Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Casey
Ik heb 1 héél klein hondje (Mathees kruisinkje, teef) en 1 grote hond (soort husky kruising, reu). De reu wordt wel héél erg verliefd (de laatste keer heeft hij bijna 3 weken niet kunnen eten; graatmager was ie op hte laatst) maar ongelukjes kunnen niet gebueren van 'het past niet' ;D Hij probeert wel maar komt niet eens in de buurt. Jammer voor hem, gelukkig voor ons 8)
Laatst gewijzigd door Casey op vr 07 apr 2006, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
Casey schreef: Ik heb 1 héél klein hondje (Mathees kruisinkje, teef) en 1 grote hond (soort husky kruising, reu). De reu wordt wel héél erg verliefd (de laatste keer heeft hij bijna 3 weken niet kunnen eten; graatmager was ie op hte laatst) maar ongelukjes kunnen niet gebueren van 'het past niet' ;D Hij probeert wel maar komt niet eens in de buurt. Jammer voor hem, gelukkig voor ons 8)
wat bedoel je hiermee dan?
Door Hanny
Toen er bij ons nog een reutje woonde, was het tijdens de loopsheid "uit elkaar houden"punt uit af!!!!
Zoiets weet je als je een reu en een teef in één huis laat wonen.
Samen wandelen, ik in het midden lopend, ging prima, maar voor de rest uit elkaar.
Door Casey
Femke schreef: wat bedoel je hiermee dan?
Gewoon.. Chacho is veel te hoog. Hij kromt zijn rug wel maar komt dan nog niet eens in de buurt van Perruka's vulva. Hij mag dus zijn best doen, geen risico.
Door Jolly
Casey schreef: Gewoon.. Chacho is veel te hoog. Hij kromt zijn rug wel maar komt dan nog niet eens in de buurt van Perruka's vulva. Hij mag dus zijn best doen, geen risico.
Totdat hij bedenkt er ineens bij te gaan liggen.

Ik heb ooit gezien hoe een teckelteefje zich helemaal tegen een bordeaudog reu aanvlijde, om zo gedekt te worden door de reu.
Allebei liggend dus.
Door Femke
Jolly schreef: Totdat hij bedenkt er ineens bij te gaan liggen.

Ik heb ooit gezien hoe een teckelteefje zich helemaal tegen een bordeaudog reu aanvlijde, om zo gedekt te worden door de reu.
Allebei liggend dus.
yep, en een JR bij mij in de buurt is eens bevallen van 2 mega pups van een lab, dus ik zou er nog niet zo heel zeker van zijn ;)
Door Sonja
Casey schreef: Gewoon.. Chacho is veel te hoog. Hij kromt zijn rug wel maar komt dan nog niet eens in de buurt van Perruka's vulva. Hij mag dus zijn best doen, geen risico.
Ik zou daar toch maar heel voorzichtig mee zijn. Heb wel meer onbedoelde kruisinkjes gezien waarbij met dacht dat ze er toch niet bij zouden kunnen. En dan blijken die reu en teef op een bepaald moment toch ineens heel vindingrijk te zijn geworden.
Door Doedels
Ik ken een 'heckel' = kruising DH x teckel. De moeder was de teckel. Pa is gewoon in een greppel gaan staan en toen is het prima gelukt. De 'heckel' in kwestie is overigens een hele leuke hond geworden.
Door Bianca1
Doedels schreef: Ik ken een 'heckel' = kruising DH x teckel. De moeder was de teckel. Pa is gewoon in een greppel gaan staan en toen is het prima gelukt. De 'heckel' in kwestie is overigens een hele leuke hond geworden.
;D haha een heckel....arm moedertje... :-\
Door Bianca1
Maar wat ik me ook afvroeg, en dat stond ook in mijn oorspronkelijke vraag, worden er bij honden (reuen én teven) ook échte sterilisaties uitgevoerd??
Door Angelique
Bianca1 schreef: Maar wat ik me ook afvroeg, en dat stond ook in mijn oorspronkelijke vraag, worden er bij honden (reuen én teven) ook échte sterilisaties uitgevoerd??
Ja hoor, als je er specifiek om vraagt wel. Zeg er wel bij dat je een hele echte sterilisatie wil, omdat deze term nogal misbruikt wordt. Maar op zich moet het helemaal geen probleem zijn.
Door Bianca1
dus dat wordt wel gedaan. In dat geval vind ik het nog wel een eventuele optie om een van beiden te laten steriliseren...en dan dus echt steriliseren. Heb jij (of anderen) daar wellicht ervaringen mee??
Door "inge"
Wat bedoel je met écht steriliseren? Bij mijn teef zijn destijds geloof ik kleine stukjes van de eileiders afgehaald.Is dat geen echt steriliseren dan?
Door Doedels
garicha schreef: Wat bedoel je met écht steriliseren? Bij mijn teef zijn destijds geloof ik kleine stukjes van de eileiders afgehaald.Is dat geen echt steriliseren dan?
Ja dat is echt steriliseren. Dan blijft de teef gewoon loops en kan ook worden gedekt, maar ze kan niet worden bevrucht.
Maar in de volksmond wordt met sterilisatie de castratie van een teef bedoeld.
Door Bianca1
ja met echt steriliseren bedoel ik dus ei/zaadleiders doorhalen. maar als je daar info over gaat zoeken, krijg je dus bijna alleen maar castratie-info, omdat het woord op die manier wordt gebruikt. ik wil mijn dieren eigenlijk niet castreren, daarom zie ik sterilisatie nog wel als optie; onvruchtbaar maken zonder de nadelen van castratie....maar er is weinig over te vinden
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door