Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Ik heb met Pinkie hier wel eens gehad dat ze zelf te hard in d'r oor had zitten krabben (terwijl er niks aan de hand was). D'r oor was 2 dagen dik, rood en warm en van binnen gewoon schoon. En na 2 dagen was het plots weer over... Hopelijk geldt dat ook voor Tinus!
Door Lil
Niet te lang kijken. Als je echt een rode dikke plek hebt en de rest van het oor normaal is, kan het namelijk een bloedoor zijn, dat moet geopereerd worden.
Door 202spots
tieneke schreef: Schudden doet hij niet Dory.
Het is al wat minder rood gelukkig ik kijk het dus nog even aan.
Sorry Tien, Ik had Peet d'r bericht nog in me hoofd denk ik..
Tja...lastig...als hij niet met zijn kop loopt te schudden of probeert te wrijven
Hoop dat 't vandaag beter gaat?
Door margreet
Lil schreef: Niet te lang kijken. Als je echt een rode dikke plek hebt en de rest van het oor normaal is, kan het namelijk een bloedoor zijn, dat moet geopereerd worden.
nee hoor helemaal niet nodig,Lana heeft er van de zomer vier gehad ;)
Door tieneke
conleeuw schreef: ben wel benieuwd hoe het nu is met Tinus en zijn oor??
Hij heeft gelukkig weer een mooi roze oor ;)
Gistermorgen was het nog wat rood en heb nog een keer met de oorcleaner gereinigd.
Ik hou het oor wel extra in de gaten.
Door Lil
margreet schreef: nee hoor helemaal niet nodig,Lana heeft er van de zomer vier gehad ;)
Maar bij een bloedoor laat het kraakbeen toch los? Heb bij mijn kat te lang gewacht. Zijn oortje was al helemaal aan het vergroeien en was anders ook zeker "dichtgegroeid". Dus opereren hoeft niet altijd, het kan ook vanzelf overgaan?
Laatst gewijzigd door Lil op ma 23 jan 2006, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ine
Lil schreef: Maar bij een bloedoor laat het kraakbeen toch los? Heb bij mijn kat te lang gewacht. Zijn oortje was al helemaal aan het vergroeien en was anders ook zeker "dichtgegroeid". Dus opereren hoeft niet altijd, het kan ook vanzelf overgaan?
Misschien dat het per geval verschillend is. Ik heb alleen ervaring met bloedoren van honden. (de oorschelpen/flappen ;))
Er zijn da's, die ze prikken, maar ik heb de ervaring, dat zolang ze geen pijn geven, je er niets aan doet, ze vanzelf genezen. Soms zelfs mooier, dan als een da prikt. De oren blijven vaak wel iets bobbelig, maar dat geeft geen problemen. Ik ken een hond, die dus geprikt is, die heeft er een soort bloemkooloor aan overgehouden.
Maar bij twijfel, altijd even bij de da navragen.
Door margreet
Ja het zal best wel verschillen per dier,maar ik heb op aanraden van een da er niets aan gedaan,het kan namelijk bij een operatie ook wel eens misgaan en dus heb ik afgewacht en alle keren is het keurig vanzelf weggetrokken.
Door Lil
Thanx. Ja de kat (leeft nu helaas niet meer) had na de o.p. ook een bloemkooloortje. Als ik nog eens een bloedoor tegenkom zal ik het eerst eens aankijken. Een da heeft namelijk ook een winkeltje dat operatie heet. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door