gisten, schimmels en andere huidaandoeningen.als ik dat hier vergelijk is de huid van Jonas ook heel anders dan die van Floor. Jonas heeft een veel dunnere en strakkere huid. Bij de Artesien zijn er ook geen (of bijna geen) plooien ingefokt. Bij Floor dus wel. Haar huid voelt ook dikker, vettiger. Zij heeft ook vaak jeuk, verkleuringen en ze stinkt altijd. Dus wellicht zijn deze problemen meegekomen in de poging om de plooien te fokken?
conleeuw schreef: dit is toch een beetje in dezelfde hoek als accupunctuur? dat is toch ook invloed uitoefenen op de energie stromen/banen in het lichaam, of vloek ik nu?Nou, volgens mij is het inderdaad op dezelfde leer gestoeld, maar ik kan het mis hebben. Toen Sophie haar meridiaan 'beklopt' werd, kreeg ze ook op twee plekken op haar poortjes acupuctuurzalf. Alleen meten ze hier eerst de energie van die banen en een van de daarop volgende behandelingen kan bijvoorbeeld acupuctuur zijn, maar ook iets anders...
???
conleeuw schreef: dit is toch een beetje in dezelfde hoek als accupunctuur? dat is toch ook invloed uitoefenen op de energie stromen/banen in het lichaam, of vloek ik nu?Het is inderdaad op dezelfde leer gestoeld. Ze meten acupunctuurpunten en meridianen door en verbinden ook acupucntuurpunten met elkaar om energie van de ene meridiaan in de andere te laten stromen.
???
202spots schreef: Jeuk krabbel krabbel...Heee, dit is toevallig... ik wilde net een topic openen over onze Westie, 11 jaar, reutje die, als ik het zo lees, veel van deze symptomen heeft. Hij veegt ook met z'n bekkie over de vloer of tegen de rand van z'n mand, standaard als hij gegeten of gedronken heeft maar ook 'zomaar' in z'n mand, heeft ook een hele periode z'n pootjes bijna kapot gelikt, ook rode oren en idd bruine smeer/troep in een oor wat om de zoveel tijd opspeelt, en de laatste paar weken is hij ook begonnen met bijten op z'n achterwerk. Ook die rode/bruine kleur tussen de tenen komt me bekend voor.
The common symptoms of a yeast overgrowth include:
- Face rubbing
- Feet licking and soreness
- Rash on the belly and legs
- Redness in the ears
- Discharge in the ears, often a brown thick substance with a yeasty odor
- Chewing near tail and rectum
- Red or brown color between toes and/or reddish stain under the eyes
Hier meer wat je kan doen
http://b-naturals.com/Apr2002.php