Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Axel*
Erna schreef: Als hij een aanval heeft, ik noem het maar even een aanval omdat hij het niet continu laat zien, staat hij inderdaad op de bovenkant van zijn voet. Zodra het weer gaat met hem dan staat hij ook weer goed op de voet.  Volgens mij zou hij het continu moeten vertonen wanneer hij een hersenbloeding heeft en dat doet ie dus niet. Het zijn een soort aanvallen wat hij heeft.
Kan een beroerte zijn. Meegemaakt met mijn 15,5 jarige Yorkshire. Na zo`n `aanval` was hij weer de oude. Nou ja, hij was al behoorlijk dement. Maar is idd zeer moeilijk te diagnosticeren.
Sterkte.
Door *Natasja*
Erna schreef: Beroerte en hersenbloeding...zit daar verschil in?
Beroerte is volgens mij hetzelfde als een herseninfarct, waarbij een bloedpropje de bloedtoevoer naar de hersenen afsluit. Hersenbloeding is als er een ader(tje) knapt.
Door karin2
Erna schreef: Beroerte en hersenbloeding...zit daar verschil in?

een hersenbloeding is een bloedvat (of ader) die "lek" is .

een beroerte is een bloedvat of ader die "verstopt" zit door een bloedklontertje .(die kan ook het hele lichaam doorgaan en hier en daar blijven "hangen"
dat laatste is met bloedverdunnende middelen wel wat tegen te doen dacht ik .
sterkte met Luigi  :-*
Door Anita*
[quote="Natasja1974"]
Beroerte is volgens mij hetzelfde als een herseninfarct, waarbij een bloedpropje de bloedtoevoer naar de hersenen afsluit. Hersenbloeding is als er een ader(tje) knapt.
[/quote] ja klopt helemaal ;)
Door Femke
[quote="Erna"]
Ik heb ook aan een epiletische aanval gedacht maar dat had ik dan toch moeten merken? IVM de pups slaap ik ook in de woonkamer en lig met mijn matrasje tussen werpkist en Luigi's bench in.
[/quote]

sunday heeft een aantal keren een aanval gehad, dat hij naar me toe kwam en ik eerst dacht dat hij moest overgeven (aan zijn houding) maar hij verstijfde dan van top tot teen. Later begint hij dan wat te schokken, maar het geheel verloopt behoorlijk geruisloos.
Volgens de DA ook een vorm van epilepsie, maar da's altijd moeilijk vast te stellen als je na een aanval bij de DA komt  :-\
Door conleeuw
[quote="Erna"]
Ik heb ook aan een epiletische aanval gedacht maar dat had ik dan toch moeten merken? IVM de pups slaap ik ook in de woonkamer en lig met mijn matrasje tussen werpkist en Luigi's bench in.
[/quote]Ik weet het niet, de malthezer van mijn ouders had wel eens een aanval en je hoorde haar niet echt, maar je zag het wel, maar als je er bij lag en hij heeft in zijn bench een aanval gehad, zo heftig dat zijn neus geblesseerd is geraakt zou je denken dat je het had moeten horen, maar je heb niets gehoord, dus je weet ook niet hoe hij zijn neus heb geschuurd? Het zou fijn zijn als je het wist :-\
Door Erna
Hij heeft vandaag nog geen 'aanval' gehad maar gisteren begon het ook pas rond een uur of vijf en later. Nu ik er wat langer over nagedacht heb, zie ik wel dat Luigi de laatste tijd veranderd is. Blafte hij voorheen best vaak irritant, sinds een tijd blaf hij non stop irritant. Hij draagt ook al tijden zijn anti blaf band niet meer omdat hij daar dwars doorheen ging met blaffen en dan heeft het geen nut meer.

Hij wordt vaker dan anders 'aangevallen' door de andere honden, voor ons lijkt het alsof het om niks gebeurt. Hij kan niet meer samen met Joris, niet omdat Joris hem wat doet maar omdat Luigi Joris aanvliegt.

