Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
We zijn nu een paar dagen verder en het gaat op gigantische diarree na, super goed. Hij glimt nog steeds als een aal, en z'n huid is niet rood. Dus heb goede hoop. En die diarree gaat ook wel weer over voordat het een meissie is. Lijkt mij dat dat niet persé een reactie hoeft te zijn op de enting.
Door johanna
Ook ik sta voor hetzelfde dilemma, Uschi wel of niet laten enten, haar entingen lopen af begin augustus, ze moet dan weer opnieuw geent worden, ook tegen de kennelhoest. Daar we veel problemen de laatste tijd met haar gehad hebben, en ze ook nog tegen haar 2e loopsheid aanzit, die verwacht ik zo half juni, weet ik niet wat verstandig is, ze moet nog wel in een pension logeren, en daar hebben ze de stelregel, entingen mogen niet ouder zijn dan van 11 maanden geleden. :o

Ze ziet er trouwens nu weer perfekt uit behoudens haar oogontsteking, die de kop is opgestoken, die behandel ik trouwens met Oculoheel.

groetjes Ans en Uschi.
Laatst gewijzigd door johanna op zo 21 mei 2006, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door -sanne
Ik ent mn dieren ook niet meer. Wel puppies en kittens die moeten volledig geent worden aar daarna niet meer.
enten doet meer kwaad dan goed.
en daarbij heb je veel varianten van virussen (gemuteerde virussen) waarbij je niet tegen kunt enten. Vaak hoor je eigenaren van gestorven dieren zeggen: "mn hond is elk jaar geent" dit wil dus helemaal niks zeggen en daarbij heb je nog dierenartsen die de enting lange tijden buiten de koelkasten laten liggen en dus niet meer werken
nee hoor voor mijn dieren geen entingen meer.
ik vind het geen makkelijke beslissing maar toch kies ik voor niet enten.
Ik ben trouwens helemaal gelukkig dat er hier zoveel mensen zijn die ook niet meer enten. De meeste reageren er zo raar op als je zegt dat je niet ent....
Door Breezer
Nou we zijn een week verder en ik zie het zeer positief in. Na 2 dagen diarree, kreeg meneer weer een bult tussen z'n tenen. Maar deze is inmiddels weer weg. En alles ziet er heel rustig uit. Z'n vacht glimt als een tierelier en is super zacht. En ook z'n onlasting is weer super.
Voor m'n gevoel heb ik er dus goed aan gedaan om de enting te verdelen over een maand.

Nu dus op naar de rabiës over 3 weken, ik hoop dat hij hier net zo goed doorheen komt.
Door Breezer
We zijn inmiddels weer 3 weken verder na de Rabiës enting. En ik moet zeggen het gaat nog steeds perfect. En ik denk dat ik nu dan ook geen reactie meer hoef te verwachten.

Ik heb een perfecte balans gevonden in de suplementen die ik Breezer geef. En daardoor is z'n vacht zo glanzend als een satijnen pyama, en z'n ontlasting is ook perfect. De bulten tussen z'n tenen blijven ook weg. Zelfs met 4x in de week zwemmen blijft z'n vacht mooi.

Kortom, ik denk dat als we zo doorgaan m'n enthousiastme bij de dierenarts werkelijkheid gaat worden. En dat het dus echt volgend jaar pas weer wordt dat ze ons terug zien.

Lieve leden van Barfplaats, bedankt voor al jullie steun en tips!!
Laatst gewijzigd door Breezer op do 06 jul 2006, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
Breezer schreef: We zijn inmiddels weer 3 weken verder na de Rabiës enting. En ik moet zeggen het gaat nog steeds perfect. En ik denk dat ik nu dan ook geen reactie meer hoef te verwachten.

Ik heb een perfecte balans gevonden in de suplementen die ik Breezer geef. En daardoor is z'n vacht zo glanzend als een satijnen pyama, en z'n ontlasting is ook perfect. De bulten tussen z'n tenen blijven ook weg. Zelfs met 4x in de week zwemmen blijft z'n vacht mooi.

Kortom, ik denk dat als we zo doorgaan m'n enthousiastme bij de dierenarts werkelijkheid gaat worden. En dat het dus echt volgend jaar pas weer wordt dat ze ons terug zien.

Fijn om te lezen hoor!!!

(misschien heb je het wel ergens geschreven hoor, maar waarom heb je toch voor de rabiës enting gekozen?)
Door Hitam
Waarschijnlijk omdat hij meegaat naar het buitenland?

Wat goed dat hij het zo goed doet. Ik weet nog dat we helemaal wanhopig werden van zijn rode huid. En daarna die knobbels tussen zijn tenen.
Houden zo!
Door Lizzy
Breezer schreef: We zijn inmiddels weer 3 weken verder na de Rabiës enting. En ik moet zeggen het gaat nog steeds perfect. En ik denk dat ik nu dan ook geen reactie meer hoef te verwachten.

Oh wat HEERLIJK om te lezen! Eindelijk!! Mag ik vragen welke supplementen je nu geeft? (wie weet kunnen we ooit weer iemand helpen met jouw ervaringen en jouw zoektocht!).
Door Breezer
Lizzy schreef: Oh wat HEERLIJK om te lezen! Eindelijk!! Mag ik vragen welke supplementen je nu geeft? (wie weet kunnen we ooit weer iemand helpen met jouw ervaringen en jouw zoektocht!).
Ja dat mag. ;D

Hij krijgt 's ochtends 1 capsule visolie van de Hema of Etos, 1 capsule probiotica, en 1 tablet Spirulina.

's avonds krijgt hij 1 capsule visolie van de Hema of Etos, 1 capsule probiotica, en 1 capsule borage olie.

En voor we naar bed gaan krijgt hij nog een schapevetblokje met van die zeewier of knoflook erop.

Het is een hoop vet wat ie krijgt, maar het is de enige manier om z'n vacht te laten glanzen en van de schilfers af te zijn. En de vetzuren heeft ie schijnbaar gewoon nodig om de tussenteen ontstekingen tegen te gaan.

Verder geef ik hem soms een week lang kinder multivitamine, of cat's claw. En als hij een keer aan de dunne is dan plakken we er gelijk een groene leem kuur aanvast. En zo rommelen we wat.
Door Breezer
Hitam schreef: Waarschijnlijk omdat hij meegaat naar het buitenland?

Wat goed dat hij het zo goed doet. Ik weet nog dat we helemaal wanhopig werden van zijn rode huid. En daarna die knobbels tussen zijn tenen.
Houden zo!
Yeps klopt, we gaan in ieder geval in oktober een week naar de Ardenne. Maar het wil ook nog wel eens voorkomen dat we spontaan een weekend of dag naar België of Duitsland gaan naar m'n ouders. Zij varen op een schip dus vandaar.

Tannetje jij speciaal waanzinnig bedankt! Als jij er niet was geweest, dan waren we nu nog aan het tobben geweest denk ik, en een heleboel eurie's armer. Echt super! Als ik een keer wat voor je terug kan doen dan roep je maar hoor!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door