Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Charlie Angel
Wat vervelend dat Sari nog niet erg is opgeknapt.
Ik geef hier ook glucobest, maar het is me nooit opgevallen dat dit laxerend zou werken, misschien weet iemand anders daar nog wat over?

Heel veel beterschap voor Sari. :-*
Door Ivonne
ik heb ook een grote en zware hond... maar er zijn zo van die momenten dat je "wenst" dat je gekozen zou hebben voor een handzamer maatje. Het voelt wel best wel eens bezwaarlijk als je weer de hulp van anderen erbij in moet schakelen om je hond van "A naar B" te krijgen omdat je dat zelf niet kunt omdat ie veel te zwaar is.
Door Audrina
In Glucobest zit ook een beetje Vit. C. Normaal is die hoeveelheid te weinig om laxerend te werken maar misschien dat het bij honden die toch al ziek zijn en last van hun darmen hebben wel een licht laxerende werking kan hebben? Je zou het voor de zekerheid even bij Bunschoten na kunnen vragen.

En beterschap met de zieke. Geef 'm namens mij ook maar een dikke knuf.
Laatst gewijzigd door Audrina op vr 03 mar 2006, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Robert Koncarevic
Happyhusky schreef: Zucht.... Als er dus iemand is die van GROTE honden houdt, dan ben ik dat wel! Heb zelf een husky en er komt een malamute bij (die zijn nog groter).... Ik bedoel te zeggen dat als je loopt te sjouwen met een grote hond (letterlijk, dus optillen, of in de benen krijgen), dan zou je wensen dat hij minder woog en dus vandaar het grapje dat je dan de aanschaf van een klein ras overweegt. Nogmaals niet lullig bedoelt ofzo... Betekend het soms dat als een hond ziek is, dat je geen grapje meer mag maken? Mijn hond is ook ziek, dus ik weet wat het is om een zieke hond in huis te hebben met diarree en alle aanverwante vervelende toestanden... Ik neem de ziekte van Sari uitermate serieus, vraag tenslotte niet voor niets hoe het nu gaat... Ik vind het jammer dat het zo negatief wordt opgevat, zo is het dus niet bedoeld (maar volgens mij is dit de zoveelste keer dat ik dit nu uitleg).....

Robert als ik je gekwetst heb (want het gaat over jou en je hond tenslotte en aan niemand anders hoef ik me hier te verontschuldigen in dit geval), dan spijt me dat oprecht!

Heel veel beterschap voor Sari! Geef je GROTE kanjer een GROTE knuffel van me!

Klaar, wat mij betreft.....

Rachel.
Wat mij betreft is het ook klaar.

Ik was zo met mijn gedachten bij Sari dat ik over het kleinere hondje heen heb gelezen.

Ik heb het geluk gehad dat ik met overredingskracht Sari heb kunnen laten opstaan. Zelfs met z'n tweeën zouden we Sari niet op de benen hebben gekregen als hij daar geen zin in heeft. Daar komt nog bij dat hij zich niet onder zijn buik beet liet pakken. Had er waarschijnlijk heel veel last van.
Door Robert Koncarevic
Sari bedankt jullie allen voor het meeleven en voor de knuffels. Hij is de afgelopen dagen heel wat geknuffeld. O wat kan hij zielig doen, en zich dan op zijn zij gooien.

Het gaat wel iets beter met Sari, maar hij is er nog lang niet. Hij drinkt gelukkig wel goed. Eten wil hij niet echt. Tenzij het gekookt is. De kvv maaltijd laat hij lekker links liggen, ook al heeft hij de hele dag niet gegeten.
Door Robert Koncarevic
Truus schreef: Pffff, ik lees dit nu pas. Jeetje zeg, beterschap met Sari!
Eet hij wel gekookt eten?
Ja gekookt eten, eet hij met veel smaak op. ???

Misschien heeft hij het eten van kvv geassocieerd met het overgeven, diaree en de pijn?
Door Lizzy
Even over die Glucosamine: ik heb een keer een preparaat gehad...., daar GING Brutus toch van aan de slinger :o!!! Ik dacht dat het misschien aan Brutus lag dus gaf de pot aan Erna voor Wapper. Maar Wapper ging er ook van aan de diarree!
Door Robert Koncarevic
Ik zal het rustig opbouwen en één voor één de preparaten toevoegen.

Ik moet even goed nadenken wanneer ik ben begonnen met Glucobest. Maar in ieder geval rustig opbouwen.

P.S. Sari heeft nog steeds diarree en heeft een nieuw probleem (zie andere topic bij medisch). :(
Door Robert Koncarevic
Er is nog steeds geen verandering in het ziekteverhaal van Sari. Hij heeft nog steeds diaree / spuitpoep. Drinken doet hij wel en eten is nog steeds problematisch.

Heb net de da gesproken, die me adviseert Sari te ontwormen, probiotica te geven, en een zak speciaal voer te komen ophalen. Ik moet over een paar dagen terug te bellen als er niets verandert is.

Volgens de da zou het aan wormen kunnen liggen, omdat hij daartegen nog geen voldoende weerstand heeft. Of het zou aan het voer kunnen liggen, omdat hij sommig voer niet goed / te snel verteerd.

Ik hou jullie op de hoogte.

P.S. Hoeveel van Okugest zou ik Sari kunnen geven (hij weegt ongeveer 63 kg)
Door danielle1980
hoeveel dagen is ie nu ziek?

ik zou persoonlijk niet ontwormen, als ik niet zeker wist dat ie wormen had.
bij mij worden ze altijd ziek van die ontworming.
en sari is al ziek. :-\
dat andere voer slaat ook nergens op vind ik. ???
lijkt me dat je da niet weet wat t is en dus maar wat probeert.

vertel alle verschijnselen nog s? :-[
Laatst gewijzigd door danielle1980 op ma 06 mar 2006, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
Bij die heftige diarree zou ik zeker niet ontwormen en ook niet ineens ander voer geven.
Wat een stomme DA om zoiets te adviseren zeg. Ik zou als de s*dem**ter een andere DA zoeken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door