Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nelly
Vandaag was het hier weer pensfeest! Maar nu dubbel! Want eerder gaf ik de vuile pens altijd in stukken zo groot als ongeveer een washandje, en die stukken slikten de honden dus zo'n beetje heel door. Vandaag had ik ze ieder een lap van ca. 1kg gegeven, ongeveer zo groot als een theedoek. Nou, d'r werd gekauwd, geschud, gesleurd (met de voorpoten erop) heerlijk! :D Natuurlijk had ik het buiten gegeven, maar ik was zo dom geweest om de bijkeuken niet dicht te doen , en op 'n gegeven moment liep Ashley al schuddend met z'n lap die bijkeuken in! :o Alles zat eronder! Heb de hondjes eerst de kans gegeven om zelf het ergste op te ruimen en ben toen maar gaan soppen en dweilen, want het rook nogal :-X Maar al met al was het fun!!! :D
Door Ineke
Hoi,

Ik heb nu een paar keer geprobeerd om Bas 'stiekem' wat Bibi te geven door zijn andere vlees in. Wat denk je? Hij eet alles op, maar laat de stukjes liggen!. Wat een mossel !!

Zou het te doen zijn om Bibi met de staafmixer klein te malen of wordt dat een zootje en ben je dan een staafmixer armer door de stukjes bot?
Na verloop van tijd kan het dan wat minder fijn.

Heet water er over heb ik nog niet geprobeerd, omdat ik nog veel Energique heb liggen en Bas dus nog even niet offcieel op de Bibi overgaat. Als ik zie dat hij de smaak wel lekker vindt, maar de stukjes vies vindt, zal kokend water ook niet helpen.

Raar toch. Pens van Smuldier lust hij wel graag en daar zitten toch ook stukjes in.

Het lijkt me toch wel gemakkelijk om beide honden op één merk te zetten. Scheelt heel wat vriesruimte en een hoop gepuzzel: wie moet nu wat en hoeveel waar van? Aan de andere kant ben je dan weer wel lekker bezig.

Bevat Carnibest stukjes? Zo ja, dan kan ik dat voorlopig wel even vergeten voor de Bas.
Laatst gewijzigd door Ineke op ma 18 aug 2003, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Nou, je kunt het nog wel fijner maken, dat is op zich geen probleem. Maar, ik vind het raar dat hij het niet eet.... Zeker omdat hij het andere voer wel lust.. De verpakkingen Carnibest die ik ooit gehad heb waren minder grof gesneden als Bibi, dus misschien kun je deze inderdaad nog proberen. En anders is een optie misschien om Energique te blijven voeren?
Groetjes, Lizzy
Door Ineke
Hoi Lizzy,

Energique blijven voeren kan natuurlijk ook. Dat vindt hij wel lekker. Evenals Duck trouwens.
Ik vind het net als jij ook vreemd dat hij geen Bibi lust.
Ik moet ook twee verschillende kanten op om verschillende merken te kopen. Had handiger geweest als dat niet nodig was geweest. Komt misschien nog.

Ik ga nog wel Carnibest proberen. Je kan nooit weten.

Bas is een enorme drol als het op eten aankomt.  Fruit (behalve appel) lust hij ook niet, terwijl Mufasa zelf bramen en aardbeien plukt  8) (wat wij dan weer niet leuk vinden, omdat hij dus alle aardbeien opvreet)

Terriers blijven in alles toch een beetje vreemder dan de doorsnee hond  ;)
Door Lizzy
Nou, Energique en Duck is altijd nog beter dan welke brok dan ook. Dus, als hij de andere merken niet moet: dan zou ik hem lekker op Energique en Duck laten!
Groetjes, Lizzy
Door Nelly
Hoi,

Ik heb nu een paar keer geprobeerd om Bas 'stiekem' wat Bibi te geven door zijn andere vlees in. Wat denk je? Hij eet alles op, maar laat de stukjes liggen!. Wat een mossel !!

Zou het te doen zijn om Bibi met de staafmixer klein te malen of wordt dat een zootje en ben je dan een staafmixer armer door de stukjes bot?

Heet water er over heb ik nog niet geprobeerd, omdat ik nog veel Energique heb liggen en Bas dus nog even niet offcieel op de Bibi overgaat. Als ik zie dat hij de smaak wel lekker vindt, maar de stukjes vies vindt, zal kokend water ook niet helpen.

