Moderator: Lizzy
Casey schreef: Ik heb 1 héél klein hondje (Mathees kruisinkje, teef) en 1 grote hond (soort husky kruising, reu). De reu wordt wel héél erg verliefd (de laatste keer heeft hij bijna 3 weken niet kunnen eten; graatmager was ie op hte laatst) maar ongelukjes kunnen niet gebueren van 'het past niet'wat bedoel je hiermee dan?Hij probeert wel maar komt niet eens in de buurt. Jammer voor hem, gelukkig voor ons 8)
Femke schreef: wat bedoel je hiermee dan?Gewoon.. Chacho is veel te hoog. Hij kromt zijn rug wel maar komt dan nog niet eens in de buurt van Perruka's vulva. Hij mag dus zijn best doen, geen risico.
Casey schreef: Gewoon.. Chacho is veel te hoog. Hij kromt zijn rug wel maar komt dan nog niet eens in de buurt van Perruka's vulva. Hij mag dus zijn best doen, geen risico.Totdat hij bedenkt er ineens bij te gaan liggen.
Jolly schreef: Totdat hij bedenkt er ineens bij te gaan liggen.yep, en een JR bij mij in de buurt is eens bevallen van 2 mega pups van een lab, dus ik zou er nog niet zo heel zeker van zijn
Ik heb ooit gezien hoe een teckelteefje zich helemaal tegen een bordeaudog reu aanvlijde, om zo gedekt te worden door de reu.
Allebei liggend dus.
Casey schreef: Gewoon.. Chacho is veel te hoog. Hij kromt zijn rug wel maar komt dan nog niet eens in de buurt van Perruka's vulva. Hij mag dus zijn best doen, geen risico.Ik zou daar toch maar heel voorzichtig mee zijn. Heb wel meer onbedoelde kruisinkjes gezien waarbij met dacht dat ze er toch niet bij zouden kunnen. En dan blijken die reu en teef op een bepaald moment toch ineens heel vindingrijk te zijn geworden.
Casey schreef: Gewoon.. Chacho is veel te hoog. Hij kromt zijn rug wel maar komt dan nog niet eens in de buurt van Perruka's vulva. Hij mag dus zijn best doen, geen risico.Ik ken een 'heckel' = kruising DH x teckel. De moeder was de teckel. Pa is gewoon in een greppel gaan staan en toen is het prima gelukt. De 'heckel' in kwestie is overigens een hele leuke hond geworden.
Doedels schreef: Ik ken een 'heckel' = kruising DH x teckel. De moeder was de teckel. Pa is gewoon in een greppel gaan staan en toen is het prima gelukt. De 'heckel' in kwestie is overigens een hele leuke hond geworden.
Bianca1 schreef: Maar wat ik me ook afvroeg, en dat stond ook in mijn oorspronkelijke vraag, worden er bij honden (reuen én teven) ook échte sterilisaties uitgevoerd??Ja hoor, als je er specifiek om vraagt wel. Zeg er wel bij dat je een hele echte sterilisatie wil, omdat deze term nogal misbruikt wordt. Maar op zich moet het helemaal geen probleem zijn.
garicha schreef: Wat bedoel je met écht steriliseren? Bij mijn teef zijn destijds geloof ik kleine stukjes van de eileiders afgehaald.Is dat geen echt steriliseren dan?Ja dat is echt steriliseren. Dan blijft de teef gewoon loops en kan ook worden gedekt, maar ze kan niet worden bevrucht.