HEEL interessant! Bedankt Lizzy!
Groetjes,
Fieke
Moderator: Lizzy
Celie-Marco schreef: 1. En toch is er volgens mij iets als geheugen tegen bacterieen en virussen hoe kan het anders dat sommige volken sterven aan zoiets eenvoudigs als bv een verkoudheidvirus alleen omdat ze er nooit mee in aanraking zijn geweest.....maar dat is meer gevoel dan dat ik het kan bewijzen met onderzoeken !Dat is ook precies wat ik schrijf, 1 pagina terug. Maar dat geheugen geldt voor virussen. En dan voor sommige virussen en niet eens alle virussen.
2. {wanneer ze uitgedaagd worden (ik zoek hier een betere Nederlandse term voor... challenged). } wat dacht je van blootgesteld aan !!
Celie-Marco schreef:Joh, dat geeft toch niks! Kan gebeuren hoor![]()
![]()
pffffffffft Solly haha en dan heb ik nog wel alles gelezen maar niet echt opgenomen dus
![]()
JolandaB schreef: Over die registratie gesproken....Zoiets kun je inderdaad lezen. Als een show/wedstrijdorganisatie eist dat je ieder jaar moet enten en daarmee aangeven sch**t te hebben aan een driejarige registratie dan heb je je als deelnemer maar in te schikken.
Ik heb een mailtje gestuurd naar Intervet (nobivac) met de vraag hoe het zit als je in Ned. en Europa naar shows e.d. gaat en dit was haar reactie:
Op dit moment mag elke show aanvullende eisen stellen ten aanzien van vaccinaties. Dit staat los van alle wetgeving en registratie. Een verklaring dat een hond goed gevaccineerd is volgens de eisen van een bepaald land zal hier ons inziens niets aan veranderen. Bovendien heeft een verklaring die wij af zouden geven, wettelijk geen enkele status.
Mensen die dus naar shows, wedstrijden en weet ik veel wat nog meer gaan zijn dus nog steeds "verplicht" het volledige pakket te enten. Tenzij je iedere organiserende vereniging gaat vragen wat hun eisen zijn en daar maar gokken dat degene die bij de ingang staat ook op de hoogte is.
Of lees ik het verkeerd?
Gr. Jolanda