aussie schreef: Entingen worden gelukkig regelmatig aangepast aan stammen, net als bij de griepprik van mensen. Zelf vind ik dat mijn katten een te hoog risico lopen vanwege mijn werk. Ik kan niet alle risico's wegnemen, maar wel mijn best doen. Helaas zie ik vaak de nadelen van niet enten : katten met ernstige niesziekte waarbij sommige een chronische vorm krijgen en er levenslang met vlagen last van hebben. Maar ieder zijn eigen mening hieroverJe moet doen waar je zelf het beste bij voelt.
Ik spreek over mijn katten, en dat zijn katten die door hun gezonde voeding een optimaal imuunsysteem hebben en die niet zomaar door iedere verkoudheidsvirus worden neergelegd. Ik denk dat jij merendeels katten ziet die dit voordeel niet hebben en wat mij betreft direct al in de risicogroep kunnen gaan zitten. Ik zie dat hier zelf als ik het verschil zie tussen mijn blakend gezonde en gespierde katten en de brokjes varianten dan weet ik wel zeker dat die ieder virusje oppakken wat ze tegen komen. Ik heb ooit zo'n zielig ziek geval mee naar huis genomen en die had ook chronische niesziekte en die van mij hebben het nooit gekregen en daar zat er één bij die uberhaupt nog nooit is ingeent tegen niesziekte.