Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Debora
Ik heb een combimagnetron, zal eens even kijken of dat ook te doen is. Er zit zelfs een grill stand op. Maar ik ga er vandeweek mee aan de slag. Denk wel dat ze het heerlijk gaat vinden ;D
Door roefus
Bullekes schreef: dan denk ik dat ik een watje word ;D
denk dat ikzelf op zijn tijd óók zo'n watje ben :o
enneh.....ik snoep zelf ook wel eens een klein beetje ongezond :P
maar begrijp nu dat woef-woef dat niet mag....

maar zonder flauwekul......gaat dat niet gewoon in de gril dan?
Heb zelf een over die als alle soorten ovens functioneert (gewoon electrisch, of hete-lucht) en tevens als magnetron.
Maar er zit ook een goede gril in.
En ik heb zitten denken over als we 's zomers hele lange wandelingen maken met picknick-pauzes.
Wat ik dan voor de viervoeter nog kan meenemen..
Gedroogd vlees dus..........
Ja?
Maar.......mag het dan ook gewoon 'droog' gegrild zijn?
Door Mevroi Kruim
Gedroogd is veel beter houdbaar dan gegrilld. Dus ik vind het veel handiger. En bij drogen op lagere temperaturen blijven de eiwitten intact, dus het lijkt wat dat betreft meer op rauw.
Ik gebruik ieniemieniesnoepjes voor training, vooral bij het clickeren, en dang aat er aardig wat door. Ik gebruik dan liever iets dat gezond zowel als lekker is. Mijn kipfiletjes uit de droger zijn favoriet, maar de zalm is ook superdesuper! Ze doen er echt een moord voor, en dat maak ik met snoepjes uit de winkel niet mee.

Maar als je bv ix per dag een snoepje geeft voor het lekker en je hond is helemaal gek van weet ik veel, iets super ongezonds in ieder geval ;D dan zou ik me ook niet echt druk maken. Hoewel ik nooit en nooit gedroogde varkensoren, buffelhuidkluiven of Greenies zou voeren, die dingen zijn niet alleen goor maar ook nog riskant.

Ik snoep zelf ook (veels te) graag :-[ en met name ongezonde dingen zoals chocola, maar ik probeer het wel tot een minimum te beperken en verder gezond te eten. Ik wou graag nog een tijdje mee en ik voel me stukken beter bij gezond eten. En dat gun ik mijn beestjes ook. We verkijken ons er denk ik ook gauw op hoeveel 'een zo'n lekkertje' eigenlijk is in relatie tot het totaal wat ons huisdier eet. Voor een grote hond is een gevulde koek idd maar een kleinigheid maar voor een dwerteckel, Westie, cavaliertje oid is het een flinke hap.

Maar mijn katten krijgen ook af en toe een verwerpelijk snoepje van Whiskas, ze worden er totaal gek van, de junkfoodvreters >:( >:( ;D
Door roefus
Tja.....dat is ook allemaal waar, hoor !!!! ;D
Maar...ik geef helemaal niet veel 'tussendoortjes'.
Af en toe, en zeker geen varkensoor of buffelhuid.
Wel eens een bullepees (weet niet of dat goed is), een stuk van zo'n Rodi-worst of een pensstaafje.
Tja....en wel eens (maar hoe vaak is dat? heel af en toe maar) een droog koekje of speculaasje.
Geen gevulde koeken :-\

