Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Happyhusky schreef: Ik blijf bij mijn besluit! EERST wil ik weten wat de uitslag is morgen en DAARNA andere voeding... Hoe goed bedoeld het advies ook, hierover ga ik niet in discussie!
Bovendien is dit advies (om eerst de uitslagen af te wachten) van een da die zelf ook pro-vers is....

Rachel.
Hey kid, its your party, ik geef alleen mijn kijk op dingen, ik zeg ook als het mijn hond was, ik hoop nog steeds voor jou dat er een goede uitslag kom zodat je iets heb om mee verder te gaan ;)
Door Borke
Jeetje Rachel, waarom moet jij je nou ongemakkelijk voelen, alleen maar omdat het ego van jouw dierenarts wat gewetst is. Dan had hij maar beter naar je moeten luisteren >:(

Wanneer is die endoscopie?

Tja mijn hart roept ook geef Lex meteen vers, maar laten we wel wezen, die ene week of zo maakt ook niet zo veel meer uit. Het is jouw hond en jij moet doen wat voor jou het beste voelt.

Toen ik zo met onze oudste Maine Coon poes Franny zat te tobben met haar spuitpoep, toen heb ik het allemaal niet meer gedaan, al die onderzoeken. Het ging toen al niet meer zo geweldig met haar en ze is enorm wagenziek, ik zag dat dus niet zitten om naar Wageningen etc met haar te gaan.

Uit haar ontlasting kwamen hele rare waardes, dusdanig dat onze dierenarts zei: als we dit serieus moeten nemen dan zou ze niet eens meer leven. Nou was ze graatmager en had ze spuitpoep, maar er zat nog genoeg leven in.

Toen ben ik rigoreus om gegaan van dieetbrokken van de DA naar vers voeren en gelukkig zag ik direct goed resultaat. Zij was toen 10 jaar en ik dacht: wat heb ik nog te verliezen? Het alternatief was Prednison, die heb ik dus weggegooid ;D
Astrid, ik krijg morgen de uitslag van de endoscopie en de biopten die vorige week zijn genomen.....

Volgens mij is de discussie vers of brok hier niet aan de orde (is ook niet mijn vraag/probleem). Dat ik over wil stappen op goede voeding voor mijn hond is geen discussie, maar een feit. En inderdaad die paar dagen maakt niets meer uit.... Ik wil niet mijn hond laten wennen aan bepaalde voeding en er vervolgens achter komen dat net dat ene bestanddeel niet past met zijn medische achtergrond. Kan hij weer op andere voeding overstappen. Nee, ik heb geduld (waardeer jullie reacties), maar wacht tot de uitslagen binnen zijn voor ik kan bepalen wat goed is voor Lex. En met alleen de opmerking dat je de brokken eruit moet gooien, kom ik niet verder. Ook al zou ik overstappen op vers, dan nog kan er een medisch probleem zijn en met zo'n opmerking ga je daar toch aan voorbij? Niet dat ik geen voedingsadviezen wil, want na alle uitslagen, kan ik zeker wel wat hulp en ideeen gebruiken (en dan stel ik die vraag ook zeker), maar wil niet zomaar lukraak met mijn hond gaan "dokteren". Hopelijk is daar begrip voor....

Rachel.
Laatst gewijzigd door Malamoods op di 07 mar 2006, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Helen schreef: Als mijn hond zo ziek zou zijn, dan zou ik ook niets veranderen totdat ik precies zou weten wat er aan de hand is!!!
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt! Ik wil de ziekteverschijnselen niet verstoren met veranderingen van buitenaf (voeding, etc.). Dan heb ik straks de vraag of hij diarree heeft van zijn medische ziekte of van de veranderingen in de voeding....

Rachel.
Happyhusky schreef: Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt! Ik wil de ziekteverschijnselen niet verstoren met veranderingen van buitenaf (voeding, etc.). Dan heb ik straks de vraag of hij diarree heeft van zijn medische ziekte of van de veranderingen in de voeding....

