[quote="202spots"]
Wanneer hij wel kippen nek eet, dan is het dus niet dat hij geen kip lust...hij lust 'T WEL wanneer er bot bij zit, dus ik zou gewoon groter gaan!
Ik denk dat je best wel 'n kippen rug of karkas kan geven, dat is groter en moet hij meer op kluiven om stukken af te bijten en heeft ie ook langer werk en gebruikt zijn gebit dus ook langer.
[/quote]
Jazeker, hij gaat uit zijn dak voor de nekjes. Denk je echt dat hij groter kan? Ik was vanmiddag bij de slachter en ik zag karkassen liggen. Daar heb ik wat van meegenomen, gehalveerd (kleine hond) en ingevroren, voor later als hij er aan toe is dacht ik. Alleen, IK durf ze nog niet zo goed te geven, met al die botjes. Het borstbeen bijv. dat is best wel een zacht bot maar het uiteinde is behoorlijk hard vind ik. En dan al die kleine ribbetjes die laten me weer aan visgraten denken! En met zo veel bot, kan hij dan nog wel poepen? Als ik een karkas geef, dan hoeft hij daar toch geen kvv meer bij te hebben? hij poept nu al van die harde drolletjes van 3 nekjes naast 2 ons kvv. En je hebt het misschien al gelezen, ik heb om die reden vanochten een nekje minder gegeven en vervangen door 20 gram kipvlees en vanmiddag had ie ronduit zachte drolletjes. Niet meer op te pakken, splotsj, dat geeft een idee. En 20 gram nou dat is echt maar heeeel weinig.
Ik weet gewoon niet meer wat ik nou eigenlijk moet geven om het goed te doen. Vanavond slurpte hij zijn kippenekje zo naar binnen, als een spaghettisliertje

Die nekjes lust hij graag, hij verdraagt ze goed maar ja dat is natuurlijk niet voldoende om (gezond) van te leven. En ik wil toch van de kvv af want zijn gebit wordt steeds viezer.
Het is een beetje frustrerend (beetje veel). Je wil het zo goed doen en hebt het beste met hem voor maar op de een of andere manier lukt het niet.