Ik zat gewoon te denken over 'wat mee te nemen" als ik écht op 'dagwandeling' ben, zo 's zomers.
Maar....zo te begrijpen kan ik het dan beter in de hete-luchtoven stoppen, op lage stand....neem ik aan en dan lang drogen.
Door roefus
en mijn kat vindt trouwens als 'tussendoortje' ook 'n gedroogd visje lekker.
Die heb ik in zo'n zakje......
ik had ook van die whiskas anti-haarbal dingetjes, maar die lust-ie niet écht.....pas als-ie sterft van de honger.
wel een stukje kaas ofzo.
Door herder_lover
ik heb hier na ee nfikse stroomstoring de biefstukken gebruikt. Die heb ik in repen gesneden en in de (gas)oven op laagste stand op een vel vetvrij papier gelegd. Uurtje ofzo erin, ze waren hard geworden en Dara sprong bijna de oven in :o Dus ik DENK dat ze het wel lekker vind... en gewoon vrij lang houdbaar hoor. Dus er was er 1 blij met een ontdooide vriezer :P
Door roefus
herder_lover schreef: ik heb hier na ee nfikse stroomstoring de biefstukken gebruikt. Die heb ik in repen gesneden en in de (gas)oven op laagste stand op een vel vetvrij papier gelegd. Uurtje ofzo erin, ze waren hard geworden en Dara sprong bijna de oven in :o Dus ik DENK dat ze het wel lekker vind... en gewoon vrij lang houdbaar hoor. Dus er was er 1 blij met een ontdooide vriezer :P
dan hoop ik maar voor je dat er niet heel veel méér in je vriezer zat.
alhoewel.....ligt aan de duur van de stroomstoring.
dan ga ik het ook maar eens proberen......morgen of overmorgen, met de oven.
niet vandaag.....vandaag staan er nog andere probeersels op het programma..zoals 'kan mijn molen kippenbotjes aan' om te verpulveren voor de kat ???
Door sabine
ik ga het van het weekend ook maar eens proberen. Ze krijgen nu meestal een stukje kaas als beloning, maar het is makkelijker als je het zo in je zak kunt stoppen.

Ik heb ook geen droogmachine en alleen zo'n combimagnetron, moet lukken.
Als ik het goed begrijp is er niet echt een vast tijd voor, maar moet ik zelf even kijken of het hard en droog is?
Door roefus
sabine schreef: ik ga het van het weekend ook maar eens proberen. Ze krijgen nu meestal een stukje kaas als beloning, maar het is makkelijker als je het zo in je zak kunt stoppen.

Ik heb ook geen droogmachine en alleen zo'n combimagnetron, moet lukken.
Als ik het goed begrijp is er niet echt een vast tijd voor, maar moet ik zelf even kijken of het hard en droog is?
denk het wel, dat je zelf een beetje moet kijken.....
heb het ook nog nooit gedaan......
maar als het goed gedroogd is, dan moet een kleine portie ook goed een weekje houdbaar zijn (lijkt me).
de eventuele rest kan dan net zo goed in de diepvries, en maar eruit halen wanneer het nodig is.

maarrrr.......ik weet zéker dat ik ook wel eens grijp naar de pensstaafjes enzovoorts.
anders ben ik niet 'watje' genoeg......en dat wil ik nog een klein beetje BLIJVEN........ ;D ;D ;D
Door roefus
En Bullekes.......jou zie ik er best voor aan.....dat je binnen een paar weken een heel snoep-assortiment bij elkaar hebt voor die twee schatten van je.....

Je vindt elke dag weer iets nieuws uit, dus over een paar weken word ik waarschijnlijk gestoord van wat je allemaal hebt en doet......... ;D ;D ;D
Door herder_lover
Bullekes schreef: maar effe over die snoepjes dat zijn toch ook: Gedroogde longen, oren van een koe, pensstaafjes etc etc????
nee, als je volledig barft, maak je ze zelf ;D En dat is simpel hoor, gewoon in de oven of magnetron en aanzetten.... op gevoel er weer uit halen ;)
Door Bullekes
roefus schreef: En Bullekes.......jou zie ik er best voor aan.....dat je binnen een paar weken een heel snoep-assortiment bij elkaar hebt voor die twee schatten van je.....

Je vindt elke dag weer iets nieuws uit, dus over een paar weken word ik waarschijnlijk gestoord van wat je allemaal hebt en doet......... ;D ;D ;D
Nee hoor. Want als ik gedroogde dingen haal. Haal ik die in duitsland in vierssen... Die heeft vlees maar ook veel gedroogde dingen.... Waaronder bijvoorbeeld die dingen die ik op noemde.. Ik zelf heb pensstaafje 1 kilo voor 8 euro valt toch wel mee....
Door Bullekes
herder_lover schreef: nee, als je volledig barft, maak je ze zelf ;D En dat is simpel hoor, gewoon in de oven of magnetron en aanzetten.... op gevoel er weer uit halen ;)
Ik barf niet volledig toch zit ook op kvv ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door