Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
Dat zou mooi zijn zeg, als de DA door jullie voer-dagboek meer honden zou kunnen helpen! Het is sowieso al mooi dat hij geïnteresseerd is in de manier van voeren en het daarmee samenhangen van (oplossen/voorkomen van) deze klachten
Door sylvia
Natasja1974 schreef: Dat zou mooi zijn zeg, als de DA door jullie voer-dagboek meer honden zou kunnen helpen! Het is sowieso al mooi dat hij geïnteresseerd is in de manier van voeren en het daarmee samenhangen van (oplossen/voorkomen van) deze klachten
Dat vind ik dus ook.

Ik hoop dat het allemaal helemaal goed gaat en dat hij wapper als wapperinnetje ziet ;D
En dat hij binnen korte tijd van zijn probleem af is en een fijne nieuwe mand bij iemand krijgt.
Door Lizzy
Erna schreef: Nou eindelijk contact gehad met de dierenarts. Er zit een steentje in zijn piemel die ze niet teruggeduwd krijgen. Hij zit vast net achter zijn penisbot en de hond plast nu via een katheter.

In overleg hebben we besloten dat hij morgenochtend geopereerd gaat worden om de steen eruit te halen. (de kosten vielen mee gelukkig) Ik rijd daar dan morgenmiddag heen om de hond op te halen.

De DA is zeer geinteresseerd in wat wij hem gaan voeren en we gaan dan ook een soort van dagboekje bijhouden waarin alles terug te lezen is. Op die manier hebben andere honden ook nog iets aan deze ellende.
Fijn dat die DA in ieder geval open staat! Zeg, is hier met Allopurinol dus ook niks aan te doen? Zal de steen niet oplossen, met het medicijn of lost het juist niet op omdat het al in de plasbuis zit?
Door Charlie Angel
Wat fijn dat deze hond geholpen wordt en dat deze da ervoor open staat.
En ik wil toch ook even zeggen dat ik het geweldig vind wat jij allemaal weer doet voor deze hond. :-*
Door Erna
Lizzy schreef: Fijn dat die DA in ieder geval open staat! Zeg, is hier met Allopurinol dus ook niks aan te doen? Zal de steen niet oplossen, met het medicijn of lost het juist niet op omdat het al in de plasbuis zit?
Zoals ik het begrepen heb zit de steen muurvast achter het penisbot. Het lijkt erop alsof hij daar klem zit. De operatie kost me maximaal 150 euro en eerlijk is eerlijk....ik kies dan even voor de makkelijke weg.

Het is een jonge sterke hond die een narcose aan zou moeten kunnen, ook al weet ik dat het slecht is. Het is even niet anders.

Hoe je het ook went of keert, ik heb hier niet op zitten wachten. Ik vang met alle liefde mijn zelfgefokte honden op, ik wil er alles aan doen om ze er bovenop te helpen maar soms is snelheid ook belangrijk.

Hij schijnt niet makkelijk te zijn met andere reuen en ik heb natuurlijk Wapper en Luigi ook in huis. Hoe dat afloopt.....Joost mag het op dit moment weten. Ik heb geen idee en we zien dat wel dit weekend.

Tevens een loopse teef in huis die volgende week gedekt moet worden....Tel maar uit de stress die gaat komen. Allemaal niet erg maar daarom is snelheid echt belangrijk. Ik ben eerlijk als ik zeg dat hij zo snel mogelijk weer op de rit moet komen en zo snel mogelijk weer een nieuwe baas moet hebben.

Het berichtje komt wat botter over dan ik bedoel. Liz, ik ben hartstikke blij en dankbaar met jouw hulp op de achtergrond. :-* :-* :-*
Door Lizzy
Ja nee lieverd, dat weet ik toch! Ik geef je groot gelijk. Natuurlijk moet er SNEL iets gebeuren! Als het ding (steen) daar klem zit, moet ie eruit. Punt. He, op zulke momenten vind ik het echt jammer dat wij zelf een pittig reuen-typje rond hebben lopen... Anders had ik echt wat voor je kunnen betekenen! Sterkte he meis :-*, ik denk aan jullie!
Door Erna
Helen schreef: Succes met 'm Erna! Ik weer zeker dat jij hem er helemaal bovenop kan helpen!!
Hihihi hij zal moeten. Zo snel laten we hem niet gaan!! Ik ga ook gelijk zijn naam veranderen. HIj heet nu Korus en dat wordt Joris.
Door Elise
Erna schreef: Hihihi hij zal moeten. Zo snel laten we hem niet gaan!! Ik ga ook gelijk zijn naam veranderen. HIj heet nu Korus en dat wordt Joris.
Kijk, dat is al de eerste verbetering ;D :-*
Door *Dorothea*
:'( :'( :'( Wat een verhaal zeg, ongelooflijk hoe mensen met dieren om kunnen gaan. Stop maar vol met goedkope brokken en als het misgaat laten we hem gewoon inslapen ( >:(ongelooflijk trouwens dat er dierenartsen zijn die dit doen!)

Geweldig van je Erna dat je deze stakker er weer bovenop gaat helpen (want het gaat je lukken, dat weet ik zeker!)
Lizzy schreef: Zoals besproken :D:

* Mogelijk moet hij (tijdelijk?) op de allopurinol. Dat helpt om de blaasstenen op te lossen/de pH waarde te verhogen, richting 6,5 a 7,0.
Volgens mij heeft allopurinol alleen een preventief effect. Het doet niks met de urine pH en lost dus ook geen stenen op.
Het remt een enzym (xhantine-oxidase) dat nodig is voor de vorming van urinezuur. Door vermindering van de urinezuurvorming krijg je minder stenen.
Door Erna
Ik ga hem straks halen. Hij wordt eerst vanmorgen geopereerd en dan vertrek ik rond half elf richting Limburg....ppfftt

Ik neem gelijk maar loopse lola mee want ik moet progesteron laten prikken en ik zou anders niet weten wanneer ik dat moet doen. Kan nu in 1 moeite door.
Door Sella
Sterkte met Joris want tja kobus daar alleen al zou je beroerd van worden.
Ik zal mijn oor eens te luister liggen bij iemand die een oude dalmaat heeft.
Wie weet hoor ik via hem of er een mandje te vinden is in deze regio voor hem.
Door Lizzy
Volgens mij heeft allopurinol alleen een preventief effect. Het doet niks met de urine pH en lost dus ook geen stenen op.
Het remt een enzym (xhantine-oxidase) dat nodig is voor de vorming van urinezuur. Door vermindering van de urinezuurvorming krijg je minder stenen.
OK, maar dan begrijp ik toch 1 ding niet... Als er minder urinezuur wordt gevormd, wordt de pH waarde van de urine toch automatisch hoger.

Succes Erna! Ik duim voor jou en Joris!!!!!!!!!!!!!!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door