Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qyan
Hitam schreef: Eigenlijk, als ze denken dat het neurologisch kan zijn; ik zou als de wiedeweerga naar Dorit gaan. Die kan een uitgebreid neurologisch onderzoek doen, daar heb je waarschijnlijk meer aan.
hoi tannetje,
de internist dacht meer als een half jaar geleden dat het neurologisch was, maar kon niet vertellen waarom zij dat dacht.
althans, daar was ze bang voor, omdat hij toen echt finaal door zijn achterhand heen zakte en bijna niet meer kon lopen. moesten met uitlaten zijn achterhand optillen.
maar zo is het gelukkig al lang niet meer.
de orthopeed heeft het nog niet over neurologisch of wat dan ook gehad.
dacht er nu opeens weer aan, omdat het dezelfde onderzoeken betreft.
dus alles komt weer zo'n beetje boven zegmaar.

die botscan is o.a om te kijken of het geen ontstekingen zijn, of dat er toch botsplinters zitten, scheurtjes.
omdat ze op de eerder gemaakte foto's wel die botsplinter hadden zien zitten, oftewel de LPC.
maar op de foto is het gewoon foetsie.
als het met die scan alsnog gevonden wordt, wordt hij er ook aan geopereerd

ik vindt die botscan zelf eigenlijk wel een prettig idee, ookal zou hier ook geen uitslag uitkomen, althans, ik bedoel ookal zou er uitkomen dat ze ook hierop niets kunnen vinden.
dan weet je wel hoe het met al die zaken staat en dat dat het allemaal niet is.
een duur grapje voor geruststelling, maar goed ;)
dan kan ik dat hoofdstuk afsluiten en kan qyan verder zo goed als het lukt.

naar dorit ga ik toch wel, want ik zou echt niet weten waar ik in hemelsnaam zou moeten beginnen met het opbouwen van spieren en conditie.
verder heeft qyan een te lange rug, wat zijn houding niet ten goede komt.
maar eerst ff die scan.
Door qyan
Hitam schreef: De neusenting is veel beter dan de injectie. Werkt op de plaats waar het virus binnenkomt. Beide zijn het vrij slecht werkende entingen. Hij kan altijd nog kennelhoest krijgen.
en wordt de neusenting gewoon 1x gegeven of moet die net als de injectie een keer herhaald worden ???
ik vindt het een kl.... enting eerlijk gezegd + mijn hodn wordt er ziek van.
nu hij niet mer geent is heeft hij het niet mere gehad. als pup a de entingen al 3x.
maar ja, als ze het echt willen in utrecht.

kan natuurlijk ook gewoon met de DA regelen (proberen) om de enting te betalen, stikkertje in qyan zijn boekje te laten plakken en het vaccin zelf veilig uit de buurt houden ;)
Door SHIVA
hoi gyan
even een vraag nu heb je op het net gekeken en gelezen dat hij geent moet worden
maar als je nu persoonlijk naar utrecht belt en de situatie uitleg heb je mischien kans dat hij niet geent hoeft te worden
honden die met spoed daar naar toe gaan worden toch ook niet geent
veel sterkte ermee
gr shiva
Door chooky
Hoi Wendy,
Wat een gedoe allemaal weer. Het houdt maar niet op he.
Is het geen contra-indicatie dat Qyan weer demodex krijgt en dus een lage weerstand heeft (dat vertelde je toch ergens anders?)
heel veel sterkte en een dikke :-* voor jou en voor Qyan
Eva
Door Hitam
De neusenting hoeft niet herhaald en werkt al heel snel. Het blijft een enting en kan ook bijwerkingen vertonen. Je kan misschien doen alsof je neus bloedt en zeggen dat je dat niet wist? Vroeger was dat niet verplicht.
Door qyan
heb manadag avond een gesprek met mijn DA, zonder qyan erbij.
kunnen we meteen het een en ander regelen ;)
en anders idd maar doen of mijn neus bloed
Door Lizzy
Hoi Wendy, pfff, wat een toestanden allemaal weer... het enige wat ik kan zeggen is: ik hoop ZO dat ze nu eindelijk eens achterhalen wat nu precies het probleem is met Qyan....

Over die inenting... Ik zou het advies van Tannetje opvolgen. Gewoon doen of je gek bent en zeggen dat je van niets wist. Ik mag toch aannemen dat ze jou niet zullen weigeren te helpen?! En als je dat niet wilt, dan kun je ook altijd nog open-kaart spelen en zeggen: alle problemen zijn begonnen met de entingen en ik durf/wil en kan mijn hond die enting NIET geven. Toch?

Groetjes, Lizzy
Door qyan
Lizzy schreef: Hoi Wendy, pfff, wat een toestanden allemaal weer... het enige wat ik kan zeggen is: ik hoop ZO dat ze nu eindelijk eens achterhalen wat nu precies het probleem is met Qyan....