Rachel.
ik vind dat je groot gelijk hebt, zeker omdat je nu al zover in het proces zit. Nu kunnen die paar dagen er ook nog wel bij. Na de uitslag kun je weer verder kijken.
Heel veel sterkte nog met wachten en ik hoop zo dat het allemaal goed komt met Lex :)
Cathelijn schreef: ik vind dat je groot gelijk hebt, zeker omdat je nu al zover in het proces zit. Nu kunnen die paar dagen er ook nog wel bij. Na de uitslag kun je weer verder kijken.
Heel veel sterkte nog met wachten en ik hoop zo dat het allemaal goed komt met Lex :)
Dank je wel!

Rachel.
Door Ster
Happyhusky schreef: Astrid, ik krijg morgen de uitslag van de endoscopie en de biopten die vorige week zijn genomen.....

Volgens mij is de discussie vers of brok hier niet aan de orde (is ook niet mijn vraag/probleem). Dat ik over wil stappen op goede voeding voor mijn hond is geen discussie, maar een feit. En inderdaad die paar dagen maakt niets meer uit.... Ik wil niet mijn hond laten wennen aan bepaalde voeding en er vervolgens achter komen dat net dat ene bestanddeel niet past met zijn medische achtergrond. Kan hij weer op andere voeding overstappen. Nee, ik heb geduld (waardeer jullie reacties), maar wacht tot de uitslagen binnen zijn voor ik kan bepalen wat goed is voor Lex. En met alleen de opmerking dat je de brokken eruit moet gooien, kom ik niet verder. Ook al zou ik overstappen op vers, dan nog kan er een medisch probleem zijn en met zo'n opmerking ga je daar toch aan voorbij? Niet dat ik geen voedingsadviezen wil, want na alle uitslagen, kan ik zeker wel wat hulp en ideeen gebruiken (en dan stel ik die vraag ook zeker), maar wil niet zomaar lukraak met mijn hond gaan "dokteren". Hopelijk is daar begrip voor....

Rachel.
Alle respect voor jouw besluit! Het is wel duidelijk dat je heel veel van je hond houdt en het allerbeste voor hem wilt.

Goede voeding heeft denk ik niet zoveel met "dokteren" te maken. Ik geloof dat goede voeding ten allen tijde, onder iedere omstandheid, zieke hond, gezonde hond, beter is dan slechte voeding. Dus begrijp ik heel goed dat mensen hier aanraden om direct over te stappen en ik geloof niet dat iemand daarmee voorbij wil gaan aan het feit dat jouw hond overduidelijk een medisch probleem heeft.
Nogmaals alle respect voor jouw besluit!
Veel sterkte met hem, ik hoop echt dat je snel wat duidelijkheid krijgt, wat dit lijkt me zenuwslopend.
Boefke schreef: Alle respect voor jouw besluit! Het is wel duidelijk dat je heel veel van je hond houdt en het allerbeste voor hem wilt.

Goede voeding heeft denk ik niet zoveel met "dokteren" te maken. Ik geloof dat goede voeding ten allen tijde, onder iedere omstandheid, zieke hond, gezonde hond, beter is dan slechte voeding. Dus begrijp ik heel goed dat mensen hier aanraden om direct over te stappen en ik geloof niet dat iemand daarmee voorbij wil gaan aan het feit dat jouw hond overduidelijk een medisch probleem heeft.
Nogmaals alle respect voor jouw besluit!
Veel sterkte met hem, ik hoop echt dat je snel wat duidelijkheid krijgt, wat dit lijkt me zenuwslopend.
Ja klopt, ik ben het met jullie allemaal eens dat goede voeding bijdraagt voor elke hond, gezond of ziek. Maar wat ik wil benadrukken is dat de timing van deze overstap belangrijk is. Ik wil de ziekteverschijnselen duidelijk hebben en als ik ineens op andere voeding overstap, dan weet ik niet of de klachten komen door (gewenning) aan voeding of dat het een teken is van vererging van het ziektebeeld (dit los van het effect van de voeding gezien).
Bedankt in elk geval voor je reactie!

