Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

amber13 schreef: Heb gisteren manlief even verteld over deze topic, dat er mensen een dealtje sluiten met de super, en dat me dit ook wel wat leek. maar ik heb ook nog niet de moed het te vragen. Nou, dat wou manlief dan wel doen!! De schat gaat dus binnenkort even naar de super om te vragen 8)

(misschien nog een idee voor alle mede scheiterds ;), stuur manlief er op af!!)
;D ;Dlaat de mannen het maar opknappen ;D ;D
pippy schreef: tis een klein dorps supermarktje, maar....ja hij gaat helpen  :-X ;)
Veel zal het niet zijn, maar ieder beetje is een beetje...toch?
toppie hoor, ja iedere stuk vlees die jij gratis of voor een heel zacht prijsje krijg is meegenomen, goed gedaan hoor ;)
Laatst wilde ik runderlever kopen, het was op de datum. (dus tot die dag houdbaar) Dus ik vragen of ik het met korting mee mocht (was bij de C1000), zegt die verkoper/slager: "Nee wij prijzen niets af, dat doen we nooit."Dus ik van: "En nou dan? Morgen is het niet meer te verkopen, wat gebeurt er dan mee??"

Hij kijkt naar de datum en zegt: "Inderdaad, ik zal het gelijk even weggooien..."

Ik dacht: HUH?! Maar had dus geen lever. :o
Lupa schreef: volgens mij mag dat officieel niet
een inkoper moet precies terug geven wat niet verkocht is dat is volgens mij wettelijk bepaald
het is in iedergeval zo bij restaurants ze mogel bv het afval niet zomaar weggeven
Er mag zoveel niet in Nederland met al die regeltjes ;)
Heb zelf in een restaurant gewerkt en er werd echt niets teruggegeven aan de leverancier hoor...maar gewoon weggegooid en netjes afgeschreven.
Hetzelfde in het verpleeg/bejaardentehuis waar ik als voedingsassistente hebt gewerkt.
Alles wat overbleef ging in de vuilcontainer.
Zelfs de bloemen en planten wat ik wekelijks in mijn bloemenwinkel weggooide werd opgeschreven en daar nam de belastingdienst gewoon genoegen mee,mits je er geen misbruik van maakt.
Vlees koop ik goedkoop bij een slagerij. Voor groente ben ik afgelopen week naar de markt gegaan, bijna aan het eind van de markt. Heb, toen er geen klanten waren, aan de groenteman gevraagd of ik het afval mocht hebben. Hij heel blij dat er minder weggegooid wordt en ik blij dat ik het gratis heb.  ;D
Volgende week zet hij alles voor mij klaar zodat ik niet hoef te wachten.  ;D
Laatst gewijzigd door Xada op za 05 aug 2006, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Kruimel schreef: Nou ja! Wat een knurft  >:( >:(
Zal lekker gaan met die zaak dus, als je zo soepel en klantvriendelijk bent  :o
Nou ik denk dat ze daaar gewoon zo opgeleid worden. Ze MOGEN geen korting geven en MAG iets van vandaag niet meer verkopen. Dat is bedrijfs-policiy. De volgende keer gewoon even mee naar de bedrijfsleider lopen. Dat kind weet niet beter ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door