Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Elise
Natasja1974 schreef: Oww, ik heb hier ook zo'n jankerd. Als je nog maar naar zijn nagels wijst, begint hij al te loeien. Maar eerdaags moet hij er toch echt een keer aan geloven...
;D
Gelukkig is het bij Spike ook echt niet nodig.
Door Wil
Ik heb het idee dat het te maken heeft met de stand van de voeten. dat ze daarom niet goed af kunnen slijten.
De dames lopen altijd dezelfde rondjes op harde- en zachte ondergrond en ze lopen allebei naast de fiets. Missy's nagels heb ik nog nooit geknipt, ze zijn zelfs aan de korte kant, maar die van Sally moeten ook regelmatig geknipt worden (alleen die van haar voorpoten - en de middelste twee nagels zijn altijd eerder lang dan de buitenste twee) maar zij zet ook haar voeten heel anders neer.
Net alsof ze ze achterover neer zet. Haar nagels zijn ook als ik ze net geknipt heb nog lang en krom. Die van Missy zijn kort en recht.

Wil
Door Helen
Het lijkt wel of hier de nagels harder gaan groeien nu het zomer wordt oid.....Kuma's nagels moeten binnenkort ook weer geknipt worden....
Door Twiz
Bij Twizzle heb ik nog nooit nagels geknipt, ook de zijnageltjes niet.........ze bijt namelijk nagels. Een vreselijk irritante gewoonte, vooral om te horen.
Maar het zal bij honden waarschijnlijk net zo zijn als bij mensen. Bij de één groeit het haar en de nagels sneller als bij de ander. Dan zal ook de stand van de pootjes ermee te maken hebben, en de ondergrond waar ze op lopen. Al die verschillende factoren plus de erfelijke aanleg zullen bepalen hoe snel nagels groeien.
Door 202Spots
Dalmatian hebben 'n ronde voetje en dikke kussentjes, is het dan DAARom dat de nagels niet slijten omdat ze te hoog van de grond zijn?
Hier hebben ze altijd lange nagels, en moet om de 2-3 weken gaan dremelen, ik kan ze ook niet korter krijgen omdat de "leven" ook heel lang is... :-\
Door K@rin
Ik heb bij de Pyrs (en bij Sheddie) ook nog nooit de normale nagels hoeven te knippen.
Zelfs bij de 3 jongsten hoef ik de hubertusklauwen niet te knippen, want dat doen ze ook zelf.
Door Audrina
Lupa schreef: lamnge nagels heeft niks met ondergrond te maken maar met de stand van de voet natuurlijk als een hond waarvan de nagels doorgroeien nooit loopt dan zullen ze ook niet slijten
En toch maakt het bij mijn honden wel degelijk wat uit op wat voor ondergrond ze lopen. Als het mooier weer is zitten ze vaak buiten op balkon, op het beton en dan slijten de nagels weer wel. ;)
Door Peet
Tunja heeft echte platvoeten...en haar nagels zijn altijd te lang.... :P...omdat ik ze niet kort genoeg durf te knippen.... :-[
Door 202Spots
Lupa schreef: dory kun je niet even een foto plaatsen van de voet?
Moet genomen wanneer ze staan....net geprobeerd om foto te maken ,maar ze blijven niet stil staan, eindelijk dacht ik tussen de poten door 'n goed voorbeeld te nemen...en toen stopte de batterijen in me camera!!!! >:( >:( >:(

Hier ronde voetjes van AKC dog
Afbeelding
Door Lizzy
Brutus heeft prachtige katvoeten (zoals het hoort): nooit nagels hoeven knippen.

Linga heeft prachtige katvoeten (zoals het hoort): met regelmaat moet ik er een milimetertje vanaf halen.

Pinkel heeft platvoeten (hond van Plat): nooit nagels hoeven knippen (behalve het moment dat ze bij mij kwam. Toen waren haar nagels ongeveer 5 cm lang :'(. Een (1) keer geknipt, daarna nooit weer.

Ze lopen alle drie op dezelfde ondergrond.

Schiet mij dus maar lek!
Door Erna
Hier ook heel verschillend:

Mara: altijd nagels moeten knippen. Nu dat ze ouder wordt groeien ze helemaal tegen de klippen op. Mooi ronde katvoeten.

Tess: in haar jonge jaren zelden iets aan hoeven doen. Nu is ze 10 en knip ik zo nu en dan de nageltjes aan haar voorste voeten. Mooie ronde katvoeten.

Wapper: Nog nooit zijn nageltjes geknipt. Hij had hele mooie katvoeten maar door zijn handicap heeft hij nu behoorlijke platvoeten.

Dakota: nog nooit geknipt. Mooie ronde katvoeten

Nikkie: heeft die wel nagels? Mooie ronde katvoeten

Luigi: knip ik zo nu en dan eens kort.

Alle bassen: Eens in de maand is het nagelknipdag.
Laatst gewijzigd door Erna op do 25 mei 2006, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
Tinus eens in de zoveel maanden en Tara is een gevalletje apart....echte lange wijvennagels ::) ::)
Iedere maand is het feest om haar zover te krijgen dat er weer gekortwiekt wordt :P
Door Femke
sunday heeft zwarte knetterharde nagels. Ik durf ze ook niet te kort te knippen. Het resultaat is dat nu hij 8 is hij veel te lange nagels heeft :-\
Door Nitus
Femke schreef: sunday heeft zwarte knetterharde nagels. Ik durf ze ook niet te kort te knippen. Het resultaat is dat nu hij 8 is hij veel te lange nagels heeft :-\
heel herkenbaar ;), Gitte's nagels zijn ook veel te lang en hard en zwart dus ik vind het ook doodeng om ze te knippen (Gitte trouwens ook :P).
Bij Gitte zijn ze volgens mij zolang omdat ze niet recht op haar poten staat, ze moeten megalang worden voordat ze de grond raken bij het lopen.
Nitus had altijd hele mooie korte nagels en Fedor heeft dat ook, terwijl ze hier ook heel veel op zandwegen en in het bos lopen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door