Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Borke
Borke heeft ook opeens last van diaree.
Hij eet al meer dan een jaar vers, dus ik verwacht niet dat het een overgangsreactie is.
Wel geef ikhem sinds kort gemalen pompoenpitten dagelijks een desertlepel (al gemalen) en gisterochtend kreeg hij het door zijn groentemix waar ook een beetje BIBI doorheen zat. Op groentemix heeft hij altijd wat dunnere ontlasting.

Gisterochtend moest hij even alleen thuis blijven en kreeg hij een kong met wat brokken en gesmolten kaas, zoals hji dat ca. 2-3 keer per week krijgt.
Gistermiddag moest ik weer even weg en Borke met een fabriekskluifje (krijgt hij ook ca 2-3 keer per week) zijn bench in.

Ik kom na 3 uur thuis en hij ligt zwaar te hijgen in zijn bench, de spetters lagen voor zijn bench. Direct eruit gelaten en hji was heel opgewonden, snel uitgelaten en in 10 minuten 3x dun poepen, hijgerig en opgewonden gedrag.
Daarna in huis overgegeven: heel veel water en een paar brokken.

Was 's avonds wat 'hangerig' en zeurde niet om eten. Geen eten gegeven.
Leo - de ideale hondenbaas - heeft vannacht bij hem geslapen en hondenluik opengelaten zodat hij de tuin in kon. Dat gebeurde om 05.00 uur. Van 17.00 tot 05.00 uur (11 uur tijd) heeft hij nu 5x dun gepoept, maar geen spuitpoep. Vannacht om 05.00 uur een keer eruit geweest en vanochtend verder niet meer gepoept.

Vanochtend was hji alweer een stuk levendiger en zeurde hij echt om eten.
Ik heb hem 75 gram BIBI gegeven met wat probiotics en wil hem ca. 2 uur later een kipkarkas geven (dat is de helft van zijn diner van gisteravond) en dan begin van de middag weer eentje.

Zouden jullie langer vasten?
Okugest wilde ik nog niet geven, ik dacht eerst te kjken of ik het met het 24 uur vasten en de probiotica op kan lossen.
Ik lees enthousiaste verhalen over groene leem en diaree, wellicht handig om in huis te hebben, maar waar koop ik dat (in Zoetermeer)?

Hoe komt hji nou opeens aan die dunne poep en bovenal waar hij ook gisteren echt beroerd van was?
Van de pompoenpitten?
Door Lizzy
Nee, ik denk eerlijk gezegd dat Borke hetzelfde virus heeft als waar de honden in Den Haag aan lijden... Met een beetje pech is het dus opgerukt naar Z'meer..... :(.

Ik zou wel Okugest geven. Waarom zou je daar mee wachten? Het is een homeopathisch middel dat echt goed kan werken in deze situaties.

Groene Leem kun je bij de natuurwinkel op de Pilatusdam kopen.
Door Borke
Bedankt voor je advies Lizzy, ik had er niet bij stilgestaan dat het een virus zou kunnen zijn, maar hij had ook wat verminderde eetlust de dagen ervoor bedenk ik me nu ik andere onderwerpen erover gelezen heb op BP.
Ik heb hem nu Okugest gegeven en blijf dat maar even doen totdat de ontslasting normaal is.
Hij heeft 1 uur geleden 1 kipkarkas gegeten en dat is erin gebleven, dus probeer ik er vanmiddag weer eentje.
Hij maakt wel een levendiger indruk dan gisteravond ;)
Door Breezer
Ik heb te vroeg gejuichd, sinds gisteravond is het alweer bagger. Geef hem nu sinds vandaag maar groene leem erbij. Pfff zondag is het alweer 2 weken. Gelukkig eet en drinkt ie goed, en is ie niet ziek ervan. Maar het maakt me wel onzeker of ik het allemaal wel goed doe. :(
Door Borke
Breezer schreef: Ik heb te vroeg gejuichd, sinds gisteravond is het alweer bagger. Geef hem nu sinds vandaag maar groene leem erbij. Pfff zondag is het alweer 2 weken. Gelukkig eet en drinkt ie goed, en is ie niet ziek ervan. Maar het maakt me wel onzeker of ik het allemaal wel goed doe. :(
Wat vervelend joh!
Hoe lang heb je nu Okugest gegeven en hoeveel heb je gegeven?

Ik ben er vandaag mee begonnenen als hij straks nog een tabletje krijgt dan heeft hij er 5 op vandaag en hij heeft nu al ca. 10 uur niet meer gepoept, laatste keer was wel dun, maar geen spuitpoep. Ik denk dat ik maar een paar dagen met Okugest doorga, maar dan moet ik wel bijhalen en ik denk dat ik ook wat groene leem haal.

Waarom overleg je niet even met Tannetje als ze je al eerder geholpen heeft? Al is het alleen maar om je van je onzekerheid af te helpen ;D
Door Helen
Bij Kuma hielp het een beetje om haar wat vaker kleine hoeveelheden te voeren op een dag.
Ik geef honden die niet in orde zijn trouwens nooit karkassen oid. Je weet nooit of dat wel goed verteerd wordt en zo nee, wat de consequenties zijn.
Door Breezer
Ik denk dat ik weet hoe het komt dat hij een terugval heeft gehad. Ik zat net nog eens de tabletjes te tellen. En ik kom tot de ontdekking dat ik woensdagmiddag en avond vergeten ben de tabletjes te geven. Ik ga denk ik dus maar door totdat het een dag of 3-4 goed is, en dan voorzichtig een beetje afbouwen.

