Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Helen
[quote="herder_lover"]
nouja dan niet.

Ik ken gevallen van wel.
Maar geeft niet hoor, dan neem je geen voorzorgmaatregelen, ik zelf zou alleen geen risico's willen lopen. ::)
[/quote]

Misschien is het een optie voor je om normaal te reageren in plaats van zo kinderachtig met ogen draaiende smileys??
Door herder_lover
[quote="Helen"]
Misschien is het een optie voor je om normaal te reageren in plaats van zo kinderachtig met ogen draaiende smileys??
[/quote]Misschien is het een optie voor jou om als er iets dwars zit, mij een pb te sturen ipv een topic te verzieken met je lange tenen? ::) ::) ::)
Laatst gewijzigd door herder_lover op do 18 mei 2006, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door carlala
[quote="isabel debacker"]
Ik heb aan mijn dierenarts (een Oostenrijkse ;)) gevragd over preventie voor hartworm en hij heeft me verzekerd dat dit in deze streek (Tirol, Kufstein) niet nodig is :D
[/quote]

mmm zet me weer aan het denken.
Ik heb de scaliborband tijdig omgedaan, nu al!
En we gaan 22 juni weg, dus............................

Bedankt allemaal voor jullie reacties!!!! :D
Door herder_lover
ach het kan geen kwaad om het te gebruiken natuurlijk, je zal net ergens komen waar het wel is ::). Zekerheid voor alles zou ik zeggen... ;D

in ieder geval alvast een fijne vakantie :-*
Door conleeuw
[quote="carlala"]
mmm zet me weer aan het denken.
Ik heb de scaliborband tijdig omgedaan, nu al!
En we gaan 22 juni weg, dus............................

Bedankt allemaal voor jullie reacties!!!! :D
[/quote]
gezien de weinige bijwerkingen van deze band, zou ik het zeker zo laten, dan kan jou hond ook geen enge teken oppikken met de mogelijke zieten die zij bij zich dragen, en indien er een verdwaalde mug zou zijn, ook geen probleem, dus twee keer geen zorgen ;)
Door carlala
[quote="conleeuw"]
hier gebruik ik al een paar jaar alleen de scalibor band, die is 6 maanden geldig als teken preventie en werkt ook een tijdje tegen herbesmetting met vlooien.
[/quote]

weet iemand hoe lang tegen vlooien?
Door conleeuw
[quote="carlala"]
weet iemand hoe lang tegen vlooien?
[/quote] ik meen dat scalibor niet als vlooipreventie werkt, maar alleen als teek preventie :(
Door conleeuw
[quote="carlala"]
ooowww
jee wat kan ik daar dan voor gebruiken ???

Waarom niet makkelijk maken..
Dacht dat ik er uit was.
[/quote]
Ik moet eerlijk zijn, ik heb al drie jaar lang helemaal geen last van vlooien, dus weet niet welke middel nu gebruikt wordt. Dus ik kan je helaas niets daarover vertellen ;)
Door carlala
nou weet je ik heb zelf ook zoiets van ik heb nu die tejkenband ik gebruik tea trea.
Genoeg toch, als we thuis komen kan de band af en dan beginnen we wel weer met frontline welke ik ook soms vergeet.
Maar ik ga met een vriendin mee die er wel streng op is, en ik wat minder.
het is goed zo!!

Bedankt voor de reacties!
Door Hobbes
Mosterd na de maaltijd, maar nog een toevoeging:

Hobbes kreeg een kale ring om zijn nek van de Scaliborband, die toen trouwens gecombineerd werd met Stronghold, vanwege de hartworm in Z. Frankrijk. Scalibor zou idd bestaande hartwormbesmettingen niet tegengaan. Het kan vlgs. mijn DA (en ook websites andere DA'en) dus wel in combi. Ander nadeel van Scalibor: afdoen bij zwemmen, dodelijk voor waterdieren. :(

(Dit jaar wilde ik geen gif, knoflook en tea-tree gebruikt. Na massale tekenaanval tijdens een logeerpartij bij een DA toch iets gekocht: 'Tick-fence'. Daar tot nu toe geen bijwerking van en wrijwel geen teken meer gehad. Ik las dat Tick-fence beter werkt dan Scalibor omdat het ingrediënt permethrin ook het vastbijten van de teek voorkomt: minder kans op besmetting Lyme/ babesia / etc..
Ook las ik dat Tick-fence niet zo goed tegen vlooien werkt - en jawel: deze week een vlooienplaag. Hobbes heeft een oorschelp stuk gekrabt en ik zag uit dat oor een vlo (of ook nog oormijt?) komen. Vandaag daarom ook nog Stronghold - die ik nog had - gebruikt. Op websites DA'en las ik dat Tick-fence en Stronghold ook samengaan.
Bij deze 2 middelen wordt ook wat gezegd over zwemmen: ca. de eerste dag niet doen, vanwege waterdieren. Ik hoop dat daarna het gevaar voor het waterleven geweken is?! Heel vervelend allemaal, vorig jaar had ik vrijwel GEEN last van ongedierte in Nederland, toen maar 1 x Stronghold-Scalibor gebruikt omdat we naar Frankrijk gingen, verder niks en toch geen last de rest van het ongedierteseizoen. Het zal de hitte wel wezen.)
Door conleeuw
Hobbes schreef: 'Tick-fence'. Daar tot nu toe geen bijwerking van en wrijwel geen teken meer gehad. Ik las dat Tick-fence beter werkt dan Scalibor omdat het ingrediënt permethrin ook het vastbijten van de teek voorkomt: minder kans op besmetting Lyme/ babesia / etc..
Ook las ik dat Tick-fence niet zo goed tegen vlooien werkt - en jawel: deze week een vlooienplaag.
Beide gifstoffen van Tick Fence en Scalibor zijn niet voor vlo bestrijding geschikt. Beide Tick Fence en Scalibor werken preventief tegen het vastbijten van teken, geen van beiden hebben 100% success in het tegengaan van vastbijten van de teken.

Ik haal de scalibor niet af tijdens het zwemmen, wordt ook door de fabrikant niet geadviseerd, trouwens de deltamethrin zit in de vetlaag van de huid van de hond, dus al haal je de band af, dan zou je hem alsnog niet moeten laten zwemmen? omdat de stof toch op/in de huid aanwezig is.....

Permethrin is net als deltamethrin giftig voor vissen....ze zijn van de zelfde groep gifstoffen "Synthetic Pyrethroid Insecticides" dus als je geen besmetting van de water wil moet je een hond die met Permethrin is behandeld evenmin laten zwemmen.

"Permethrin is toxic to honey bees and other beneficial insects, fish, aquatic insects, crayfish, and shrimp. For many species, concentrations of less than one part per billion are lethal."

het is en bljif moeilijk om een adequate bescherming te vinden die geen gifstoffen bevatten of die vriendelijk is voor de omgeving ;)
Door Sanyo
Dan is Tick Fence hetzelfde als Exil-tick off, zelfde werkzame bestanddeel.
En daar krijgt mijn hond toch een portie jeuk van, niet normaal!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door