mogen katten trouwens ook met teatree behandeld worden ?
Moderator: Lizzy
karin2 schreef: mogen katten trouwens ook met teatree behandeld worden ?Nee
tieneke schreef: Neejammer één van mijn katten (Dumpy ) begint te schuimen uit haar mond als ik druppels heb opgedaan
roefus schreef: Waarom niet?Voor katten schijnt tea tree echt giftig te zijn.
sylvia schreef: Mijn honden hadden nooit vlooien en kregen ook niets tegen vlooien totdat ik katten kreegWel-sorry voor het late inpikken op dit topic-ik heb ook zo'n langhaartje rondlopen,echt een bolletje haar geworden...Benjo is een shih-tzu en ik heb er al heel wat kamuurtjes aan dus die vlooienkam is ook niet echt een optie vooral door de hoeveelheid onderwol die hij heeft. Natspuiten geeft ook hier het klittenprobleem als ik er niet dadelijk met kam en borstel kan bijstaan.Nu worden ze wel behandeld met langhaar honden is vlooienkammen niet voldoende en geregeld nat spuiten helpt ook niet omdat de vacht daar heel erg van gaat klitten. Dus hier gewoon chemische zooi, ben er niet blij mee maar ja alles beter dan vlooien.
Lizzy schreef: Ik koop eens per jaar een flesje Tea Tree spray bij De Tuinen. Daar voeg ik aan toe: lavendel-olie, cedar-olie, citronella-olie, geranium-olie en voor gebruik schud ik het flesje goed en spray ik de honden er licht mee in, als ik ga lopen in een omgeving waar veel teken zitten. Nou moet ik zeggen dat de afgelopen jaren ik toch hier en daar wel wat teken van mijn honden af heb moeten plukken hoor. Maar ik heb wel gehad dat ik met iemand was gaan lopen die 20 teken van d'r hond af heeft moeten halen en dat ik er 2 bij mijn honden af heb moeten halen. Waar het aan ligt? Aan de spray? Wie zou het zeggen!Doe je er ook nog wat water bij door of spray je dat "puur"?
amiwoods schreef: ik heb ook langharige honden Amerikaanse cockers en ik gebruik de lavendel olie, als je die minder sterk verdund maakt het ook de vacht wat vetter en klit dus minder snel, je kan overigens ook de lavendel olie gewoon door de coat oil mengen van petsilk.Ik zal je een kat cadeau doen kijken of die lavendel nog helpt
de texture shampoo en conditioner van petsilk bevatten ook lavendel. ik heb geen last van extra klitten door de lavendel spray![]()