Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door roefus
catwoman schreef: Ik moet helaas mededelen dat ook Demi is gestorven :'( waaraan weten we nog niet helemaal, ze was veel te zwak, aan de diarree die niet te stoppen was, en een zwak hartje. Ze bleef maar afvallen ondanks dat ze toch goed at. Ik vind dit vreselijk, Ik zou graag deze fokker aan willen klagen maar de dierenarts zegt dat ze er weinig aan kunnen doen, maar ondertussen hebben mijn kinderen en ik er veel verdriet en kosten aan overgehouden. En die fokster, die doet net of het mijn eigen schuld is omdat toen ik haar bij haar ophaalde nog gezond was (zegt ze) maar volgens mij wist ze allang dat deze kitten ook ziek was, waarom mocht ik haar anders gratis ophalen. Ze zei voor troost om Noa, maar als zij wist dat Noa dood is gegaan aan Fip waarom blijft ze dan maar steeds doorfokken?? Ze heeft nu alweer 2 nesten, mocht er weer een uitzoeken maar ik heb bedankt, heb gezegt dat ik haar niet meer vertrouw :-[
Ik lees dit nu pas.
Wat erg voor jullie dat het zo verlopen is.
Heel veel sterkte.
Door catwoman
Ik wilde jullie nog even zeggen dat er beter gelezen moet worden......... Ik heb alleen maar gezegd dat ze nu 6 maanden oud is!!!!!!!!!!! en dat ik een nestje van haar wil als ze krols begint te worden. Ik begrijp heus wel dat ze nu nog niet zwanger mag raken, alleen ik dacht dat het vanaf ruim een jaar wel zou kunnen. Nu lees ik dus vanaf 18 maanden. Dat een main coon dan pas is uitgegroeid wist ik ook al, maar Angel is geen volbloed maincoon. Maar ik heb hier ook over nagedacht en laat ze allebei binnenkort castreren want ik heb er voorlopig even genoeg van............ eerst het verdriet verwerken :'( dan zien we wel verder over er nog een nieuwe kitten bij komt. In ieder geval niet meer bij die fokster in oud-beijerland :-\
Door Tineke *
Je hebt groot gelijk,laat eerst maar alles betijen.
Eerst het verlies van die 2 lieverds verwerken.
En als je eraantoe bent,kijk je gewoon bij een goeie fokker.

Tineke
Door -sanne
Als het lukt zou ik je kater pas met minimale leeftijd van 9 maanden castreren later is nog beter.
Doordat de urinewegorgaantjes nog niet goed uitgegroeid zijn met 6 maanden loop je een grotere kans op blaasgruis bij de kater.
Ik weet het bijna alle dierenartsen adviseren vanaf 6 maanden en in amerika zelfs met 8 weken maar als je logisch nadenkt is dit toch veel te jong het zijn nog babies en de narcose is heel erg slecht voor de onuitgegroeide organen.
Heel goed van je om te besluiten om niet tegaan fokken ;D. dit kun je beter overlaten aan echte fokkers die weten wat ze doen...
Sterkte met je verlies
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door