Moderator: Lizzy
tigger schreef: Gisteren zijn we naar een andere DA geweest om een afschraapsel te maken, zodat we evt een mijtbesmetting konden uitsluiten. Beau bleek gelukkig geen mijt te hebben. Ze vermoedde wel dat hij een gistinfectie had.Nou ja, hoe vervelend het ook is (Malaseb is zooi ja. Volgens mij heeft Jeanne daar ook veel ervaring mee en hielp het bij haar hond geweldig!), je bent wel weer een stapje verder! Sterkte! (injecteren went ook. Echt!).
Dit hebben we vandaag bij de dermatoloog laten testen want we moesten er voor controle zijn. Hij blijkt dus idd een gistinfectie (Malassezia) te hebben. Hiervoor heeft hij shampoo (malaseb) meegekregen; hier staat met grote letters op "poison"...erg geruststellend.....Deze week moet hij 2x gewassen worden, daarna 1x per week. Hmmm dat wordt nog een helse strijd, want Beau houdt niet van water. De dermatoloog vermoed dat wanneer de ergste vorm van de gistinfectie weg is, de jeuk ook veel minder zal gaan worden. Vandaag hebben we ook voor het eerst de allergenen ingespoten (met knikkende knieen...heb een hekel aan spuiten). Komende weken blijft hij 4 tabletten reactine houden, dit gaan we naarmate de gisten minder worden afbouwen zodat zijn eigen lichaam het werk weer kan gaan doen. We gaan nog geen atopica gebruiken, in de hoop dat zijn eigen weerstand uiteindelijk de draad weer oppakt. Atopica kan altijd nog wel.
Vivian schreef: Tijd voor een update.Pjieuw, nou, in ieder geval schijnt de zon weer een beetje, want dit klinkt me toch wel positief. Ik blijf duimen voor je, dat dit helemaaaaaal snel in orde komt!!!! Knuffel voor Beau!
De afgelopen 2 weken is Beau wekelijks 2 keer gewassen. De eerste keer kwam er zo ontzettend veel talg en haren van hem af, echt niet normaal. We zien nu echt wel verbetering; de jeuk is sterk afgenomen, de huid is niet meer zo vettig. Helaas waren we er net iets te laat bij, want de gist zit nu ook bij zijn voorpoten en bek. Maar de shampoo helpt. Sinds 1 week zijn we ook met de antihistamine gaan minderen, begin deze week kreeg hij zelfs 3 dagen helemaal niets, echter de jeuk kwam weer wat terug. Dus nu geven we hem 1 pilletje per dag; maar ook dat is een verbetering.
De allergenen hebben we nu 2 keer ingespoten; het lijkt erop dat Beau op die dagen wat slomer is dan anders. Maar hij krijgt er niet meer jeuk van dan anders.
Al met al zijn we (voorzichtig) positief gestemd. Zijn vacht ziet er (van bovenaf) goed uit, hij is niet meer dof met schilfers. Zijn rode kleur is weer teruggekeerd.
Hij krijgt nu nog:
- zonodig anthistamine
- zalmolie van Henne
- gedroogd zeewier
- macsamuel weerstand
Hopelijk kan ik binnen afzienbare tijd hier neerzetten dat hij voor 100% hersteld is.