Over die inenting... Ik zou het advies van Tannetje opvolgen. Gewoon doen of je gek bent en zeggen dat je van niets wist. Ik mag toch aannemen dat ze jou niet zullen weigeren te helpen?! En als je dat niet wilt, dan kun je ook altijd nog open-kaart spelen en zeggen: alle problemen zijn begonnen met de entingen en ik durf/wil en kan mijn hond die enting NIET geven. Toch?

Groetjes, Lizzy
maandag heb ik eerst dat gesprek met de DA. misschien dat hij ze in kan lichten over de kennelhoest enting en wat het met qyan doet.
als dat niet werkt, dan het vaccin betalen voor mijn stikkertje en entstof de prullenbak in en als hij dat niet wil doen, dan wordt het kiezen:
- of doen of mijn neus bloed en naar utrecht rijden met de kans dat ze er of niet op letten of me naar huis sturen
- of kijken wat de neusenting doet.

dus tja, neusenting of de kans dat je weer naar huis wordt gestuurd?!
want stel ze helpen hem dan niet.
ze lijken tegenwoordig het idee te hebben " dat een niet geente hond de hele hondenpopulatie" die WEL is geent, besmet.
maar eerst maar ff het gesprek met de DA afwachten. hij weet wat het met qyan doet, dus verwacht er wel veel goeds van ;) het is een redelijk goed nadenkend mens gelukkig
Door sharpie
Ik zou toch echt die neusenting absoluut niet laten doen als qyan er ziek van wordt, dan ben je nog verder van huis. :-\

Ik snap dat je met een dillemma zit, maar ik denk dat als je voet bij stuk houd of ze om de tuin leidt (nog beter natuurlijk), ze die scan toch wel zullen maken?

Ik hoop dat het allemaal lukt en dat Qyan weer snel opknapt. :-*
Door ine
Wendy, ik heb niet de hele thread gelezen, maar zag je vraag over wiens hond weleens opgenomen is geweest!
Wel, de mijne. Hij is daar geopereerd in '96.
Hij is meerdere keren opgenomen geweest.
Er is nooit naar een entingsboekje gevraagd!
Jij hebt die site nooit gelezen ;) Zolang jij geen officiële vraag daarnaar krijgt, zou ik zeker er zelf niet over beginnen.
Ook gewoon geen entingsboekje meenemen!
Zolang niemand wat vraagt, weet jij van niets!
Door qyan
Ine schreef: Wendy, ik heb niet de hele thread gelezen, maar zag je vraag over wiens hond weleens opgenomen is geweest!
Wel, de mijne. Hij is daar geopereerd in '96.
Hij is meerdere keren opgenomen geweest.
Er is nooit naar een entingsboekje gevraagd!
Jij hebt die site nooit gelezen ;) Zolang jij geen officiële vraag daarnaar krijgt, zou ik zeker er zelf niet over beginnen.
Ook gewoon geen entingsboekje meenemen!
Zolang niemand wat vraagt, weet jij van niets!
internet ??? site ??? wat is dat ;D ;D ;D
zei de ICT-student ;D ;)
nog een vraagje ine, hoe zit het met zijn eten?
ik kan toch gewoon zeggen, hier is zijn vlees en geen brokken!
of voeren ze daar wat hun willen en mag je niks meegeven ofzo?
Door ine
Oef, het was 1996, volop brok. Daarbij, mijn hond had een dieet vanwege zijn afwijking.
Ik denk, dat je dat even moet bespreken, of die dag maar op de koop toe moet nemen!
Het is gelukkig maar 1 dag! Wie weet, tref je bij de opname een studentje, die erin trapt en kun je het meegeven!
Grote kans zelfs, dat ze hem gewoon nuchter willen houden!
Hier kan ik je dus helaas niet in raden!
Door qyan
Ine schreef: Oef, het was 1996, volop brok. Daarbij, mijn hond had een dieet vanwege zijn afwijking.
Ik denk, dat je dat even moet bespreken, of die dag maar op de koop toe moet nemen!
Het is gelukkig maar 1 dag! Wie weet, tref je bij de opname een studentje, die erin trapt en kun je het meegeven!
Grote kans zelfs, dat ze hem gewoon nuchter willen houden!
Hier kan ik je dus helaas niet in raden!
nou ja, ik zie het wel.
neem voor de zekerheid gewoon een beetje vlees mee en zo niet, nemen we het weer mee terug.
denk trouwens toch niet dat hij eet daar. is natuurlijk wel een dober en die kunnen slecht van huis zijn :-\
Door Femke
qyan schreef:
ze lijken tegenwoordig het idee te hebben " dat een niet geente hond de hele hondenpopulatie" die WEL is geent, besmet.
dat zou dan hét bewijs zijn dat die entingen helemaal geen zin hebben............ ;D ;D
Door qyan
Femke schreef:

dat zou dan hét bewijs zijn dat die entingen helemaal geen zin hebben............ ;D ;D
;D zo had ik hem nog niet bekeken.
kreeg op een ander forum een keer ruzie omdat ik qyan toen niet wilde laten enten.
moest mijn hond uit de buurt houden want anders zou ik de honden van die persoon besmetten (die wel netjes werden geent) :-\
;D ;Dmaar ach, als ik maar beter weet
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door