Pauline schreef:
Dames bedankt maar weer voor het meedenken! Jullie zijn schatten. Ik was gisteren echt op het randje van hysterisch, want hij deed de afgelopen dagen zo moeilijk met eten!
Gelukkig belde Kruimel nog ff en die wist me ook wel weer wat te kalmeren. Hij eet dus zonder enige moeite CB. Vanochtend weer geprobeerd met de lam/rijst versie. Die had hij nog nooit gehad, maar hij vindt het wel lekker.
Gekookte groente ga ik ook proberen. Gewoon licht koken en fijn maken? Of kan ik ook de rauwe groentemix met kokend water overgieten? (Dus net zoals met rauw vlees).
En als ik gekookt geef, dan gewoon 1 soort per keer?
Tja het is me soms een geworstel hoor en ik maak me er ook gelijk zo bezorgd om als ze zo moeilijk eten. Heb ik een vriezer vol met veulenvlees en -ribben, rundvlees aan grote stukken, gemalen kopvlees, lamsnekken en -ribben, geitenribben, pens en een hele lading kipkarkassen; eet die kleine apekop eigenlijk alleen maar met heel veel smaak rund en kip! Gelukkig heb ik vuilnisvat Joep nog, dus die vriezer komt wel leeg.
Als je hondje het wel lust met wat heet water erover, nou ja: dat valt te proberen, denk ik.
Hier bleef dat net zo goed een probleem.
Ik ben pas sinds zaterdag de groente aan het koken.
En het ging gewoon zo: wat ligt er in mijn koelkast, wat goed bruikbaar is?
[ ik dacht een beetje bij mezelf: als ik elke dag één soort geef, dan zit ik ook op 7 verschillende soorten per week. Dus dan blijft de variatie erin

].
Ik kookte dus zaterdag broccoli, zondag andijvie, gisteren wat selderijknol met wortel.
[ dat zijn al 4 soorten in drie dagen].
En werkelijk, ik geef hem drie keer zoveel en nou eet-ie het WEL.
Laten de pitamientjes dan iets afnemen (door dat koken), dan lijkt dat mij redelijk 'opgevangen' door een veel grotere portie dan ik er normaal inkrijg.
Ik kan natuurlijk niet zeggen of dat voor alle honden geldt, dat ze het dan ineens wel gekookt lusten.
Ik dacht: het valt te proberen.