Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roefus
Hautesse schreef: Ik ben net terug van het werk..en ik rook al iets vies..ja hoor ze heeft alles onder gescheten...zelf lag ze in elkaar gedoken op de bank..echt zielig ik heb echt medelij met haar...net met haar uitgeweest maar ze was gewoon leeg maar toch proberen te poepen..ik denk dat ik haar gewoon op brokken ga houden want ze is zichzelf niet meer en ik vindt dit gewoon zielig op haar leeftijd :'(

Maar ik ga het wel proberen vol te houden met Kalligino hij vindt het allemaal lekker maar ook onwerkelijk iedere keer als hij vlees krijgt is hij zo voorzichtig maar zo lief!

Lieke ;)
Kan het me hartstikke goed voorstellen, ik zou dat beestje ook niet 'pesten'.

En als Kalligino het wél heel lekker vindt....nou dat is toch gewoon fijn voor dat beestje.
Roefus deed ook héél voorzichtig en was verbaasd over al die 'botten'......maar vond het wél heel apart en lekker.
Nu hij een aantal weken 'gewend' is....staat hij te kijken en zijn bek te likken, als ik met 'de maaltijd' bezig ben.

Ik denk dat als ik jou was, dat ik Hautesse niet zou plagen.
Misschien af en toe wat erbij als lekker 'hapje'...en het beste waarschijnlijk om het dan even te koken.
Kan best dat ze het dan toch nog lekker gaat vinden en dat je steeds iets meer van 'de brokken' af kunt stappen.

In ieder geval: ik hoop dat ze snel weer beter wordt !
Door mutsie
Hautesse, ik zag dat je ook op een ander forum actief bent.
En wellicht heb je dit onderstaande gelezen.

Dit heb ik even van het forum voer natuurlijk.:
(i.p.v. te melden dat ik ergens wat gelezen heb.....)

Niet om je bang te maken, maar je kan maar beter op de hoogte zijn.

Onderstaand bericht las een kennisje net op www.retrieverforum.nl :

Een collega trainer van mij, die zelf met Duitse herders werkt.Vertelde mij het volgende, een herder van een vriend, waar zij voor twee weken geleden nog mee in Hoogeveen showde is gisteren gestorven aan een onbekend virus. Het begint met braken en diarree, ze zijn gelijk naar de DA gegaan, hebben antibiotica gehad en de hond knapte weer op. Toen begon het vrijdag opnieuw en kwam er de hele tijd bloed uit zijn anus. Weer naar de DA, het bleek dat deze al overuren draaide alleen omdat er steeds meer kwamen met deze verschijnselen. de Herder is van zondag op maandag gestorven anderhalf jaar oud, in het westen is er een pup aan gestorven. Wat ik heb begrepen staat er op het forum van de Duitse herder meer te lezen, hier wordy al overwogen om de trainingen deze week af te blazen.

In reacties op dit bericht kwam o.a. de suggestie dat het misschien om het 'Coronavirus' zou gaan naar voren. Alleen al in de Dierenkliniek in Enschede lagen al 60 honden aan het infuus.

Dus heel erg opletten als een hond veel braakt en diarree heeft!!!

http://www.forum.duitseherders.com/foru ... m.php?f=28
Hier wordt over het virus gesproken.
Door Laura2004
Hautesse schreef: ik heb net al met de Da aan de telefoon gezeten..als ze morgen nog niet beter is ga ik ff langs!

Lieke ;)
Misschien heeft ze gewoon een griepje, dat zou natuurlijk ook nog kunnen. Ik hoop dat ze morgen gewoon weer de oude is, want het is wel vervelend om je hondje zo te zien. Geef haar maar een dikke :-* van mij!
Door Hautesse
Ja dat verhaal van die duiste herder heb ik ook gelezen en ik heb dat verhaal ook hier op het forum neergezet...na dat gelezen te hebben raakte ik ook enigzins in paniek en heb daarom ook mijn DA gesproken en ik moest het nog maar een dagje aankijken...maar nu moet ik uitgerekend morgen de hele dag werken(werk normaal maar halve dagen)

Ik heb geen keus dan het nog een dagje aankijken ze heeft gelukkig geen bloed bij de diaree zitten!

Lieke ;)
Door mutsie
Nee, ik wil je ook niet bang maken hoor.

Ahum, mijn echtgenoot heeft op dit moment ook dezelfde klachten, maar ja dat zet je niet op een Barfforum....en hij is nu ook weer boven jan. ;)

Karin
Door Hautesse
Ik shrok wel want ze is echt ziek en lusteloos en dat is ze niet snel...ik wacht nu tot morgen is ze nog zo ziek dan ga ik een bezoekje brengen aan de DA!

Lieke ;)
Door Laura2004
Hautesse schreef: Ik shrok wel want ze is echt ziek en lusteloos en dat is ze niet snel...ik wacht nu tot morgen is ze nog zo ziek dan ga ik een bezoekje brengen aan de DA!

Lieke ;)
Niet te lang wachten hè!!! Sterkte :-*
Door Hautesse
Ze heeft het vanacht droog gehouden..geluukig...nu moet ik de hele dag werken en hopen dat het maar goed gaat!

Ik hou jullie op de hoogste!

Lieke ;)
Door "inge"
Zoals de meeste hier wel weten heb ik ook geprobeert om mijn oude Tervueren op vers te krijgen. Dat is helaas niet gelukt.Ze spuugde alles uit en dat deed ze na een week nog. Nu krijgt ze s'morgens Farm food brokjes en s'avonds diner met één schijfje Rodi of een onsje smuldier erdoor. Dit gaat goed. Ze doet s'avonds wel lang over haar eten maar het blijft er goed in.Zo doet ze toch een beetje mee met vers eten.
Door Laura2004
Hautesse schreef: Ze heeft het vanacht droog gehouden..geluukig...nu moet ik de hele dag werken en hopen dat het maar goed gaat!

Ik hou jullie op de hoogste!

Lieke ;)
Gelukkig, ik hoop dat het goed gaat vandaag ;)
Door Hautesse
garicha schreef: Zoals de meeste hier wel weten heb ik ook geprobeert om mijn oude Tervueren op vers te krijgen. Dat is helaas niet gelukt.Ze spuugde alles uit en dat deed ze na een week nog. Nu krijgt ze s'morgens Farm food brokjes en s'avonds diner met één schijfje Rodi of een onsje smuldier erdoor. Dit gaat goed. Ze doet s'avonds wel lang over haar eten maar het blijft er goed in.Zo doet ze toch een beetje mee met vers eten.
Hautesse houdt geen smuldier/rodi binnen heb ik allemaal al geprobeert ze vindt het wel lekker maar gaat iedere keer weer mis!

En het is vanmiddag goed gegaan alleen had ze wel haast toen ik thuiskwam en heeft ze zichzelf weer leeg "gescheten" ik hou haar nu in de gaten zolang ze niet hoeft te spugen ga ik nog niet naar de DA ze drinkt gelukkig wel!

Lieke ;)
Door Hautesse
Het gaat goed met Hautesse...ze is niet meer aan de diaree dus ze mag vanaf vandaag weer rudtig aan de brokjes!

Lieke ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door