Moderator: Lizzy
Sennaruby schreef: Lizzy de nieuwe goeroeIeks NEE![]()
Lizzy schreef: De gemiddelde wolf eet vooral hele prooidieren en die bestaan wel uit min of meer dezelfde percentages. Bovendien voer ik mijn hond niet als een wolf, wil ik mijn hond niet als een wolf voeren en voer ik mijn hond als een hond. Aangezien hij zelf niet kan kiezen, moet ik dat voor hem doen.Klopt! Een hond is geen wolf, leeft niet als een wolf en eet niet als een wolf. Maar ik denk dat er wat wat overeenkomsten zijn in waar ze qua voeding behoefte aan hebben en wat gezond voor ze is. Vandaar dat ik -misschien wat al te makkelijk- een vergelijking probeerde te trekken.
Lizzy schreef: Je schrijft dat ze groente niet echt lekker vinden. Nou weet ik niet hoeveel je ze die 2 keer per week geeft, maar als ik mijn honden hun portie groente in 2 keer zou geven: dan is dat teveel voor ze en zullen ze het niet opeten. Ik verdeel het daarom in 5 tot 7 porties en meng het met spiervlees/pens/orgaan. Zo eten ze ongeveer 2 eetlepeltjes groente per dag en dat gaat er prima in. Misschien een idee, om ook kleinere porties te proberen?Op dit moment krijgen mijn honden te weinig groente. Als ik bijvoorbeeld naar Brian kijk, dan zou hij met zijn lichaamsgewicht van 75 kg en een groentepercentage van 15% op zo'n 1,5 kg groentemix per week uitkomen. Dat redt ik dus niet, waarschijnlijk zit ik nu zo op de helft. Het is wat lastig om de groentemix door hele dieren heen te mengen, het valt er weer erg makkelijk vanaf (ik maak wel "gevulde" Aldikippen). Ik ga kijken hoe ik je tip om het over meer dagen te verspreiden kan invullen.
Happy Tail schreef: Antonia, die groenten he, je geeft toch ook wat Carniberst per week, als je daar nou ook eens een groente prutje doorheen doet, ben je al weer wat kwijt zeg maar.Ja en nee! Ja, in de zin van: ze krijgen hier soms één soms twee keer in de week Carnibest.