Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

hallo misty,

Ik wou dat ik je iets meer kon helpen, helaas is chronisch nierfalen een rotziekte en ben daar zelf ontzettend boos over geweest, als je Sam ziet dan oogt hij zo gezond, met een prachtig glanzende vacht en nog oh zo vrolijk. Toen ik de diagnose kreeg heb ik wekenlang gehuild en het hele internet afgestruind naar oplossingen en informatie. Je probeert deze ziekte de baas te worden, maar in je achterhoofd weet je dat je hem moet gaan loslaten. Twintig is natuurlijk een prachtige leeftijd maar mijn gevoel zegt : "ik wil je nog niet kwijt". Ik hoop ook-net zoals jij- dat hij in zijn slaap vertrekt . Ze zullen zelf aangeven wanneer ze er geen zin meer in hebben. Als ze zich gaan verstoppen en met rust gelaten willen worden dan kan dat een teken zijn. Zo te horen is dat nog niet het geval bij jullie kat.

Weet wel dat ze bij dit warme weer een beetje slomer worden en iets minder eten, maar wel meer drinken, tenminste mijn Sam wel en Nascha mijn andere kat doet dat ook, dan liggen ze de hele dag op een rustige koele plek en zie je alleen de oogjes en wat snorhaartjes bewegen als ik langsloop. Op die dagen komt Sam s'nachts niet bij me slapen,tja wie wil er nou naast een sauna liggen, geef hem eens ongelijk, maar zodra het koeler is dan is hij weer van de partij en ligt hij de hele nacht weer naast me en bijt zachtjes in mijn neus als ik te lang blijf liggen. 5uur in de ochtend ;D Tja wat zal ik hem gaan missen, de schat.

Je kan je kat ook checken of hij aan het uitdrogen is door zijn nekvelletje op te pakken en kijken of het mooi terugvalt. Als het overeind blijft staan dan drinkt hij niet genoeg en moet je overwegen om hem een infuus te geven. Het is en blijft moeilijk.

Ik wens je heel veel kracht toe en geniet nog van hem, wie weet blijft hij nog een tijd bij je. Katten doen dat uit liefde, zodat jullie iets meer tijd krijgen om het te accepteren en....... de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Laatst gewijzigd door sammy op do 13 jul 2006, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
sammy schreef:

Kruimel , gebruik Hills alleen in noodgevallen ,soms moet je je principes even aan de boom hangen omwille van je kat,tuurlijk als het kan doe vers vlees, maar zelfs goed vermalen blijft het moeilijk om het toe te dienen via een spuitje omdat er hele kleine stukjes vlees de ingang blijven verstoppen. Maar als het lukt om het zo goed te vermalen dan zeg ik fantastisch.
Ik snijd de barf heel klein of haal het door de molen en prop het dan met de hand in de kat. Dat gaat prima, bij die van mij die dat nodig heeft, bij de andere is het een kwestie van in een stevige handdoek wikkelen bij het proppen, die worden er een beetje pissig van :-X
Als het met een spuitje moet kun je de kvv nog fijnmalen met een staafmixer, dan wordt het helemaal klein. En een spuit met een wat grotere opening dan voor het water.
Hoi Allemaal, ik lees net dit hele verhaal en afgelopen maart werd mijn poes van 4 jaar ziek en binnen 2 dagen erg slecht en mager, de DA heeft bloed geprikt en ernstig nierfalen ze zou het niet meer halen
Achteraf merket ik dat ze steeds minder ging eten en heb daar al vaak raad over gevraag bij artsen.
Ze kreeg 3 dagen, ze kreeg ipaitine en vocht infuzen ,
we hebben haar nog en ze ziet er fantastisch uit
Alleen eet ze niets, de infusen heeft ze zeker 10 weken gehad en langzaam afgebouwd
Omdat ze niets zelf eet ben ik haar gaan dwangvoeren en doe ik nog steeds 2 x per dag met veel vocht.
Ze krijgt homepatische middelen en veel vocht
Mara hoe krijg je ene dier ana het eten, ze lust het dieet voer niet en ook gene vers vlees.
Haar crea was 673 en is nu 165 en de rest van de waarden was allemaal vreselijk hoog en zijn nu weer normaal
Ik ben zo trost op haar.onze kanjer ze was echt op sterven na dood ..
Dus vocht is voor mij HET woord....
Het enige is dat iki haar haar leven lang zal moeten voeren wil ze blijven leven en op ene fijne manier
Femke schreef: zou er niet ook nog iets anders aan de hand zijn, dat jouw kat niet wil eten? Is er niet iets loos in de bek of met het gebit?
Dat dacht ik nou ook gelijk. VBeel katten die lang brok of blik gegeten hebben hebben beroerde gebitten en para  parodon tandvleesontstekingen.
Het kan natuurlijk ook een gewoonte geworden zijn, waardoor de kat niet meer op het idee komt om zelf te eten.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door