Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
het lijkt op wat Dara een poos terug ook had, en die was gestoken door een wesp. Blijkt allergisch te zijn en een volgende keer kan dodelijk zijn. Dara heeft wel iets gekregen om de zwelling te laten verminderen.
Het zag er toen zo uit:

Afbeelding

lijkt wel iets op ::)
Door tieneke
Het lijkt verdacht veel op een insektensteek :-\
Gisteren heb ik meerdere bijen zien zitten in de sneeuw en zelfs 1 bij de honden in de gang die ik gelukkig op tijd zag.
Door wimk
tieneke schreef: Het lijkt verdacht veel op een insektensteek :-\
Gisteren heb ik meerdere bijen zien zitten in de sneeuw en zelfs 1 bij de honden in de gang die ik gelukkig op tijd zag.
Ik kan het me niet voorstellen, vanochtend had hij nog nergens last van, en ik heb vandaag geen bij of wesp gezien, het kan natuurlijk altijd maar ik betwijfel het.
Door charmed
Hoi

Ik zie dat het wat verdikt is, onze Prudence is een keer gestoken door een onbekend beest en haar hoofd was aan 1 kant 3 x zo dik, ze zag er niet uit.

ik heb wel een foto, maar geen idee hoe ik die hier kan laten zien, want die staat niet op internet.
wimk schreef: Ja de DA heeft ook kort aan de binnenkant gekeken, maar hij kon niets zien, maar omdat hij zo gilde ging het ook niet zo makkelijk.

maar zo ziet het er uit, dit is toch niet goed

Afbeelding

Iemand een idee?????
Door herder_lover
wimk schreef: Ik kan het me niet voorstellen, vanochtend had hij nog nergens last van, en ik heb vandaag geen bij of wesp gezien, het kan natuurlijk altijd maar ik betwijfel het.
nee dat gaat ook supersnel, bij Dara was het ook binnen een paar uur zo opeens.
Had ook geen wesp gezien en met die spuit van de DA ging het binnen een paar uur ook weer beter,.... volgende keer kan het nl dodelijk zijn he? Dus wel belangrijk om te weten denk ik
Door roefus
Gek...maar ik dacht ook gelijk aan een wesp.
Mijn katje van de zomer.....braken, diarree...dik kopje...geen cent meer waard.
En binnen no-time.
Heeft direct aan het infuus gelegen (want alles leek heel heftig).
Ook dus AB.
Ik weet nog steeds niet wat het werkelijk geweest is...en ik gokte het op een wespensteek (omdat een hond ook een keer daar zo heftig op reageerde).

Arme Streep.
Maar.....zijn er nu al wespen???
Door *Natasja*
Misschien een rare vraag hoor, maar kan het niet te maken hebben met die kippevleugel die hij gisteren in 1 keer naar binnen heeft gewerkt? Misschien dat er een scherp stukje langs de binnenkant van zijn wang is geschraapt, waardoor het wat geïrriteerd is?
Door herder_lover
als het gewone steek is, zwelt het alleen aan die zijde op, als het een allergie is (op bv de steek of op iets anders) dan zwelt de hele snuit op, en kan zelfs doorgaan totdat ze zelfs de ogen gaan wegdrukken. Dat schijnt volgens de DA echt een typische allergische reactie te zijn.... dan blijft het voorlopig ff doorzwellen, maar ook eventueel van binnen, dus misschien is die AB geen slecht idee geweest?
Door tieneke
roefus schreef: Gek...maar ik dacht ook gelijk aan een wesp.
Maar.....zijn er nu al wespen???
Hier wel bijen ;)
Door charmed
Normaal moet het na de prik weer binnen een halve dag weg zijn. licht er ook aan hoe dik de wang of het gezicht is geworden
herder_lover schreef: als het gewone steek is, zwelt het alleen aan die zijde op, als het een allergie is (op bv de steek of op iets anders) dan zwelt de hele snuit op, en kan zelfs doorgaan totdat ze zelfs de ogen gaan wegdrukken. Dat schijnt volgens de DA echt een typische allergische reactie te zijn.... dan blijft het voorlopig ff doorzwellen, maar ook eventueel van binnen, dus misschien is die AB geen slecht idee geweest?
Door Helen
Herkenning!!! Herkenning!! Kuma heeft precies hetzelfde twee maal(1x ervan zelfs veel erger dan Streep op de foto) gehad. Het was bij Kuma een allergische reactie. Waarop weten we niet. De eerste keer ging het met anithistaminen binnen een dag weg en de tweede keer (de ergste) niet. We hebben toen eenmalig dexamethason gegeven. Hierop reageerde ze heel goed en de zwelling verdween. De slijmvliezen waren inwendig ook gezwollen. Dat was te merken aan zeer veelvuldige poepdrang en veelvuldig slikken. Het was idd vrij pijnlijk en ze is zeker 2 a 3 dagen pieperig geweest.....

Ik zou oppassen met het onderbreken van antibiotica kuren...Je kweekt zo mogelijk resistentie bij je hond!!! Wat mogelijk nog gevaarlijker dan zijn dan eenmalig een (mogelijk onnodige?) antibiotica kuur. Neem contact op met een DA voordat je besluit de kuur wel of niet te geven.
Door wimk
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Streep zijn gezicht nog wel iets dikker, maar hij is wel weer net zo gek als altijd, hij bijt weer overal in ( sjaals schoenen etc etc ) en dat deedhij gisteren absoluut niet.
Ik ga toch de AB kuur maar geven, want de AB heeft volgens mij wel geholpen. Al weet je dat nooit zeker.
Maar volgens mij gaat het de goede kant op, hij is niet meer zo zielig als gisteren.
Laatst gewijzigd door wimk op di 21 mar 2006, 06:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door charmed
Dan is het denk toch een insectenbeet geweest. Dat kan even duren voordat dat weggetrokken is.

Fijn dat het weer beter gaat. ;)
wimk schreef: Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Streep zijn gezicht nog wel iets dikker, maar hij is wel weer net zo gek als altijd, hij bijt weer overal in ( sjaals schoenen etc etc ) en dat deedhij gisteren absoluut niet.
Ik ga toch de AB kuur maar geven, want de AB heeft volgens mij wel geholpen. Al weet je dat nooit zeker.
Maar volgens mij gaat het de goede kant op, hij is niet meer zo zielig als gisteren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door