Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

emielenjolanda schreef: Ga straks naar het Islam Centrum. Zal vragen of ze wel snijden. Wie weet. Als het zo is laat ik even weten.
Super!! Weet je hoe ik het bedoel, dus per 3 ribben ofzo, snap je, ik vind dat moeilijk uit te leggen. :-\
Laatst gewijzigd door Laura2004 op do 16 feb 2006, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Syllie
Ik ben afgelopen dinsdag bij het Islam centrum geweest en toen zaagde ze het nog wel gewoon voor mij. In de lengte dus hele ribben zeg maar.
Ga echter denk ik ook maar een bijltje aanschaffen want sommige stukken waren nog veels te groot.
Door mutsie
Ik heb ook zo'n hakmes maar gelijk zo'n aanzetstaal erbij gekocht. Dat is wel nodig want het mes slijt als een idioot.
(hiermee kan je het weer scherp maken)

Trouwens met dat hakken moet je je wel even kwaad maken hoor, en oppassen voor je vingers ;)

Karin
Door Laura2004
Syllie schreef: Ik ben afgelopen dinsdag bij het Islam centrum geweest en toen zaagde ze het nog wel gewoon voor mij. In de lengte dus hele ribben zeg maar.
Ga echter denk ik ook maar een bijltje aanschaffen want sommige stukken waren nog veels te groot.
Oh, dat is wel heel vreemd zeg >:( Ik vind dat wel een beetje raar van ze dan. Dan eis ik de volgende keer gewoon dat ze ze voor mij ook goed snijden.
Door Elise
Zo net alles opgeruimd. Geitenribben waren idd in de breedte gezaagd, maar Bas is er om geweest, dus hij heeft ook niet gevraagd om ze in de lengte te zagen ;)
Maar voor Spike is dit ook prima, die kauwt/knaagt namelijk erg netjes, ook op kleine stukjes.
Door Angelique
Laura2004 schreef: Oh, dat is wel heel vreemd zeg >:( Ik vind dat wel een beetje raar van ze dan. Dan eis ik de volgende keer gewoon dat ze ze voor mij ook goed snijden.
Volgens mij ligt het ook helemaal aan de persoon die je helpt, want tijdje terug werd er voor mij gehaald en toen begonnen ze ook in de breedte te zagen. Na de vraag "wat ben jij nou aan het doen" gingen ze over tot het lengte zagen. ::)
Soms zijn de stukken hier te groot (of hebben we een hond te veel LOL) en dan hak ik de ribben door met een keukenbijl, is wel een profesionele en heel zware, maar 2 klappen en je bent erdoorheen.
Door emielenjolanda
Ben gisteren bij het Islam Centrum geweest. De ribben werden gewoon gesneden. Hij vroeg het zelfs. Ook een grote lamsbout( beetje voor onszelf, beetje voor Bas) werd in porties gesneden. Het was wel super rustig misschien dat dat er iets mee te maken heeft. Ben in iedergeval wel bij dat ze het voor me deden. Zag mezelf al staan in de keuken met een hakbijl. :P
Door sylvia
Laura2004 schreef: Bij het Islam Centrum "willen" ze de geitenribben niet meer per rib snijden (ik liet het altijd per 3 ribben snijden), dat betekent dus dat ze het alleen in de breedte kunnen snijden. Dan krijg je een hele lange strook met kleine stukjes rib. Ik baal daar wel een beetje van, want op deze manier hebben mijn honden nauwelijks wat te kauwen. (er is schijnbaar een ongelukje gebeurd met dat fijne zaagje dat ze daar hebben :o, dat verbaast met trouwens heel erg ::))
Nu zat ik te denken om ze de volgende keer maar heel te laten en te proberen ze zelf op de één of andere manier te snijden of hakken. Het enige probleem is dus dat het onderste stuk best hard is (het stuk waar alle ribben aan vast zitten) en ik vroeg me af of jullie dit ook weleens zelf snijden/hakken en waarmee jullie het doen? En als jullie het ook nooit hebben gedaan, waarmee denken jullie dan dat ik het het beste mee kan doen? Ik heb wel een bijl van de Gamma, zou het daar misschien mee kunnen? Of hebben jullie een beter idee?
Ik gebruik gewoon een handzaag voor het onderste gedeelte
Door Laura2004
emielenjolanda schreef: Ben gisteren bij het Islam Centrum geweest. De ribben werden gewoon gesneden. Hij vroeg het zelfs. Ook een grote lamsbout( beetje voor onszelf, beetje voor Bas) werd in porties gesneden. Het was wel super rustig misschien dat dat er iets mee te maken heeft. Ben in iedergeval wel bij dat ze het voor me deden. Zag mezelf al staan in de keuken met een hakbijl. :P
Dit vind ik echt raar zeg! >:( Ik heb er echt nog een paar keer om gevraagd, maar dat kon volgens hem echt niet meer.
De volgende keer gaan ze het voor mij dus ook gewoon snijden zoals ik het wil.
Door Laura2004
Ik wilde even melden dat ik een hele nette mail heb gekregen van het Islam Centrum waarin ze hun excuses aan bieden voor het verkeerd snijden van de geitenribben. Schijnbaar heeft deze medewerker zich vergist en worden de geitenribben de volgende keer gewoon gesneden zoals ik dat graag wil.
Ik wilde dat even melden, want ik vind het heel erg netjes :D
Door sylvia
Laura2004 schreef: Ik wilde even melden dat ik een hele nette mail heb gekregen van het Islam Centrum waarin ze hun excuses aan bieden voor het verkeerd snijden van de geitenribben. Schijnbaar heeft deze medewerker zich vergist en worden de geitenribben de volgende keer gewoon gesneden zoals ik dat graag wil.
Ik wilde dat even melden, want ik vind het heel erg netjes :D
Dat is zeker netjes :D
Door Hobbes
wat toko-reclame:

Hakmessen zijn vaak ook bij de toko te koop, evenals hakblokken van 'kops' hout (veel harder dus).

Koop daar dan meteen een vijzel of 'houten bakje met stamper' (heet dat ook vijzel?): ideaal voor fijnwrijven of stampen van knoflook, peterselie, pompoenpitten, eierschalen, enz. Met een ruwe stenen vijzel kun je dingen heel fijn wrijven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door