Hendrik schreef: Mijn katten zijn erg kieskeurig met eten. Bij de een wil er nog wel wat ingaan, maar mijn poes van 14 wil alleen maar brok. En dan dus ook de goedkoopste die ik kan vinden. Verder haalt ze overal haar neus voor op. Met de kerst wat snijrestjes zwezerik (ja doe maar luxe).. bleh. Gisteravond hart... bleh. Het enige waar ik haar echt een plezier mee doe is zuivel: kaas, room, melk. Zou niet goed zijn voor katten, maar ze is 14 en ik ben nog nooit met haar bij de dierenartsgeweest!Ik heb bijna 30 jaar gerookt , jaren een pakje per dag en de laatste jaren tot bijna 3 pakjes per dag, mijn huisarts wist amper wie ik was en de keren die ik er ben geweest was voor mijn oudste dochter. Ik ben gestopt met roken en sindsdien ben ik nog nooit zo vaak bij de huisarts geweest, ik denk dat roken toch gezonder is .....
Wat ik hiermee wil zeggen is ; omdat jouw kat geen last heeft van de zuivel dat niet betekent dat het gezond is voor een kat . Dit zegt ook weer niet dat de meeste katten omvallen van zuivel, het zegt dat zuivel niet echt een gezonde bijdrage is aan het dieet van de kat.
Wat ik zelfs vind is dat zuivel eigenlijk voor geen ene soort echt een gezonde bijdrage is, melk is bedoeld voor zuigelingen niet voor het volwassen exemplaar van een soort.