Hoe zit dat nu precies met versvlees. Naar mijn idee zijn van de meeste versvleesvoedingen de eiwitfracties heel hoog (26% - 30%). Duck is 22,2%.
Hoe zit het met de calcium %, wat dus belangrijk is voor grote hondenpups om niet te hard te groeien.
Dat tandsteen wordt verwijderd door brokken is bij mij inmiddels een fabel. Honden kauwen nauwelijks. De meeste brokken komen ongekauwd de maag in.
Kan iemand me nu eens uitleggen, waarom versvlees beter zou zijn voor een grote hondenpup dan brokken. Dan bedoel ik met name de eiwit en calcium-fosfor aspecten. Ook in versvlees kunnen ze troep stoppen.
Volwassen honden is een heel ander verhaal.
Brokken en versvlees mensen, kom op. Leer mij eens wat.
Want ik weet niet meer wat ik mijn BD moet geven
Ik was net weer in de dierenwinkel,en krijg weer de vreemste verhalen,ik zie door de bomen het bos niet meer
hier heb ik verder allemaal weinig verstand van, weet alleen wat ik zie aan mijn bijna volwassen ventje die over 2 dagen 1 wordt.
qyan kreeg als pup dus die geweldige puppybrokken.
op merk a groeide hij 3 kilo per week in de lengte, met helse groeipijnen
merk b groeide hij al iets minder, 2 kilo per week, maar nog steeds verschrikkelijke groeipijnen
merk c, 1,5 kilo per week, met nog steeds helse groeipijnen en ene onregelmatige groei.
uiteindelijk heel jong overgestapt naar vers.
groeipijnen verdwenen, groeide een mooie kilo per week, zoals dat goed is voor een doberreu, en naarmate hij wat ouder werd, 0,5 kilo per week.
groeipijnen waren verleden tijd gelukkig, alhoewel ik 3 weken terug toch dacht dat ze weer begonnen.
dit was gelukkig iets anders.
verder heb ik zowat alle merken vers gehad, de goede, maar ook de minder goede, en toch op geen enkele groeipijn en ene mooie groei.
verder zit in sommige versvleesvoedingen ene natuurlijke calciumbron, gemalen kippenbot en in brokken en sommige versmerken gebeurt dat met een premix, op de merken waar een permix in zat had qyan trouwens wel groeipijn, zoals op de ahv bijvoorbeeld!!!
maar op bibi en duck, nergens last van, carnibest nooit geprobeerd dus weet ik niet.
met brokken en dan vooral puppybrokken had ik het resultaat niet graga willen zien.
of de calcium fosfor verhouding klopt, geen idee, zal wel.
als je hond er verder gene rpoblemen op heeft zal het wel goed zijn toch.
nou ja, dit is mijn ervaring en tot nu toe een hele goede ervaring.
groetjes wendy