Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Fynn
wij zijn ook naar de lezing van Mogens geweest. Het grote verschil tussen mens en hond is de tijdsduur van de spijsvertering. Bij de mens 3-4 uur.Bij de hond 24 uur.
Conclusie is dan ook dat we zelf wel vasten,als we slapen.
Het engelse breakfast komt daar van.. break the fast.... ;D
Onze honden vasten trouwens (nog) niet.We gaan eerst over op vers en na een paar weken gaan we een dag vasten.

Groetjes,

Simon
Door tieneke
Fynn schreef: Onze honden vasten trouwens (nog) niet.We gaan eerst over op vers en na een paar weken gaan we een dag vasten.
Ik zou de honden eerst goed de tijd geven om aan het rauwvlees te wennen ;)
Waarom moet alles zo snel?
Door Fynn
Hoi,
Ze eten nu al een paar weken 4 dagen brokken 3 dagen versvlees. Als de brokken op zijn gaan ze volledig versvlees eten. Is een week of 4-5 op versvlees niet voldoende gewenning?

Simon
Door sylvia
Fynn schreef: Hoi,
Ze eten nu al een paar weken 4 dagen brokken 3 dagen versvlees. Als de brokken op zijn gaan ze volledig versvlees eten. Is een week of 4-5 op versvlees niet voldoende gewenning?

Simon
Als ze die dagen in de week al zonder probleem vers eten dan is er geen probleem dan had je ook direct kunnen overschakelen. Dat gaat trouwens bij de meeste honden gewoon goed, in 1 keer overzetten.
Door Marielle
Wij vasten nu 1 dag en hebben dat 2 weken zonder problemen kunnen doen.
(Begonnen na de lezing van Mogens)
Ik vind het wel zeker zinvol voor hun maag en spijsvertering en zie er zeker het nu van in.
Dat ze het zonder goed doen, wil niet zeggen dat ze het met niet beter doen.

2 van mijn honden deden het ook "goed" op brokken.
Dat houdt ook niet in dat versvlees niet beter is ;)
Door Slot
Mijn ouwe hond vast niet. Ik moet haar ook twee maaltijden per dag geven, anders gaat ze galbraken. Mijn twee jongere honden eten 1 maaltijd per dag en vasten ongeveer 2 tot 3 dagen in de week. Mijn tweede hond moet magerder worden vanwege artrose en mijn derde hond moet mager blijven omdat ze maar drie poten heeft.
Door melanie
Hier wordt ook niet gevast, ik heb twee oudere dames die dan gelijk gal spugen en wat doe ik ze aan..... mijn boerenfoxje is zo vastgeroest in haar twee daags een hapje in haar voerbakje en Tonnie pikt dan zelf wel haar maaltje bij elkaar ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door