Rachel.
Nou, ik heb net de uitslagen van de biopten binnen... Dat wil zeggen de helft, want mijn da heeft de uitslag van het ontlastingonderzoek nog niet doorgemaild naar de internist.... ::) De internist wil eerst de ontlastinguitslagen afwachten, voor hij diagnose kan stelllen. Komt er niets bijz. uit de ontlasting (zoals mijn da aangeeft), dan is er sprake van een chronische darmontsteking (lymfoplasmacellulaire enteritis). Niet levensbedreigend, goed te behandelen, maar dan weer wel met prednison. :( Het aantal ontstekingscellen gaf aan dat het gaat om een matig/ernstige tot ernstige ontsteking. Zodra mijn da de uitslagen doorgemaild heeft naar de internist, ontvang ik een definitieve diagnose met behandeladvies. Deze ga ik dan bespreken met Erwin en dan kan ik eindelijk actie ondernemen....

Is zo'n chronische darmontsteking nou vergelijkbaar met bijv. Crohn?

Rachel.
Laatst gewijzigd door Malamoods op wo 08 mar 2006, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Ja, helaas, deze uitslag komt heel vaak uit het nemen van biopten. En je hebt er verdomd weinig aan. En prednison? Ik geloof daar totaaaaal niet in.

Misschien dat deze link goed is om te lezen:

http://www.whgdierenartsen.nl/html/vestiging_dodewaard/frameset_whgnieuws.asp?http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=98

Daar staat o.a. dit:

"Ad 5. Immuun probleem

Vaak worden bij chronische diarree patiënten via endoscopie onder narcose biopsiëen genomen van het darmslijmvlies. Meestal komt daaruit een diagnose, die zou passen bij een storing van het immuunsysteem (Lymfocytaire Plasmacellulaire Enteritis of LPE). Deze patiënten worden soms al vanaf zeer jonge leeftijd langdurig of blijvend behandeld met Prednison en Azathioprine (Immuran®). Tegenwoordig met Leukeran® in plaats van Immuran®). Middelen die veel bijwerkingen hebben.

Veel van deze patiënten reageren goed en blijvend op de eenvoudige alternatieve behandelingen en hebben dus die nare middelen niet nodig. We kunnen dus stellen, dat de bevindingen in het weefselonderzoek ten onrechte de patiënt bestempelen met een verkeerde diagnose en ten onrechte veroordelen tot een schadelijke behandeling. Echt ernstige storingen in het immuunsysteem zullen vrijwel zeker slecht of niet op de hieronder besproken alternatieve behandelingen reageren".

De alternatieve behandeling wordt ook in dit stuk tekst besproken.

Mijn antwoord zou hier op zijn: probiotica en verse/rauwe voeding. En een bezoek aan een homeopathische DA. Maar ja: ik begrijp dat je dat liever van een DA hoort!

Overigens kreeg ik deze uitslag ook bij Whoofer. En prednison hielp voor geen meter. Zij bleek later toch iets anders te mankeren.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 08 mar 2006, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt Lizzy! Ik had de site van Atjo gevonden en al uitgebreid door gespit... Alles staat heel duidelijk uitgelegd. De da waar ik Lex door laat behandelen is ook pro-vers en werkt met reguliere en alternatieve geneeswijze. Ik heb alle vertrouwen in een goed advies op maat voor Lex.

