Ben met haar toch naar de dieren arts gegaan, daar kreeg zij voor de zekerheid een antibiotica spuit en ik kreeg blikjes Hills a/d mee om aan te sterken. Nou ik ben nu ruim een week verder en Demi weegt nu 650 gram

Moderators: koekje, pearlsofpassion
-sanne schreef: Ik heb het ff opgezocht en je kitten is aan fip overleden.Bij bijna alle fokkers, huishoudens met veel katten en andere plekken waar katten kattenbakken delen en/of in groepen van 5 of meer gehouden worden (asielen?) komt corona voor. Zo gezien maakt het niet zoveel uit van welke fokker je nu een kitten neemt.
Ik vind het persoonlijk niet slim om een kitten van dezelfde fokker te nemen.
Ook al kan elke kat fip ontwikkelen.Het virus kan maar zolang overleven in het mileu, ik geloof dat 6 maanden wachten wel redelijk is. Tenzij je eigen katten natuurlijk drager zijn, maar dat kun je testen.
door stress bv kan corona in fip muteren.
Ik zou na een fip sterfgeval nooit geen katten meer bijnemen.
Een vriendin van me heeft na het bijnemen van een siamees, 12 van haar andere katten verloren. Dus dat het voor de 100% niet besmettelijk is ben ik het niet mee eens. Dit is heel zeldzaam dat dit gebeurt maar het kan dus gebeuren. Dierenartsen doen vaak veel te luchtig over fip.Wat gezegd wordt is dat FIP niet besmettelijk is, maar corona wel. Subtiel verschil. Sommige mensen denken dat als één kat FIP heeft, de andere katten dat ook wel zullen krijgen, maar dat hoeft dus helemaal niet, meestal juist niet. Je hebt er ook niets aan als een dierenarts paniek gaat zitten stoken. Goede voorlichting van een dierenarts wat te doen aan die corona is wat mij betreft wel belangrijk.