's nachts ligt hij tegenwoordig in de bench en dan is hij rustig. Lijkt het alsof hij tevreden is met zijn plek. Dat is niet zo want ik moet hem erin duwen.
Door conleeuw
[quote="Erna"]
Hij heeft vandaag nog geen 'aanval' gehad maar gisteren begon het ook pas rond een uur of vijf en later. Nu ik er wat langer over nagedacht heb, zie ik wel dat Luigi de laatste tijd veranderd is. Blafte hij voorheen best vaak irritant, sinds een tijd blaf hij non stop irritant. Hij draagt ook al tijden zijn anti blaf band niet meer omdat hij daar dwars doorheen ging met blaffen en dan heeft het geen nut meer.

Hij wordt vaker dan anders 'aangevallen' door de andere honden, voor ons lijkt het alsof het om niks gebeurt. Hij kan niet meer samen met Joris, niet omdat Joris hem wat doet maar omdat Luigi Joris aanvliegt.

's nachts ligt hij tegenwoordig in de bench en dan is hij rustig. Lijkt het alsof hij tevreden is met zijn plek. Dat is niet zo want ik moet hem erin duwen.
[/quote]Aanvallen lijkt mij niet typisch van een hersenbloeding of herseninfarct, maar je weet maar nooit, het is wel opvallend dat jij schrijf dat hij wel eens vaker door andere honden gepakt wordt voor geen reden, zou toch kunnen duiden dat hij al een tijdje niet lekker is, zelfs al hadden jullie het nog niet door (geen zichtbare symptomen).... ik weet niet of hij enige andere medische problemen heb zoals bijvoorbeeld een tumor ergens in/op zijn lijf, maar het zou natuurlijk ook niet ondenkbaar zijn dat hij te kampen heeft met een of andere tumor die druk in de hersene uitoefent en verantwoordelijk is voor deze uitval??? tja, ik weet het ook niet, mischien zie ik nu ook maar spoken, wil je niet van slag maken, denk ook maar mee, nogmaals sterkte ermee, ik hoop dat het van voorbijgaande aard is. :-*
Door Angelique
[quote="Erna"]

[/quote]

Lijkt alsof hij helemaal de weg kwijt is en dat de andere honden blijkbaar meer weten dan wij en 'm al min of meer aan het verstoten zijn. :-\
Lastig om er iets zinnigs op te zeggen, maar dat er tussen zijn oren wat mis is lijkt me duidelijk.
Door pepper
[quote="Erna"]

[/quote]
Dus hij straalt ook andere signalen naar de andere uit??? Ook moeilijk in te schatten wat er gaat gebeuren lijkt mij..
succes.
Door Erna
conleeuw schreef: Aanvallen lijkt mij niet typisch van een hersenbloeding of herseninfarct, maar je weet maar nooit,
Ik noem het maar aanvallen omdat ik geen andere naam ervoor weet. Het zijn geen epileptische aanvallen die wij gezien hebben.
het is wel opvallend dat jij schrijf dat hij wel eens vaker door andere honden gepakt wordt voor geen reden, zou toch kunnen duiden dat hij al een tijdje niet lekker is, zelfs al hadden jullie het nog niet door (geen zichtbare symptomen)....
HIj lokt het vaak ook zelf uit door zijn irritante geblaf maar de laatste keren is hij om niets gegrepen door de anderen.
ik weet niet of hij enige andere medische problemen heb zoals bijvoorbeeld een tumor ergens in/op zijn lijf, maar het zou natuurlijk ook niet ondenkbaar zijn dat hij te kampen heeft met een of andere tumor die druk in de hersene uitoefent en verantwoordelijk is voor deze uitval???
Het zou mij niets verbazen als er ergens een tumor zou zitten. Hij is oud, zit onder de vetbulten en je kan bij een oude hond alles verwachten. Hij is hier ook om dood te gaan in feite.
tja, ik weet het ook niet, mischien zie ik nu ook maar spoken, wil je niet van slag maken, denk ook maar mee, nogmaals sterkte ermee, ik hoop dat het van voorbijgaande aard is. :-*
Ik raak er zeker niet door van slag hoor. Je mag alles zeggen wat je wilt. :D HIj is op bejaarde leeftijd hier gekomen en we weten dat zijn tijd hier niet heel lang zal zijn. Neemt niet weg dat ik het hem natuurlijk zo makkelijk mogelijk wil maken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door