Rachel.
Dan ga ik maar nog een keertje een verhaaltje doen....
Ik heb de ziekte van Crohn, toen bij mij een jaar of drie geleden de diagnose gesteld werd had ik niet alleen de typische ontsteking aan de dunne darm maar ook aan de dikke darm en maag, dus was het een echte puinhoop.
Ik heb al die wonderbaarlijke middelen gehad die standaard gegeven wordt, immuran en prednison en een scala aan andere middelen, ik heb in mijn leven nog nooit zo ziek gevoeld als toen ik alle medicijne innam. Omdat de medicijne niet echt veel opleverde werd op een gegeven moment besloten om cytostatica (Anti-kanker-middelen of chemotherapie) te geven, en ik werd nog zieker, lag alleen nog maar op de bank te spuugen, maanden lang, een tweede kuur cyto er achteraan, maar wel een ander, veel beter, minder bijwerkingen werd verteld..... nog zieker.
Ik heb de internet afgestruind op zoek naar enigiets wat kon helpen, experementeel wat dan ook, interesseerde mij niet. Toen vondt ik een website over een dieet die zou kunnen helpen. Boek gekocht en gaan met die banaan. Ik ben nu bijna een jaar met deze dieet bezig, eigelijk is het heel simpel, geen koolhydraten! geen zuikers! en geen Lactose! ok, so simpel ook weer niet, maar dat zijn de basis principes. Ik heb ongeveer een maand of 5 geleden alle pillen de deur uit gedaan, ook de prednison waar ik dus al drie jaar aan zat. Afgelopen week ben ik bij een internist geweest en wat een verbazing toen bleek dat mijn bloedbeeld veel en veel beter is, mijn leverfunctie (die erg aangetast was door de chemo) is weer normaal, mijn bloedzuiker (door prednison naar de knoppen geholpen) weer normaal ;D
Ik zal dan ook never nooit weer al die chemische troep innemen (nou nooit, alleen als de aandoening erger is dan de kuur)
Wat ik hiermee wil wijsmaken is dat dieet, zeker in mijn geval zo ook de duizende mensen die deze dieet ook volgen met success, de grootste success factor is geweest voor een verbetering van IBD (Inflammatory Bowel Disease) Dat wil niet zeggen dat ik voorstel dat je geen medicijne gebruik, maar wel dat ik dus geloof dat vooral een passende dieet een enorme positieve invloed kan hebben op een darm ontsteking ;) vandaar dat ik eerder zei, als het mijn hond was had ik de overstap gemaakt, maar dat wil ook weer niet zeggen dat ik geen begrip heb voor jou keuze om eerst alle medische advies af te wachten, uiteindelijk is het jou hond en jou beslissing ;)
Conleeuw, als eerste laat ik je weten dat ik het echt fijn voor je vindt dat je veel beter in je vel zit en de situatie zich enorm heeft verbetert!
Ik begrijp je verhaal volkomen en laat me absoluut goed informeren over de mogelijkheden van voeding, probiotica en eventuele andere mogelijkheden.

Rachel.
Door Helen
Kuma heeft ook herhaaldelijke braak en diarre klachten gehad. Heel in het kort ff denken we ook bij haar aan recidiverende gastro enteritis. Wat bij haar de laatste weken gigantisch heeft geholpen. Is heel veel rust en weinig fysieke activiteiten, veel probiotica en cats claw en hetzelfde voer (alleen kvv geen barf) op regelmatige tijden. De laatste dagen heeft ze nog maar 1x ontlasting per dag!! Verder is haar bespiering toegenomen, haar vacht is dikker geworden en ze heeft een ontspannen uitdrukking op haar gezichtje gekregen. Ze voelt zich beduidend stukken beter. Verder hebben we bij de laatste braaksessie direct na 1x braken primperan gegeven en gedurende 5 dagen zijn we dat blijven geven in combi met Ulcogant. Ze was toen binnen 2 a 3 dagen weer helemaal oke, itt tot de vorige keren dat het een week of langer duurde. Wij denken dat als we dit regime langere tijd volhouden we haar hier helemaal overheen krijgen! Misschien heb je hier wat aan :)
Laatst gewijzigd door Helen op wo 08 mar 2006, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door