Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door karin2
bij mijn hond heb ik ook practisch nooit vlooien gehad ,maar de katten behandel ik meestal wel één keer per jaar (sommige jaren niet ). en helaas willen de katten niet aan de kvv of aan de barf :-\ zodus krijg ik hen ook geen look naarbinnen
mogen katten trouwens ook met teatree behandeld worden ?
Door Mevroi Kruim
Een van mijn katten is heel erg allergisch voor vlooien dus hier gaat er wel gif op als Sjors zich weer kaal begint te vreten. Tara en de ouwe katten kan ik wel kammen maar Kátur heeft een IJslandse vacht en nog zwart ook, daar kom je met ene kam niet doorheen en je vindt de rotzakjes ook nog nauwelijks. En katten Eppo en Knor hebben gigantisch dichte vachten, ook daar kom ik met de kam niet doorheen.

Teken draai ik ook met de hand uit, ff de slag te pakken krijgen en hup ;D Met name Kátur zit vaak onder, die stuitert graag door de bosjes. Tara blijft op de paden en die heeft er minder last van. Maar soms hebben ze er wel twintig na een wandeling :-X
Door karin2
tieneke schreef: Nee
jammer één van mijn katten (Dumpy ) begint te schuimen uit haar mond als ik druppels heb opgedaan :-X
een half uurtje ofzo en dan is het over maar ik zou dus liever iets anders proberen moest het nog eens nodig zijn .ik vind dit toch geen goed teken :o :(
Door sylvia
Mijn honden hadden nooit vlooien en kregen ook niets tegen vlooien totdat ik katten kreeg :-X Nu worden ze wel behandeld met langhaar honden is vlooienkammen niet voldoende en geregeld nat spuiten helpt ook niet omdat de vacht daar heel erg van gaat klitten. Dus hier gewoon chemische zooi, ben er niet blij mee maar ja alles beter dan vlooien.
Door Lieve 14
sylvia schreef: Mijn honden hadden nooit vlooien en kregen ook niets tegen vlooien totdat ik katten kreeg :-X Nu worden ze wel behandeld met langhaar honden is vlooienkammen niet voldoende en geregeld nat spuiten helpt ook niet omdat de vacht daar heel erg van gaat klitten. Dus hier gewoon chemische zooi, ben er niet blij mee maar ja alles beter dan vlooien.
Wel-sorry voor het late inpikken op dit topic-ik heb ook zo'n langhaartje rondlopen,echt een bolletje haar geworden...Benjo is een shih-tzu en ik heb er al heel wat kamuurtjes aan dus die vlooienkam is ook niet echt een optie vooral door de hoeveelheid onderwol die hij heeft. Natspuiten geeft ook hier het klittenprobleem als ik er niet dadelijk met kam en borstel kan bijstaan.

Toch wil ik geen vergif gebruiken en het receptje van Lizzy lijkt me echt wel het proberen waard...maar hoe ga ik dat verstuiven op zo'n bol wol dat het doordringt?
Zijn er ook andere alternatieven voor een "haarhond"? :-\
Door Robian
Lizzy schreef: Ik koop eens per jaar een flesje Tea Tree spray bij De Tuinen. Daar voeg ik aan toe: lavendel-olie, cedar-olie, citronella-olie, geranium-olie en voor gebruik schud ik het flesje goed en spray ik de honden er licht mee in, als ik ga lopen in een omgeving waar veel teken zitten. Nou moet ik zeggen dat de afgelopen jaren ik toch hier en daar wel wat teken van mijn honden af heb moeten plukken hoor. Maar ik heb wel gehad dat ik met iemand was gaan lopen die 20 teken van d'r hond af heeft moeten halen en dat ik er 2 bij mijn honden af heb moeten halen. Waar het aan ligt? Aan de spray? Wie zou het zeggen!
Doe je er ook nog wat water bij door of spray je dat "puur"?

Gr. sylvia
Door amiwoods
ik heb ook langharige honden Amerikaanse cockers en ik gebruik de lavendel olie, als je die minder sterk verdund maakt het ook de vacht wat vetter en klit dus minder snel, je kan overigens ook de lavendel olie gewoon door de coat oil mengen van petsilk.
de texture shampoo en conditioner van petsilk bevatten ook lavendel. ik heb geen last van extra klitten door de lavendel spray ::)
Door "inge"
Ik gebruik al jaren pulvex.Druppels (gif) voor in de nek. Het werkt zo lang dat ik per zomerseizoen aan drie maal druppelen genoeg heb. Ik zou ook liever natuurlijke olieen gebruiken maar op mijn langharige shelties,nee laat maar. :-X Dat wordt één grote vette klittenzooi.Dit is het enige tegen natuurlijke spul wat ik voor ze gebruik,nou ja,dat moet maar kunnen hoor.
Door K&D
Ik druppel ook slechts 2 x per zomer met spot-on in de nek. En daarmee houd ik onze langharige hond toch bijna vlovrij en teken draai ik er wel uit.
Er schijnt toch wel verschil te zitten in de diverse druppels in de nek. De ene verspreid zich door het onderhuidse bindweefsel, de andere verspreid zich in de vetlaag op de huid en de haren. De laatste schijnt dan weer minder slecht te zijn (heb ik me laten vertellen; kan iemand daar meer over zeggen?)
Door sylvia
amiwoods schreef: ik heb ook langharige honden Amerikaanse cockers en ik gebruik de lavendel olie, als je die minder sterk verdund maakt het ook de vacht wat vetter en klit dus minder snel, je kan overigens ook de lavendel olie gewoon door de coat oil mengen van petsilk.
de texture shampoo en conditioner van petsilk bevatten ook lavendel. ik heb geen last van extra klitten door de lavendel spray ::)
Ik zal je een kat cadeau doen kijken of die lavendel nog helpt ;D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door