Borke heeft ook opeens last van diaree.
Hij eet al meer dan een jaar vers, dus ik verwacht niet dat het een overgangsreactie is.
Wel geef ikhem sinds kort gemalen pompoenpitten dagelijks een desertlepel (al gemalen) en gisterochtend kreeg hij het door zijn groentemix waar ook een beetje BIBI doorheen zat. Op groentemix heeft hij altijd wat dunnere ontlasting.
Gisterochtend moest hij even alleen thuis blijven en kreeg hij een kong met wat brokken en gesmolten kaas, zoals hji dat ca. 2-3 keer per week krijgt.
Gistermiddag moest ik weer even weg en Borke met een fabriekskluifje (krijgt hij ook ca 2-3 keer per week) zijn bench in.
Ik kom na 3 uur thuis en hij ligt zwaar te hijgen in zijn bench, de spetters lagen voor zijn bench. Direct eruit gelaten en hji was heel opgewonden, snel uitgelaten en in 10 minuten 3x dun poepen, hijgerig en opgewonden gedrag.
Daarna in huis overgegeven: heel veel water en een paar brokken.
Was 's avonds wat 'hangerig' en zeurde niet om eten. Geen eten gegeven.
Leo - de ideale hondenbaas - heeft vannacht bij hem geslapen en hondenluik opengelaten zodat hij de tuin in kon. Dat gebeurde om 05.00 uur. Van 17.00 tot 05.00 uur (11 uur tijd) heeft hij nu 5x dun gepoept, maar geen spuitpoep. Vannacht om 05.00 uur een keer eruit geweest en vanochtend verder niet meer gepoept.
Vanochtend was hji alweer een stuk levendiger en zeurde hij echt om eten.
Ik heb hem 75 gram BIBI gegeven met wat probiotics en wil hem ca. 2 uur later een kipkarkas geven (dat is de helft van zijn diner van gisteravond) en dan begin van de middag weer eentje.
Zouden jullie langer vasten?
Okugest wilde ik nog niet geven, ik dacht eerst te kjken of ik het met het 24 uur vasten en de probiotica op kan lossen.
Ik lees enthousiaste verhalen over groene leem en diaree, wellicht handig om in huis te hebben, maar waar koop ik dat (in Zoetermeer)?
Hoe komt hji nou opeens aan die dunne poep en bovenal waar hij ook gisteren echt beroerd van was?
Van de pompoenpitten?