bianca1 schreef:
geldt dat toevallig ook voor mij?? 
'k zag kuikens 'voor de kat' in de dierenwinkel, en ik dacht 'goh'.....
die kan ik ook wel nemen, en geef ik die dan met huid en haar, en hoe pas je die in schema? als 50-50 vleesbot? Of tel je alle deeltjes orgaan enzo ook mee. Of gooi je gewoon zo nu en dan eens zon kuik door de maaltijd....
Tell me
Heel eerlijk? Heel eerlijk tel ik niet

Dus wat dat beteft heb je aan mij de verkeerde

Ik voer vanallesennogwat, wissel heel veel af, zorg dat ik meer spiervlees dan orgaan voer en dat was het wel...
Ik geef ook kuikens hoor, maar de voedingswaarde van kuikens staat nogal ter discussie. De een zegt dat het een volledige prooi is, de ander zegt dat het een onderontwikkelde prooi is, ter vergelijking met de voedingswaarde van een ei. Maar als je er vanuit gaat dat een wolf in het wild ook lang niet alle dagen volledig eet, maar eet wat hij te pakken kan krijgen, dan denk ik dat je best af en toe een kuikenmaaltijd kunt geven. Althans, zo doe ik het.
Kijk, heb je een grote hond en een grote vriezer, dan is het makkelijk. Dan kan je - bij wijze van- een complete geit in stukken kopen en die opvoeren gedurende een aantal weken. Maar voor een klein hondje is een hele geit bijna een half jaar eten

Dus moet je creatief worden. Er zijn heel veel kleinere beestjes te koop, zoals kwartels, cavia's (jukkerdejuk

), kipjes, andere vogeltjes die je voor menselijke consumptie kan kopen. Voor mijn kleine hond ga ik in ieder geval niet op zoek naar kwartelkarkasjes, want die zijn er gewoon niet
Dus, creatief zijn; als je niet aan genoeg beestjes kunt komen. Hou ongeveer de 'standaard' hoeveelheid aan. Dus: eerst spier, dan bot, orgaan en rest. Maar wees vooral niet te priegelig, want met een klein hondje ben je dan algauw aan het afmeten met een centimeter en da's ook niet de bedoeling. Ik stond op een gegeven moment kippenvleugels in drieen te hakken...sja
Ik doe het nu zo: ik koop gewoon voor een week in aan 'wat ze ongeveer nodig hebben'. Vandaag ingekocht en nu ligt er in de (heeele kleine vriezer overigens!) patrijs, lamsribben, kuikens, een dikke vis, kwartels, een kalfsstaart, een hazerug, kippenvleugels, lamshart, pens, maagjes en ballen. En dat voer ik gewoon op tot het op is, in porties die ze aankunnen. Morgen krijgt Ted een kwartel (en Soof twee) en wat maagjes, overmorgen ribben en pens, daarna een kuikendag, een visdag, hazenrug met hart...etc.etc. En af en toe voeg ik er de extra dingen als groetes of een eitje aan toe...