Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Pauline
Is het schadelijk als ik eerst probeer met "gewone" Probiotica? B.v. een dag of 10 en dan kijk hoe het gaat.

Als dat niet voldoende verbetering geeft dan overschakel op de Probiotica profibre?

Enne... een goede probiotica is die van De Tuinen toch? Acrophilis...... en nog zoiets?
Door Lizzy
Pauline schreef: Joep is inmiddels zover dat hij heel graag groente eet. Zelf als ik het hem zo geef, eet hij zijn groente op. Dat heeft hij overgehouden aan de vorige keer toen hij zo'n diarree had.
Ik heb hem toen een poosje lichtverteerbaar gevoerd en op de een of andere manier is hij daar een ontzettende hongerlap (lees vreetzak) van geworden. Tegenwoordig kun je het niet afknipogen of het is op.

Is het beter dan dat ik hem wel of niet (veel) groente voer?
Nou, ik zat te denken dat hij deze probiotica met extra vezel misschien goed kon gebruiken omdat hij weinig groente at. Maar als hij wel graag groente eet, dan heeft hij op zich geen extra vezel nodig. Groente bevat al zat vezel.

Ik zou hem zeker ook niet teveel groente geven. Een % of 10 lijkt me wel genoeg.

Heb je hem al eens eerder langdurig gewone probiotica gegeven? Ik zou dat namelijk toch doen. Maar dan gewone probiotica. Ik vind het merk Akropharma erg goed (dan heet het Acidophilus). En ik vind Solgar erg goed (heet ook acidophilus).

Heel soms wordt de ontlasting even slechter, bij toedienen van probiotica. Maar, je moet het dan toch volhouden. Langere tijd.
Door Pauline
Okay dat ga ik doen.

Dagelijks 10% groente voeren? Is dat de beste verdeling? Lijkt me in Joeps geval eigenlijk wel. Komt neer op 30 gram groente per dag.

Waar kan ik de Solgar of Akropharma kopen? Gewoon bij een reformwinkel?
Laatst gewijzigd door Pauline op wo 15 mar 2006, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Pauline
De eerste capsule Probiotica van Solgar is samen met 30 gram groentemix naar binnen geschrokt! ;D

Joep heeft eerder darmconditie van de Etos met Acidophilus gehad. En heel stom misschien maar ik weet niet meer hoe het toen ging. Weet wel dat zijn diarree uiteindelijk wel over is gegaan.

Is het verstandig om hem deze pot (60 capsules) helemaal als kuur te geven en dan 1x per dag?
Door Lizzy
Pauline schreef: Okay dat ga ik doen.

Dagelijks 10% groente voeren? Is dat de beste verdeling? Lijkt me in Joeps geval eigenlijk wel. Komt neer op 30 gram groente per dag.

Waar kan ik de Solgar of Akropharma kopen? Gewoon bij een reformwinkel?
Ja, lijkt me een goed idee, 10%. En 30 gram per dag klinkt me prima in de oren. En dan eens kijken hoe hij het daar op doet!

Ik zag dat je Solgar te pakken hebt gekregen. Goeeed! (sorry dat ik je vraag niet eerder had gezien). Solgar is een prima merk! (wel duur, maar erg goed). Het gebeurd een heel enkel keer dat de ontlasting in het begin wat dunner wordt op probiotica. In dat geval: gewoon volhouden. Ja, ik zou zeker de pot opmaken. En 1 keer per dag 1 capsule geven. In de komende 60 dagen moet zeker duidelijk worden of de probiotica een gunstig effect op zijn darmen heeft!
Door Pauline
Vanochtend een eitje met 30 gram groente en een dosis probiotica naar binnen geschrokt.

Zijn ontlasting vanochtend zag er ook al weer wat beter uit. Kan natuurlijk nog niet zo snel helpen, maar het geeft de burger moed.