De arme schat krijgt ondertussen meer pillen dan eten onderhand. Voor het schema van Tannetje krijgt hij nu 1tablet Cats Claw, 3 kindercapsules omega olie, 1 capsule probiotica. En verder krijgt hij nu extra 1 tabletje multivitamine per dag. En dan ook nog groene leem over het eten. En na het eten een tabletje Okugest.

Ik denk dat ik maar een pillendoos ga aanschaffen voor ´m. ;D
Door Nelly
Andor hier, die zijn hele leven nog nooit diarree heeft gehad, vanavond ook dunne poep, en natuurlijk binnen en op z'n kleedje :-X Denk ook aan een virusje of zo. Slaap vannacht wel bij hem op de bank, dan kan hij me waarschuwen als hij eruit moet. Thei is er toch niet. ::)
Door Ronaldinho
Hier ook weer, k'word er niet goed van >:(, gisteravond heel de vloer onder, en vanmorgen heel de bij keuken, gelukkig hebben we plavuizen, nou denk ik ook dat het door zo'n varkens oortje kan komen die hij gisteren heeft gekregen ???. Ik ga er van uit dat het niet aan de Energique ligt, want daar deed hij het net zo goed op, hij begon net weer lekker aan te komen en er beter uit te zien! Dus gelijk maar weer aan de Okugest en de oortjes in de vuilnisbak! :(
Door Lizzy
Ronaldinho schreef: oortjes in de vuilnisbak! :(
En dat is ook precies waar die dingen horen ;)
Door Debora
Mijn logeetje heeft ook ontzettend gevoelige darmen. Alles gaat prima zolang ze CB krijgt en rauwe vlees enzo. Niks aan de hand. Gisterochtend werd ze weer gebracht met: ohja, ze had ook weer diarree gisteravond. Ik heb haar zo'n kalffsbot gegeven (zei het baasje tegen me). Dus ik weer: wat voor kalfsbot dan? Zegt ze: ja zo eentje van de dierenwinkel. Heb haar gelijk maar uitgelegd dat ze die dus niet meer moet geven omdat dat bewerkt is en gewoon niet goed voor de hond. Heb haar wat prodier diarree van VSM gegeven en dat heeft geholpen.
Maar tis wel jammer hoor, want iedere keer als ze iets anders eet dan anders is het helemaal mis en is ze aan de diarree. Zou het misschien helpen om haar probiotica te geven zodat haar darmen wat 'beter' worden?
Het baasje is inmiddels helemaal overtuigd cb voerder, hond doet het er meer dan goed op...de vacht is beter en zachter en glanst en de hond staat te dansen als het voer in het bakje wordt gedaan ;D
Door Borke
Hier goed nieuws! Borke heeft vanochtend prachtig stevig gepoept. Gisteren heb ik hem 3x eten gegeven, 2x een kipkarkas en 1x eeen geitenrib, hopend op de stoppende werking van botten.
Vanochtend dacht ik even dat het mis ging omdat hji ging spugen, wat geel schuim en botsplinters van het geitenrib. Op zich vreemd want van die ribben spuugt hij nog, maar wellicht verteerd het nu wat minder.

Ik zie zoveel honden een terugval krijgen, dat ik hier wel goed van af wil komen.

Tja of hij heeft en ijzeren gestel, of hij heeft het virus toch niet, maar hji was echt behoorlijk ziek donderdag, dus ik denk toch wel aaan het virus.

Ik ga maar even door de hele week met probiotica, maar hoe lang ga ik door met Okugest?
Door Breezer
Heel voorzichtig en eigenlijk met kleine letters kan ik zeggen dat Breezer nu al ruim een dag goede ontlasting heeft. Ik ga nog wel even door met de Okugest, maar bouw het iets af.
Door Breezer
Ik wordt er niet goed van!!!!!!!!

Sinds vanmiddag weer diarree....

Bijna 3 dagen kei harde ontlasting, en nu is het weer zover.

Ik geef nog steeds Okugest, maar dan 3 tabletjes op een dag ipv 6. En ook de groene leem gaat nog steeds door het voer.

Wat kan ik nu nog meer doen? :'(
Door Helen
Breezer schreef: Ik wordt er niet goed van!!!!!!!!

Sinds vanmiddag weer diarree....

Bijna 3 dagen kei harde ontlasting, en nu is het weer zover.

Ik geef nog steeds Okugest, maar dan 3 tabletjes op een dag ipv 6. En ook de groene leem gaat nog steeds door het voer.

Wat kan ik nu nog meer doen? :'(
Kuma had het precies zo. Een paar dagen goed en daarna was het weer een dagje mis....Dat was de derder week bij haar. Daarna was het helemaal over en sindsdien is haar ontlasting ook weer goed.

Succes met Breezer. :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door