Moderator: Lizzy
Natasja1974 schreef: Ik roep maar wat hoor, maar kan het misschien zijn dat ze vulling van de zitzak binnen heeft gekregen? Ik heb namelijk vorige week onze zitzak gevuld, en er kwam een enorm chemische lucht van de vulling af. En ik meen me te herinneren dat je weleens zei dat de basjes de zitzak al weleens te grazen hadden genomen.Manlief was alleen thuis en die heeft een pesthekel aan de zitzak dus ik kan ervan uitgaan dat die de kamer niet is in geweest. De zitzak heeft 4 dagen in de gang gelegen. Dat ze daarvan gegeten zou hebben is uitgesloten en hij is ook niet lek.
Over de ibuprofen: zou het kunnen dat de verschijnselen pas na een paar dagen merkbaar worden? Er lijkt mij zo'n lange tijd tussen zitten (maar ik heb er geen verstand van hoor...).
Erna schreef: Ik ga alvast ff op de zaken vooruit lopen....Een hond die niet gezond is zou ik nooit botten te eten geven. Ik zou haar zeker totdat ze weer opgeknapt is kvv geven.
Fleur komt natuurlijk deze week weer thuis en 100% zeker dat ik die blikjes van Hills mee ga krijgen. Dat willen we dus niet.
Moet ik iets aan haar menu gaan veranderen en zo ja wat? Aan haar tanden mankeert ze niets dus knagen doet ze wel. Wat heb ik nog meer nodig om haar in de gaten te houden. phstrips?
Helen schreef: Een hond die niet gezond is zou ik nooit botten te eten geven. Ik zou haar zeker totdat ze weer opgeknapt is kvv geven.En waarom?
Erna schreef: En waarom?Je weet nooit of haar maag-darm stelsel helemaal ok functioneert en ik denk dat je het je hond zo makkelijk mogelijk moet maken qua vertering. En kvv is uiteraard veel makkelijker verteerbaar dan barf.
danielle1980 schreef: ik zelf geef nooit botten als ze ziek zijn, omdat ik bang ben dat de botten niet 100% verteerd kunnen worden.Mee eens.
ik heb zelf de ervaring dat als de honden bv een paar dagen hangerig zijn of aan de diarree dat als we bot geven ik dan splinters zie en grotere stukken bot, terwijl dat anders nooit zo is.
Lizzy schreef: Bij mijn weten kun je ziekte van Weil ook uitsluiten omdat dan ook leverwaardes niet in orde zouden zijn.De ene leverwaarde is ook zeker niet in orde
GPT 986 lU/LErna,
Helen schreef: Je weet nooit of haar maag-darm stelsel helemaal ok functioneert en ik denk dat je het je hond zo makkelijk mogelijk moet maken qua vertering. En kvv is uiteraard veel makkelijker verteerbaar dan barf.Maar dat weten we wel. Ze mankeert niets aan haar maag darmstelsel, ze heeft het aan haar nieren. Nu wil ik ook niet gelijk met geite ribben beginnen maar kippenbotten zou ze toch moeten kunnen verteren?