Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Helen
Loeka schreef: Nee heb ik geen ervaring mee, maar ik dacht ook dat Tolfedine nierschade kon geven. :(
Klopt...Ik ga volgende week als ze gecastreerd wordt om een uitgebreid bloedbeeld vragen...
Door Helen
Verder heb ik nog wat gedragsvragen. Ik heb nooit katten gehad dus ik weet niet precies hoe die beesten nou denken :) Ik zet ze hier maar neer goed, want ik zou niet weten waar anders?

Ziggy scherpt haar nagels graag aan ons kleen en rieten stoel. Het kleed is geen probleem, maar de rieten stoel heb ik liever niet. Hoe maak ik haar dat duidelijk?
Verder kan zij op schoot liggen en je hand ligt er gewoon naast en dan geeft zij een knauw (niet hard) in je hand. Ze snort gewoon verder en blijft ook liggen....Waarom doet ze dat?
Door *Robin*
je kan haar proberen door met de plantenspuit te spuiten als ze krabt waar het niet mag en nee te roepen. en wat jij beschrijft die knauw, dat klinkt als een liefdes beetje heel zachtig is je hand of vinger bijten tijdens het kroelen is een liefdes beet. ;)
Door Mevroi Kruim
Plantenspuit als ze iets doet wat niet mag. Harde brul kan bij een 'normale' kat wel, maar bij zo'n zielepietje zou ik dat niet doen. Kokosmatten zijn vaak favoriet om te krabben, en natuurlijk je peperdure design leren bank  >:( >:( (gelukkig maar dat wij die niet hebben  ;D)
Ik heb bij Ikea een paar van die spotgoedkope kokosmatten gekocht en om de spijlen van het traphek bevestigd als krabpalen. Anders gebruiken ze de spijlenz elf en dat vind ik nou weer niet zo leuk. Voorheen had ik stukken oude vloerbedekking maar daar trekken ze de pool in plukken uit, die dan door het hele huis verspreid liggen. Omhoog krabben en rekken is leuker dan op de vloer.
Door Borke
Hoe meer aantrekkelijke krabplekken je je kat aanbiedt, des te groter is de kans dat ze niet je meubels pakken. Het krabben van de kat moet je vergelijken met het markeren van een reu, het geeft het signaal 'ik ben hier geweest'.
Strategische plekken zijn dan ook belangrijk.
Veel mensen hebben lelijke krabpalen en zetten die in een donker hoekje, maar dat is geen strategische plek.
Wat beter werkt is zo'n simpel met sisal bekleed plankje naast de deur schroeven, deuren zijn strategische plekken!

Onze katten hebben wij allemaal vanaf hun kittentijd en die luisteren prima naar NEE of naar hun naam op boze toon uitgesprokenm, een beetje zoals een hond eigenlijk.
Als je kat dichtbij is en iets doet wat je niet wilt, bijvoorbeeld iets van je bord stelen, dan is kattentaal makkelijk en duidelijk: gewoon blazen in het gezicht van de kat. Doe het de eerste keer niet te fel als je katten nog niet zoveel gewend zijn.
Op grotere afstand werkt een plantenspuit of waterpistooltje prima.
Door Helen
AstridStraver schreef: Hoe meer aantrekkelijke krabplekken je je kat aanbiedt, des te groter is de kans dat ze niet je meubels pakken. Het krabben van de kat moet je vergelijken met het markeren van een reu, het geeft het signaal 'ik ben hier geweest'.
Strategische plekken zijn dan ook belangrijk.
Veel mensen hebben lelijke krabpalen en zetten die in een donker hoekje, maar dat is geen strategische plek.
Wat beter werkt is zo'n simpel met sisal bekleed plankje naast de deur schroeven, deuren zijn strategische plekken!

Onze katten hebben wij allemaal vanaf hun kittentijd en die luisteren prima naar NEE of naar hun naam op boze toon uitgesprokenm, een beetje zoals een hond eigenlijk.
Als je kat dichtbij is en iets doet wat je niet wilt, bijvoorbeeld iets van je bord stelen, dan is kattentaal makkelijk en duidelijk: gewoon blazen in het gezicht van de kat. Doe het de eerste keer niet te fel als je katten nog niet zoveel gewend zijn.
Op grotere afstand werkt een plantenspuit of waterpistooltje prima.
Oei, een plankje in het zich naast de deur...Ik denk niet dat manlief het daar mee eens is. ;D Ze heeft iig de kokosmat bij de achterdeur ontdekt en dat is ok!!
Verder is ze zodanig schichtig dat een geluidje als ze krabt al genoeg is om haar ermee op te laten houden, maar ze snapt dan niet dat het niet mag. De volgende keer doet ze het rustig weer. De gordijnen en bank laat ze met rust. Het zijn echt het vloerkleed, en de rieten zittingen van onze stoelen waar ze dol op is >:(
Ze heeft mij een keertje gebeten toen ze weg wilde schieten en ik haar tegenhield. Ik heb toen ook in haar gezicht geblazen en dat was idd duidelijk. Ze heeft niet meer geprobeerd te bijten.
Ook heb ik ontdekt dat ze eigenlijk alleen maar eet als de honden niet in de kamer zijn en wij het liefst ook niet. Dus ik voer haar nu een grote hoeveelheid als we gaan slapen en een ontbijtje als ik voor de ochtendwandeling met de honden op stap ga. Dan is het voer zo op!!
Door sylvia
Ook hier krijgen de katten twee maal daags te eten en ook zij hebben kleine harde keutels.
Door *Robin*
die van mij ook... een soort harde sigaartjes.... als het er net uitkomt in het nog zacht ::) (ik moest even kijken na de ontwormingskuur :yucky:)
Door sylvia
*Robin* schreef: die van mij ook... een soort harde sigaartjes.... als het er net uitkomt in het nog zacht ::) (ik moest even kijken na de ontwormingskuur :yucky:)
Ik dacht al, jij weet wel heel uitgebreid het hoe en waarom ;D ;D ;D
Door *Robin*
sylvia schreef: Ik dacht al, jij weet wel heel uitgebreid het hoe en waarom ;D ;D ;D
jaja ben heel bekend met me poezen ::) weet zelfs of ze hard of zacht sch**ten ;D

die kleine heeft zoiets leuks, als ik de bak ga verschonen moet ze zomaar ineens heel nodig op de bak zijn, dan zit ze me schepje ook echt weg te duwen van "ik moet NODIG!!! ga weg!!" hahaha ;D
Laatst gewijzigd door *Robin* op do 31 aug 2006, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
*Robin* schreef: jaja ben heel bekend met me poezen ::) weet zelfs of ze hard of zacht sch**ten ;D

die kleine heeft zoiets leuks, als ik de bak ga verschonen moet ze zomaar ineens heel nodig op de bak zijn, dan zit ze me schepje ook echt weg te duwen van "ik moet NODIG!!! ga weg!!" hahaha ;D
Het is echt net haar moeder ::)
Door sylvia
*Robin* schreef: die doet dat ook ::) ???
Nou dat niet direct ze hebben hier geen kattenbak maar die moet ook net heel toevallig overal zijn waar ik moet zijn en dan kijkt ze me ook aan van he even opzouten ik ben hier ::)
Door *Robin*
sylvia schreef: Nou dat niet direct ze hebben hier geen kattenbak maar die moet ook net heel toevallig overal zijn waar ik moet zijn en dan kijkt ze me ook aan van he even opzouten ik ben hier ::)
hahaha ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door