http://www.voernatuurlijk.nl/algemeen/voeren.htm
op die site staat dat een vastdag goed is, doen jullie dit ook?
Moderator: Lizzy
Nelly schreef: Hier ook geen vastdagen, 2x daags kvv of barf. Heel vroeger liet ik m'n toenmalige honden wel vasten, totdat DH Berry een maagtorsie kreeg. Daarna vasten voorgoed afgezworen.Heeft vasten iets met een maagtorsie te maken? Ik weet nl. niet zo veel van dat onderwerp af
tieneke schreef: Hier lopen ze echt hele dagen te rennen en te boeven,zou ze dan verplicht binnen moeten houden om uit te buiken.Een hond is geen mens, en een mens is geen hond. Onze spijsvertering werkt anders dan die van de hond, wij zijn geschikt voor het eten van ander voedsel dan de hond en we verteren en verwerken het ook anders. Honden houden het bloedsuikergehalte veel constanter dan wij (tenminste als ze geen koolhydraten eten). Daarom hebben ze geen last vand at slappe duizelige gevoel dat wij krijgen als de koolhydraatjes uit onze maaltijd netjes in de cellen zijn opgeslagen en dus onze bloedsuikerspiegel daalt. Wij zijn niet gebouwd op dagen vasten en ons dan volvreten, honden wel.
Buiten dat ik bang ben voor een maagtorsie.
Heb zelf wel eens gevast en stierf toen werkelijk van de blafhonger,waarom zou ik dat mijn honden aandoen.
Nee ik zie er het nut niet van in.