Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Bedankt voor de tips en de uitleg.

Heb Breezer gister en vanavond al wat stukjes gegeven. En het bot is zo mooi zacht, hij gaat er doorheen alsof het een vers kipfiletje is. Het lijkt soms nog zachter dan een kippenvleugeltje. ;D

Breezer is er in ieder geval super blij mee. Hij loopt helemaal rondjes te draaien in de keuken als ik een stukkie pak.

Ben benieuwd wat we morgen weer in het zakkie hebben zitten. :P
Nou ik heb het zakkie nog niet open gehad, maar het was deze keer nog meer dan de vorige keer. Dus denk zeker een goeie 4 kilo.

Hij vragen, is jou hond blij met vlees??
Ik jaaaa hij danst zelfs rondjes in de keuken ervoor.
En jij ook blij??
Ja zeker wel, hij krijgt nu goed en gezond eten hé!
Mooi dan heb ik weer mooie grote zak vlees voor jou, met 1 speciale grote botje om te kluiven voor jou lieve hond.

Nou ga het zo maar eens uitpakken en kijken wat het allemaal weer is.

O,ja wil ik weg lopen, vraagt ie: Jij woensdag weer komen??
Uuuuuuh ja is goed.

Alleen denk ik dat ik nu al ruimte gebrek ga krijgen in m'n vriezer. Want morgenavond moet ik ook weer 10 kilo Carnibest ophalen.
op de bovenste foto zijn de schouder bladen te zien, ook wat ribben... waarschijnlijk ook een stuk flank, op de tweede foto staat sukken zadel, en ook schenkel, dat is dat kleine stukje met de dikke bot er in, (onderkant van de been) het lijkt of er ook een stuk bekken aanwezig is?? maar zeker kan ik het niet zeggen, een mogelijke heupkom? en nog wat ribben. op De onderste foto staan wat dragende botten, zoals de acherbeen en ook heelwat stukke die ik niet een twee drie kan identificeren. Goede aanwinst in iedere geval ;)
conleeuw schreef: op de bovenste foto zijn de schouder bladen te zien, ook wat ribben... waarschijnlijk ook een stuk flank, op de tweede foto staat sukken zadel, en ook schenkel, dat is dat kleine stukje met de dikke bot er in, (onderkant van de been) het lijkt of er ook een stuk bekken aanwezig is?? maar zeker kan ik het niet zeggen, een mogelijke heupkom? en nog wat ribben. op De onderste foto staan wat dragende botten, zoals de acherbeen en ook heelwat stukke die ik niet een twee drie kan identificeren. Goede aanwinst in iedere geval ;)
Super zeg! Bedankt voor de analyse.
Breezer schreef: Nou ik heb het zakkie nog niet open gehad, maar het was deze keer nog meer dan de vorige keer. Dus denk zeker een goeie 4 kilo.

Hij vragen, is jou hond blij met vlees??
Ik jaaaa hij danst zelfs rondjes in de keuken ervoor.
En jij ook blij??
Ja zeker wel, hij krijgt nu goed en gezond eten hé!
Mooi dan heb ik weer mooie grote zak vlees voor jou, met 1 speciale grote botje om te kluiven voor jou lieve hond.

Nou ga het zo maar eens uitpakken en kijken wat het allemaal weer is.

O,ja wil ik weg lopen, vraagt ie: Jij woensdag weer komen??
Uuuuuuh ja is goed.

Alleen denk ik dat ik nu al ruimte gebrek ga krijgen in m'n vriezer. Want morgenavond moet ik ook weer 10 kilo Carnibest ophalen.
Ben je zeker dat die man geen vriezerverkoper is van bijberoep :naughty: :roflmao:

Nee zonder gekheid...dat is echt wel een héél joviale slager!
Ik vind wel dat ze veel begrip hebben voor het feit dat honden gewoon botten krijgen.(is wel anders bij andere slagers.Mijn islamslager die lacht ook al breed als ik aankom:"het is voor de hond zeker madammeke?"Zijn prijzen zijn héél voordelig,maar toch niet zoals bij die van jou...
Geniet ervan zou ik zeggen

Lieve
Happy Tail schreef: als je echt wat kwijt wilt.....ik heb hier wel een vrijwilligster rondlopen hoor.. :yes:.
wij wonen in Harmelen, klein stukje van Nieuwegein vandaan dus
Dat ga ik onthouden. Ik heb nu de vriezer nokkie vol zitten. Maar zal hem morgen eens opruimen kijken hoeveel ruimte ik dan nog overhou voor de rest.
Heb vandaag 5 kilo mee gekregen. Er zaten 2 flinke stukken lamrib met flank bij. Een paar grote stukken vet.
Een staartje ( moest wel ff slikken hierbij, als ik bedenk dat ik dat het leukste vindt aan een lammetje dat kwispelstaartje )
Een stuk lamsnek en nog meer stukken vlees, met zacht bot.

Heb voor de beste man vandaag 2 cake's mee genomen. Hij was er helemaal blij mee. En vroeg of ik volgende week weer kwam halen. Heb toen maar gezegd dat de vriezer nokkie vol zat, en dat ik voorlopig even genoeg had. Maar het is zo verleidelijk. Zou er bijna een grotere vriezer van gaan kopen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door