Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Djinny
Truus schreef: Wat jammer dat je het hebt gemalen, grote stukken is veel fijner voor je hondje of ben je bang dat ze dit niet aan kan?
Voorlopig wil ik het even blijven malen en misschien op den duur wat grotere stukken erdoor.
Ik heb het al een paar keer meegemaakt dat ze bijna is gestikt doordat ze te grote stukken door wil slikken.

Er zitten in de zalmkop ook behoorlijk harde stukken waar ik met de schaar al moeilijk doorheen kwam, vandaar dat ik de gehaktmolen maar even gebruikt heb.
Door tieneke
Als je bang bent dat ze het inslikt gewoon een groter stuk vlees/bot geven.
Hier hadden ze vanavond pens en er stond nog een pond kippennekken in de koelkast voor de katten die ik al iets anders had gegeven.
In een paar seconden was het weg,Tinus slikte er zelfs 3 in een keer door zonder te kauwen ::)
Tara gaf 1 keer een knauw erop.
Dit doen ze al vanaf pup en ze leven nog steeds,goed jouw hondje is wat kleiner maar echt probeer het een keer met een stuk groter vlees of vleesbot.
En er dan bij blijven en het desnoods vasthouden.
Door Djinny
tieneke schreef: goed jouw hondje is wat kleiner maar echt probeer het een keer met een stuk groter vlees of vleesbot.
En er dan bij blijven en het desnoods vasthouden.
Dat ga ik zeker proberen.
Maar ik ben nog wel een beetje huiverig om een groot stuk zalmkop in één keer te geven.
Gewoon doen, of kan ik het beter in wat kleinere stukken knippen?
Door tieneke
djinny schreef: Dat ga ik zeker proberen.
Maar ik ben nog wel een beetje huiverig om een groot stuk zalmkop in één keer te geven.
Gewoon doen, of kan ik het beter in wat kleinere stukken knippen?
Als je hondje schrokkerig is moet je zeker nooit iets klein maken maar zo groot mogelijk geven ;)
Dus ook die zalmkop,ze zal zelf het makkelijkste eraf halen en als jij denkt dat ze genoeg ervan heeft gegeten haal je de kop meteen weg en leg deze goed verpakt in de koelkast of vriezer tot de volgende maaltijd.
Hetzelfde met ander vlees,succes ermee :D
Door Djinny
Ok, ik zal het de volgende keer zo proberen. :)
Kan ik nou m'n gehaktmolentje weer teruggeven aan schoonmoeder of is ie nog te gebruiken voor andere barf prakkies?
Door Angelique
tieneke schreef: Als je het toch door de molen draait zou ik zelf gewoon cb geven ;)
Hebben die dan ook een zalmversie ::) ;D

Maar afgezien daarvan geef ik liever iets wat ik zelf door een molen heb gestampt :P
Door Angelique
djinny schreef: Ok, ik zal het de volgende keer zo proberen. :)
Kan ik nou m'n gehaktmolentje weer teruggeven aan schoonmoeder of is ie nog te gebruiken voor andere barf prakkies?
Gewoon laten staan, je weet nooit waar die goed voor is.

(Hebbuh = Hebbuh ;D )
Door Djinny
Angelique schreef: Hebben die dan ook een zalmversie ::) ;D

Maar afgezien daarvan geef ik liever iets wat ik zelf door een molen heb gestampt :P
Daarom dacht ik ook dat het niet echt verkeerd was. ;)
Door Truus
djinny schreef: Daarom dacht ik ook dat het niet echt verkeerd was. ;)
Natuurlijk is het niet verkeerd. Je weet nu zelf wat je geeft toch? Als je ergens goedkoop aan iets kan komen is dat ook mooi meegenomen. ;)
Door tieneke
Angelique schreef: Hebben die dan ook een zalmversie ::) ;D

De hele grote molens(nr 22 en 32 wel ;)) ;D ;D
Ja het allerbeste is inderdaad zelf samenstellen.
Door ~Joke~
Ik maal ook veel hoor. Ze krijgen hier 200 gr vlees/bot per dag. Daarbij voer ik twee keer per dag dus worden het porties van 100 gr. Dat stelt niks voor, dat slikken ze in 1 keer zonder te kauwen door.
Vlees krijgen ze grof gesneden en de karkassen gemalen. Gemalen is in ieder geval gezonder dan brok denk ik dan maar en door het zelf te doen krijgen ze grotere variatie dan als ik kant en klaar zou geven.
Door Angelique
tieneke schreef: Haha jij hebt toch een elektrike?
Was voor Djinny die haar molen eventueel weer terug wilde geven :P

Ik ben nog wachtende op de elektrieke molen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door