Het is makkelijker gezegd dan gedaan maar maak je vooral niet te druk.
Wat ik bedoelde te zeggen met kippenek is: al heeft een hond spijsverteringsproblemen, met een kippenek heb ik nog nooit gelezen dat het niet goed gaat.
Als je alleen maar vleesbot kunt vinden met heel veel vlees, mag je wat minder spiervlees geven en dan wat meer vleesbot. De verhouding 50/50 is alleen maar om een beetje in te kunnen schatten hoeveel vlees en hoeveel bot een hond uiteindelijk binnen krijgt. Er is nl een minimum calcium behoefte, en dat moet je hond gewoon binnen krijgen. En dat verschilt ook weer van hond tot hond (om het makkelijker te maken!!

) Zoals al eerder geschreven, sommige honden krijgen knoertharde ontlasting van (voor hun) teveel bot, die krijgen dan een iets lager percentage dan gemiddeld. Maar dat is dan toch nog genoeg om de calcium behoefte te dekken.
Verder denk ik dat als je hond echt vleesbotten krijgt dat je geen extra calcium toe moet gaan voegen, dan schep je weer een onbalans. Extra calcium is dacht ik alleen nodig als een hond (om welke reden dan ook, bv. slecht gebit) GEEN vleesbotten of veel te weinig vleesbot krijgt.
Maar waar had jou hond dieetbrok voor?
Sommige honden (zoals de mijne) kunnen absoluut niet tegen bepaalde voedingsmiddelen, bv. kip.
Het kan ook zijn dat jou hondje grote schoonmaak aan het houden is van binnen, dus een ontgiftingsfase.
Ik weet niet wat en hoe je nu kvv geeft, maar als je het overgiet met kokend water wordt het vaak wel weer iets beter verdragen.
Zoals ik je berichten lees, heeft je hond gevoelige darmpjes, dan zou je nu even een poosje probiotica kunnen geven om de (door brok verziekte) darmflora weer op een acceptabel niveau te brengen. Dat is bij de drogist /kruitvat ed. gewoon te koop onder de noemer darmbalans of darmconditie,als je er maar op let dat er minimaal acidophilus in zit, liefst ook nog ander culturen. Je kunt het ook via i-net bestellen alleen weet ik daar geen adressen van.
Daar breng je de darmen ook weer mee in een wat rustiger vaarwater.
Succes, en vraag maar raak hoor.