Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Bij mijn weten kun je ziekte van Weil ook uitsluiten omdat dan ook leverwaardes niet in orde zouden zijn. Blijft er een pure ontsteking aan de nieren of elders in het lichaam en vergiftiging over, volgens mij. Maar dat laatste is misschien ook niet erg logisch als je bedenkt dat het aantal witte bloedlichaampjes verhoogd is. Dat verwacht je dan weer niet bij een vergiftiging, toch?
Door Lizzy
Ik lees hier trouwens dat paracetamol vooral verschijnselen van braken en diarree geeft. En deze verschijnselen zie je dus niet of in mindere mate bij ibuprofen. Bij ibuprofen zie je vooral meer drinken en plassen en ook wel bloederige ontlasting en daarna ook wel braken en diarree. Bij beide middelen staat trouwens dat de vergiftigingsverschijnselen pas na dagen op kunnen treden. Ibuprofen is trouwens vaak gecoat met een suikerlaagje, hetgeen honden (en vooral bassets) aantrekkelijk vinden.....Maar goed, vraag me dus af of dit een verhoogd aantal witte bloedlichaampjes laat zien... Iemand?
Door Erna
Nu het wat rustiger in mijn hoofd is en er langer over nadenk moet het haast wel zo zijn dat de ibuprofen de boosdoener is. Ondanks dat de DA zegt dat het onwaarschijnlijk is. Wat kan het anders zijn? Er is niets geks gebeurd.

Een jonge hond van 1 jaar oud die out of the blue deze verschijnselen krijgt? Terwijl er een paar dagen eerder een doosje ibuprofen van tafel gemaaid is (door Jack) en uit elkaar getrokken werd. Het lijkt me wel erg toevallig als dit niet de oorzaak zou zijn.
Door *Natasja*
Ik roep maar wat hoor, maar kan het misschien zijn dat ze vulling van de zitzak binnen heeft gekregen? Ik heb namelijk vorige week onze zitzak gevuld, en er kwam een enorm chemische lucht van de vulling af. En ik meen me te herinneren dat je weleens zei dat de basjes de zitzak al weleens te grazen hadden genomen.

Over de ibuprofen: zou het kunnen dat de verschijnselen pas na een paar dagen merkbaar worden? Er lijkt mij zo'n lange tijd tussen zitten (maar ik heb er geen verstand van hoor...).
Door Erna
Natasja1974 schreef: Ik roep maar wat hoor, maar kan het misschien zijn dat ze vulling van de zitzak binnen heeft gekregen? Ik heb namelijk vorige week onze zitzak gevuld, en er kwam een enorm chemische lucht van de vulling af. En ik meen me te herinneren dat je weleens zei dat de basjes de zitzak al weleens te grazen hadden genomen.

Over de ibuprofen: zou het kunnen dat de verschijnselen pas na een paar dagen merkbaar worden? Er lijkt mij zo'n lange tijd tussen zitten (maar ik heb er geen verstand van hoor...).
Manlief was alleen thuis en die heeft een pesthekel aan de zitzak dus ik kan ervan uitgaan dat die de kamer niet is in geweest. De zitzak heeft 4 dagen in de gang gelegen. Dat ze daarvan gegeten zou hebben is uitgesloten en hij is ook niet lek.
Door Erna
Ik ga alvast ff op de zaken vooruit lopen....

Fleur komt natuurlijk deze week weer thuis en 100% zeker dat ik die blikjes van Hills mee ga krijgen. Dat willen we dus niet.

Moet ik iets aan haar menu gaan veranderen en zo ja wat? Aan haar tanden mankeert ze niets dus knagen doet ze wel. Wat heb ik nog meer nodig om haar in de gaten te houden. phstrips?
Door Helen
Erna schreef: Ik ga alvast ff op de zaken vooruit lopen....

Fleur komt natuurlijk deze week weer thuis en 100% zeker dat ik die blikjes van Hills mee ga krijgen. Dat willen we dus niet.

Moet ik iets aan haar menu gaan veranderen en zo ja wat? Aan haar tanden mankeert ze niets dus knagen doet ze wel. Wat heb ik nog meer nodig om haar in de gaten te houden. phstrips?
Een hond die niet gezond is zou ik nooit botten te eten geven. Ik zou haar zeker totdat ze weer opgeknapt is kvv geven.
Door Erna
Helen schreef: Een hond die niet gezond is zou ik nooit botten te eten geven. Ik zou haar zeker totdat ze weer opgeknapt is kvv geven.
En waarom?
Door Helen
Erna schreef: En waarom?
Je weet nooit of haar maag-darm stelsel helemaal ok functioneert en ik denk dat je het je hond zo makkelijk mogelijk moet maken qua vertering. En kvv is uiteraard veel makkelijker verteerbaar dan barf.
Door danielle1980
ik zelf geef nooit botten als ze ziek zijn, omdat ik bang ben dat de botten niet 100% verteerd kunnen worden.

ik heb zelf de ervaring dat als de honden bv een paar dagen hangerig zijn of aan de diarree dat als we bot geven ik dan splinters zie en grotere stukken bot, terwijl dat anders nooit zo is.
Door Helen
danielle1980 schreef: ik zelf geef nooit botten als ze ziek zijn, omdat ik bang ben dat de botten niet 100% verteerd kunnen worden.

ik heb zelf de ervaring dat als de honden bv een paar dagen hangerig zijn of aan de diarree dat als we bot geven ik dan splinters zie en grotere stukken bot, terwijl dat anders nooit zo is.
Mee eens.
Door Sylvi@
Lizzy schreef: Bij mijn weten kun je ziekte van Weil ook uitsluiten omdat dan ook leverwaardes niet in orde zouden zijn.
De ene leverwaarde is ook zeker niet in orde
GPT 986 lU/L
Erna,

Heel veel sterkte en beterschap voor Fleur :-*

Wat doet de dierenarts nu aan behandeling?

En als jij die blikjes niet wil dan neem je die gewoon niet (zeg desnoods gewoon dat je er nog een paar hebt ::) )
Door Erna
Helen schreef: Je weet nooit of haar maag-darm stelsel helemaal ok functioneert en ik denk dat je het je hond zo makkelijk mogelijk moet maken qua vertering. En kvv is uiteraard veel makkelijker verteerbaar dan barf.
Maar dat weten we wel. Ze mankeert niets aan haar maag darmstelsel, ze heeft het aan haar nieren. Nu wil ik ook niet gelijk met geite ribben beginnen maar kippenbotten zou ze toch moeten kunnen verteren?

Ze heeft nog niet 1 keer overgegeven en ook haar ontlasting was nog steeds normaal.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door