Raar toch. Pens van Smuldier lust hij wel graag en daar zitten toch ook stukjes in.

Het lijkt me toch wel gemakkelijk om beide honden op één merk te zetten. Scheelt heel wat vriesruimte en een hoop gepuzzel: wie moet nu wat en hoeveel waar van? Aan de andere kant ben je dan weer wel lekker bezig.

Bevat Carnibest stukjes? Zo ja, dan kan ik dat voorlopig wel even vergeten voor de Bas.
Carnibest is fijner gemalen dan bibi, daarom vind ik het er meer als vlees uitzien en beter voor mijn - grote- honden, maar misschien is het voor jou juist dé oplossing! :D
Door margreet
Carnibest is fijner gemalen dan bibi, daarom vind ik het er meer als vlees uitzien en beter voor mijn - grote- honden, maar misschien is het voor jou juist dé oplossing! :D
Dit begrijp ik niet helemaal Carnibest is fijner gemalen en ziet er daarom meer als vlees uit als bibi  ???en is dus ook beter voor grote honden ??? ??? ??? ??? ???
Door Janet
Ik sluit me bij Margreet aan:  ??? ??? ???
Door Angelique
Om achteraf teleurstellingen te voorkomen kan ik je vooraf al vertellen dat Carnibest ook stukken bevat.
De stukken die je erin kan vinden zijn circa 1 tot 2 cm2.
Hoi,

Door Nelly
Dit begrijp ik niet helemaal Carnibest is fijner gemalen en ziet er daarom meer als vlees uit als bibi  ???en is dus ook beter voor grote honden ??? ??? ??? ??? ???
Sorryyyyyyyyyy! :-[ Heb me 'n beetje ongelukkig uitgedrukt :-[ Bedoelde dus dat ik bibi er meer als echt vlees vind uitzien omdat het niet zo fijn gemalen is als carnibest! En het daarom ook beter vind lijken voor mijn grote honden :D
Door margreet
Sorryyyyyyyyyy! :-[ Heb me 'n beetje ongelukkig uitgedrukt :-[ Bedoelde dus dat ik bibi er meer als echt vlees vind uitzien omdat het niet zo fijn gemalen is als carnibest! En het daarom ook beter vind lijken voor mijn grote honden :D
Zo is het weer duidelijk hoor grote meid en excuses aanvaard :D :D :D :D
Door Ineke
Even tussendoor.

Er stonden vandaag dus 2 bakken met verschillende soorten versvlees te ontdooien: Bibi, Duck en Energique.
Vraagje: Als Duck en Energique vers zijn, waar is dan dat bloed wat dus WEL uit Bibi komt gedropen?  ???

Energique en Duck zijn dus behoorlijk droog, tegenover Bibi lekker bloederig. Bibi ruikt ook lekker naar versvlees. Een beetje weeig.
Die andere twee ruiken gewoon naar Duck en Energique......
Door Ink
Er stonden vandaag dus 2 bakken met verschillende soorten versvlees te ontdooien: Bibi, Duck en Energique.
Vraagje: Als Duck en Energique vers zijn, waar is dan dat bloed wat dus WEL uit Bibi komt gedropen?  ???

Energique en Duck zijn dus behoorlijk droog, tegenover Bibi lekker bloederig. Bibi ruikt ook lekker naar versvlees. Een beetje weeig.
Die andere twee ruiken gewoon naar Duck en Energique......
Ehmmm, ik zei laatst tegen iemand: "Leg van alle soorten eens een pakkie naast elkaar." Dit bedoelde ik dus  :D.
Sam houdt ook niet zo van 'nieuwe' smaakjes. Dat moet met kleine beetjes of kleine stukjes tegelijk aan meneer gepresenteerd worden. Als je naar de Bibi wilt zou ik toch blijven proberen kleine beetjes, en langzaamaan steeds wat meer daarvan, aan de D of E toe te voegen. Of de totale hoeveelheid even iets minderen zodat de trek groter is dan het gepietlut om iets niet te eten. Werkt goed bij Sam  ;D.
Door sylvia
de voersoorten waar hoofdzakelijk pens worden gebruikt bloeden ook niet daar er bijna geen bloed in pens zit,maar dan heb je dus een voer wat eigenlijk hoofdzakelijk uit orgaanvlees bestaat.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door