Gedver,bij jullie ook al van die mensenpensvreters
En dan durven ze hier nog te kijken/denken en vallen net nog niet neer als wij vertellen dat de nollebakmonsters alleen rauwww eten
O,ja kalfsribben etc ook op je lijstje zetten
[quote="crutz"]
lever (kippe lever) vraten ze toen ze hier in t nest zaten,
werd echt (tot mijn en Umi's verbazing) op aangevallen door ze......is ie dus weer snel afgeleerd.....
maar idd, er is daar toch wel ergens een slachthuis te vinden... ???
kan je verder niet helpen, sorry........
[/quote]
Gewoon het slachthuis inlopen en zeker weten dat je scoort
[quote="tieneke"]
Dacht dat ze een soort Nederlands spraken bij jullie
[/quote]Ja de ouderen spreken vaak nog wel wat Nederlands, maar de meeste jongeren (van mindere huize zeg maar) helemaal niets meer. Ook de ouderen die uit de mindere buurten komen, spreken nauwelijks nederlands. Officieel is Papiamentu de taal. Een mengeling van Spaans, Portugees, Engels en ook Nederlands. Op ieder eiland hebben ze hun eigen "dialect". Maar ik ben ermee bezig hoor
[quote="herder_lover"]
Ja de ouderen spreken vaak nog wel wat Nederlands, maar de meeste jongeren (van mindere huize zeg maar) helemaal niets meer. Ook de ouderen die uit de mindere buurten komen, spreken nauwelijks nederlands. Officieel is Papiamentu de taal. Een mengeling van Spaans, Portugees, Engels en ook Nederlands. Op ieder eiland hebben ze hun eigen "dialect". Maar ik ben ermee bezig hoor
[/quote]
Veel succes dan maar. Hier is het alleen maar Turks. En van dat taaltje heb ik de buik van vol... want het is vééééél te moeilijk. En barfen in een land waar je de taal niet van kent : niet gemakkellijk!!
[quote="Filou"]
Veel succes dan maar. Hier is het alleen maar Turks. En van dat taaltje heb ik de buik van vol... want het is vééééél te moeilijk. En barfen in een land waar je de taal niet van kent : niet gemakkellijk!!
[/quote]
Hier is ie helemaal moeilijk,een slavische taal met maar 7 naamvallen
Gelukkig hebben wij hulp voor het bestellen bij het slachthuis.
[quote="Jolly"]
wat spreken ze dan op Bonaire?
[/quote]Papiamento
Papiaments is een fonische taal (hoe zeg je dat?) dus schrijven ze wat je zegt. Maar bij het eiland zeggen ze het net ff anders dan op het andere. Ze begrijpen elkaar wel hoor! Beetje als Belgen en Nederlanders (en zo gaan ze ook met elkaar om )
Op zich kan ik wel aan iemand vragen wat het allemaal is, ik ga eerst eens zien waar een slachthuis is
Hoi Elaine,
Ik lees dat je op Curacao woont, ik woon op Aruba en zit er ook sterk aan te denken om te gaan barfen...ben sinds kort begonnen met kvv. Heb jij al een slachthuis gevonden? ben wel nieuwsgierig, nu ik het zo lees ga ik hier ook maar eens op zoek..