Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lizzy
Hier is het zo dat mijn kat categorisch Carnibest weigert. Het klinkt heel lullig, maar ze gaat nog liever dood.... Bandit en Bibi eet ze wel heel graag.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 10 jan 2006, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
Hier is het zo dat sjors nu toch ook wel carnibest eet.
Zucht van opluchting....want ik zit nog eierschalen te vergaren om een flinke gedroogde hoeveelheid te krijgen.
maar....om de een of andere reden heeft hij liever de carnibest voor honden (en niet de katten-variatie).
volgens de verkoper van dit spul zit in de katten-carnibest meer orgaanvlees (of minder, dat weet ik niet meer).
maar ze had van meer mensen gehoord dat hun kat liever de carnibest voor hond at.
nu vraag ik me af: maakt dat eigenlijk wat uit?
want als ik gewoon 'barf' geef, dan houd ik me feitelijk gewoon aan de percentages die ik ook aan de hond geef.
(behalve de groentemix dan).
Door conleeuw
jeanne schreef: hij eet het dus echt niet meer, die carnibest smorgens :-\
het blijft gewoon de hele dag staan.
Savonds trekt hij wel de zak met barf van het aanrecht, wat daar ligt te ontdooien. Gister heeft ie dus pens gegeten, en eergister een stukje kippennek.
Ik vind gewoon dat hij erg weinig eet?
Of is ie gewoon een beetje uitgegroeid nu, met zijn 9 maanden?
Hij is niet mager, ziet er eigenlijk heel goed uit.
Ik heb ook niet het idee dat hij afvalt.
Of zit ik me weer te veel zorgen te maken?????????
pens :o wow, zou de mijne never nooit eten, mischien wil hij gewoon mee barfen?? maar een kippennekkje voor een dag, ik vindt het weinig voor een kat.... hoeveel at hij normaal van carnibest? en als je hem gewoon vlees aanbied? wil hij dat wel eten?
Door jeanne
conleeuw schreef: pens :o wow, zou de mijne never nooit eten, mischien wil hij gewoon mee barfen?? maar een kippennekkje voor een dag, ik vindt het weinig voor een kat.... hoeveel at hij normaal van carnibest? en als je hem gewoon vlees aanbied? wil hij dat wel eten?
ja, eerst at hij een behoorlijke portie carnibest smorgens, en savond een portie barf. ik zou echt niet weten hoeveel in grammen, ik schat zo'n 200 gram per dag? :-[ nu is dat dus de helft :-\ en dat gaat al een paar weken zo. hij is niet mager, ziet er gezond uit, valt niet af. :-\
hij barft savonds dus gewoon met de honden mee, maar krijgt dus geen bot binnen, ja, heel af en toe eet ie een stuk bot van een kippennek of een vleugeltje, maar dat is misschien 1 keer in de twee weken. meestal knaagt ie het vlees eraf en laat het bot liggen. laatst zat hij wel aan de grote botten voor de honden te knagen :-\
Door Mevroi Kruim
Het klinkt alsof hij ff gestopt is met groeien en pas op de plaats maakt. Mijn tijgetjes doen het ook prima om 100 g per dag. Geen bot is wel een probleem, misschien zou je kunnen proberen om ze te malen, al is het maar een tijdje, en dan weer eens op hele nekken en vleugels over te gaan.
Oja, bedacht ik ineens: hoe is het met z'n gebit? Istie misschien aan het wisselen?
En Kruimel is ooit eens in hongerstaking geweest, toen bleek ze een blaar in haar bekkie te hebben (vorm van niesziekte volgens de da). Ze was verder niet ziek en probeerde wel te eten maar gaf het dan weer op (auau).
Door sylvia
Als hij alleen een stukje pens eet of een stukje kippennek is dat wel te weinig ja. Ik zou de CB gewoon laten vallen en hem gewoon barf geven en dan hetzelfde gewicht als de kvv om te beginnen en dan kijken hoe dat gaat.
Door Robian
Ik heb ook twee van die portretten hier in huis.
De vriezer zit nog vol met +/- 40 kilo katten carnibest en de heren hebben besloten dat Barf lekkerder is. ::)

Als ik het bordje CB er neer zet dan rennen ze er vol verwachting naartoe, ruiken en lopen dan direct beledigd weg.
Het is elke keer hetzelfde verhaal :-\

