emielenjolanda schreef: Ga straks naar het Islam Centrum. Zal vragen of ze wel snijden. Wie weet. Als het zo is laat ik even weten.Super!! Weet je hoe ik het bedoel, dus per 3 ribben ofzo, snap je, ik vind dat moeilijk uit te leggen.

Moderator: Lizzy
emielenjolanda schreef: Ga straks naar het Islam Centrum. Zal vragen of ze wel snijden. Wie weet. Als het zo is laat ik even weten.Super!! Weet je hoe ik het bedoel, dus per 3 ribben ofzo, snap je, ik vind dat moeilijk uit te leggen.
Syllie schreef: Ik ben afgelopen dinsdag bij het Islam centrum geweest en toen zaagde ze het nog wel gewoon voor mij. In de lengte dus hele ribben zeg maar.Oh, dat is wel heel vreemd zeg
Ga echter denk ik ook maar een bijltje aanschaffen want sommige stukken waren nog veels te groot.
Laura2004 schreef: Oh, dat is wel heel vreemd zegVolgens mij ligt het ook helemaal aan de persoon die je helpt, want tijdje terug werd er voor mij gehaald en toen begonnen ze ook in de breedte te zagen. Na de vraag "wat ben jij nou aan het doen" gingen ze over tot het lengte zagen.Ik vind dat wel een beetje raar van ze dan. Dan eis ik de volgende keer gewoon dat ze ze voor mij ook goed snijden.
Laura2004 schreef: Bij het Islam Centrum "willen" ze de geitenribben niet meer per rib snijden (ik liet het altijd per 3 ribben snijden), dat betekent dus dat ze het alleen in de breedte kunnen snijden. Dan krijg je een hele lange strook met kleine stukjes rib. Ik baal daar wel een beetje van, want op deze manier hebben mijn honden nauwelijks wat te kauwen. (er is schijnbaar een ongelukje gebeurd met dat fijne zaagje dat ze daar hebbenIk gebruik gewoon een handzaag voor het onderste gedeelte, dat verbaast met trouwens heel erg
)
Nu zat ik te denken om ze de volgende keer maar heel te laten en te proberen ze zelf op de één of andere manier te snijden of hakken. Het enige probleem is dus dat het onderste stuk best hard is (het stuk waar alle ribben aan vast zitten) en ik vroeg me af of jullie dit ook weleens zelf snijden/hakken en waarmee jullie het doen? En als jullie het ook nooit hebben gedaan, waarmee denken jullie dan dat ik het het beste mee kan doen? Ik heb wel een bijl van de Gamma, zou het daar misschien mee kunnen? Of hebben jullie een beter idee?
emielenjolanda schreef: Ben gisteren bij het Islam Centrum geweest. De ribben werden gewoon gesneden. Hij vroeg het zelfs. Ook een grote lamsbout( beetje voor onszelf, beetje voor Bas) werd in porties gesneden. Het was wel super rustig misschien dat dat er iets mee te maken heeft. Ben in iedergeval wel bij dat ze het voor me deden. Zag mezelf al staan in de keuken met een hakbijl.Dit vind ik echt raar zeg!![]()
Laura2004 schreef: Ik wilde even melden dat ik een hele nette mail heb gekregen van het Islam Centrum waarin ze hun excuses aan bieden voor het verkeerd snijden van de geitenribben. Schijnbaar heeft deze medewerker zich vergist en worden de geitenribben de volgende keer gewoon gesneden zoals ik dat graag wil.Dat is zeker netjes
Ik wilde dat even melden, want ik vind het heel erg netjes![]()
sylvia schreef: Dat is zeker netjesJa, en ik vind dat dat ook wel gezegd mag worden, want ik ben altijd heel erg tevreden geweest!![]()