Nadeel is altijd dat Joep zo ontzettend snel "mager" wordt als hij diarree heeft. En dan ziet een ander het niet hoor, maar ik wel. Zijn ruggegraat steekt dan echt uit en zijn lekkere dikke billen vallen een beetje in. Maar ik houd het goed in de gaten en in het ergste geval (ik weeg hem nu 2x per week) voer ik hem meer.

Aan Joep zal het niet liggen, die eet zelf een dubbele portie als ik het hem geef! ;D

Ja de Solgar is misschien wel duur, maar wat heb ik eraan als ik een ander merk geef en het resultaat minder is. Gelukkig kunnen we het missen en wil ik gewoon het beste voor de jongens. Krijgen wij ook ,dus zij ook.
Door Lizzy
Pauline schreef: Vanochtend een eitje met 30 gram groente en een dosis probiotica naar binnen geschrokt.

Zijn ontlasting vanochtend zag er ook al weer wat beter uit. Kan natuurlijk nog niet zo snel helpen, maar het geeft de burger moed.
Nou, dat zeg je nou, maar ik vraag het me af.... Ik neem zelf ook al sinds jaar en dag probiotica en bij mij helpt het dus echt heel snel!
Nadeel is altijd dat Joep zo ontzettend snel "mager" wordt als hij diarree heeft. En dan ziet een ander het niet hoor, maar ik wel. Zijn ruggegraat steekt dan echt uit en zijn lekkere dikke billen vallen een beetje in. Maar ik houd het goed in de gaten en in het ergste geval (ik weeg hem nu 2x per week) voer ik hem meer.
Ja, ik weet wat je bedoeld. Brutus heeft dat ook.... Gelukkig is hij nog zelden aan de dunne, maar die jongen ziet er ook zo snel uit als een gratenpakhuis... Nou moet ik zeggen: als ik hem meer eten geef: raakt hij minder makkelijk van de dunne af. Dus ik wachtte altijd totdat de dunne over was (een paar dagen) en dan ging ik hem wat meer voeren.
Aan Joep zal het niet liggen, die eet zelf een dubbele portie als ik het hem geef! ;D
Hahaha, nou, in dat geval ;D
Ja de Solgar is misschien wel duur, maar wat heb ik eraan als ik een ander merk geef en het resultaat minder is. Gelukkig kunnen we het missen en wil ik gewoon het beste voor de jongens. Krijgen wij ook ,dus zij ook.
Nou nee, daar heb je niet zoveel aan. Maar, ik moet zeggen dat ik Akropharma echt goed vind en deze is wel goedkoper. Nu moet je daar (volgens mij) ook weer meer van doseren maar ik geef gewoon 1 capsule per dag per hond. Ook van Akropharma. En dat gaat prima.
Door Pauline
Ze hadden alleen maar Solgar en die kostte bijna € 23,-. Kon toch niet vergelijken, dat scheelt natuurlijk weer. Weet jij wat de Akropharma kost?
Door Lizzy
Pauline schreef: Ze hadden alleen maar Solgar en die kostte bijna € 23,-. Kon toch niet vergelijken, dat scheelt natuurlijk weer. Weet jij wat de Akropharma kost?
Slik! Da's duur!

Ik betaal voor Akropharma volgens mij tussen de 7 en 8 euro. Voor 45 capsules. Maar ja, daar zou je er dan meerdere per dag van moeten nemen....
Door Pauline
Lizzy schreef: Slik! Da's duur!

Ik betaal voor Akropharma volgens mij tussen de 7 en 8 euro. Voor 45 capsules. Maar ja, daar zou je er dan meerdere per dag van moeten nemen....
Dit waren 60 capsules en 1x per dag.

Bij Akropharma komt ik dan (als je er 2x per dag 1 moet nemen) op bijna 3 potten voor 2 maanden en da's toch ook altijd € 21-24,-. Dus zo duur is het dan toch niet! :D ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door