Ik heb ze gisteren hert gegeven. Nou echt, ik heb ze nog nooit zo zien schransen.
Als de Carnibest dus op is gaan de heren barfen.
Door jeanne
ik denk dat er hier niets anders opzit dan volledig te gaan barfen voor meneer Sjonnie.
Dan moet ik dus wel eierschalen gaan malen.
Waar haal ik zo'n vijzel???
ALs hij nu met het barfmenu van de honden meebarft, is dat voldoende? (menu staat bij de "menu's" )
Dan krijgt hij het barfmenu van de honden dus twee maal, savonds en de ochtend erop hetzelfde menu dus.
Door tieneke
jeanne schreef: ik denk dat er hier niets anders opzit dan volledig te gaan barfen voor meneer Sjonnie.
ALs hij nu met het barfmenu van de honden meebarft, is dat voldoende? (menu staat bij de "menu's" )
Dan krijgt hij het barfmenu van de honden dus twee maal, savonds en de ochtend erop hetzelfde menu dus.
Heb je geen ouderwets koffiebonenmalertje?
Gaat perfect!
Ik zou me niet te druk maken om het menu eerlijk gezegd,hij zal stukken beter eten dan dat ie nu doet ;)
Door jeanne
tieneke schreef: Heb je geen ouderwets koffiebonenmalertje?
Gaat perfect!
Ik zou me niet te druk maken om het menu eerlijk gezegd,hij zal stukken beter eten dan dat ie nu doet ;)
nee, heb ik dus niet :-\
Door roefus
jeanne schreef: ik denk dat er hier niets anders opzit dan volledig te gaan barfen voor meneer Sjonnie.
ik denk......dat het met 'sjors' van hetzelfde is.
en die 'ouderwetse' vijzel, haalde ik pakweg een paar jaar terug nog bij Ikea.
maar goed........ik heb nu eierschalen in de oven......(drogen op 50 graden hete-lucht'.
ik weet niet of de 'portie' groot genoeg is......ik had wat verzameld...
ga het dadelijk, via de vijzel, maar in de keukenmachine gooien.
heb ook niet zo'n 'koffiemolen'.
heeeeeeelllll misschien.....op zolder.......
daar vond ik ook die 'vleesmolen'.
en er moet nog zo'n Douwe Egberts ding (uit de pré-hisorie) zijn ;D ;D ;D
maar heb even geen zin in 'zoeken'.
de keukenmachine, de blender, de staafmixer, de vijzel.......krijgen even voorang.
Door roefus
En Sjors at gvd (excusez le mot) gisteravond brokjes 'pens'.
Dat had ik nóóit van hem gedacht...het duurde wél lang........maar het ging 'op'.... ::)
Door Mevroi Kruim
;D ;D ;D ;D ze blijven je verbazen, die katten! Zo heeft mijn Knorrie plotseloos door dat je zelfs een kippenpoot in z'n geheel kunt eten, met bot, als je maar genoeg honger hebt ;D ;D ;D Het gekraak en gekners ging door merg en been maar het bot is op!

Zo'n klein elektriek koffiemolentje heb ik ooit eens bij een rommelmarkt opgedaan, errug handig. En ik heb ook nog de ouwe houten handkoffiemolen van m'n moeder, maar die gebruik ik er maar niet voor.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op do 12 jan 2006, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jeanne
roefus schreef: ik denk......dat het met 'sjors' van hetzelfde is.
en die 'ouderwetse' vijzel, haalde ik pakweg een paar jaar terug nog bij Ikea.
maar goed........ik heb nu eierschalen in de oven......(drogen op 50 graden hete-lucht'.
ik weet niet of de 'portie' groot genoeg is......ik had wat verzameld...
ga het dadelijk, via de vijzel, maar in de keukenmachine gooien.
heb ook niet zo'n 'koffiemolen'.
heeeeeeelllll misschien.....op zolder.......
daar vond ik ook die 'vleesmolen'.
en er moet nog zo'n Douwe Egberts ding (uit de pré-hisorie) zijn ;D ;D ;D
maar heb even geen zin in 'zoeken'.
de keukenmachine, de blender, de staafmixer, de vijzel.......krijgen even voorang.
ikb en anti-keukenmachine, hahaha ik vind het altijd zo'n lompe-sta-in-de-weg-dingen :P
koffiemolentje hebben we niet, drinken senseo ;D
gaat het dan niet zo makkelijk met een vijzel?
en is er geen natuurlijke calcium wat ik bij een drogist kan kopen? (zal wel niet :-\)
Door roefus
jeanne schreef: ikb en anti-keukenmachine, hahaha ik vind het altijd zo'n lompe-sta-in-de-weg-dingen :P
koffiemolentje hebben we niet, drinken senseo ;D
gaat het dan niet zo makkelijk met een vijzel?
en is er geen natuurlijke calcium wat ik bij een drogist kan kopen? (zal wel niet :-\)
ik zal je mórgen berichten of het met een vijzel gaat......
ik dacht eerst 'dat moet toch KUNNEN'.
want ik 'vermaal' zoveel rare dingen daarin.
en ik was misschien overmoedig.
morgen weet ik MEER ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door