Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ordell
[quote="Helen"]
[quote="roger"]
<<Zelf wil ik absoluut niet boven de 20 % bot uitkomen, liever er een stuk onder en ik kom ook niet boven de 15 heel soms 20 % orgaan. Maar das persoonlijk.<<

Helen, maar als je zoals nu die vaste gegevens kent, dan kan je daar alle kanten mee uit als je een paar keer per week zelf wil samenstellen

Bouw een paar keer per week grote lappen spiervlees in van rund, lam, kip of paard en dan kom precies in de richting die je zelf wil bepalen, zonder dat je alle deuren van de slachthuizen of groothandels moet platlopen om je voorraad in te slaan.
Spiervlees vind je namelijk bij elke slager.

Daar had je vroeger het raden naar en nu niet meer dus.
Als ik diepvriesvleespaketten zou voeren zou ik dit gegevenvan Bibi weten te aprecieren.

gr.
Roger.

[/quote]

Klopt, ik denk dat deze gegevens voor mensen die kvv geven en ook zelf wat brouwen zeer goede uitgangspunten zijn. Zelf ben ik een meer dan tevreden barfer en ben ook absoluut niet van plan om daar verandering in te brengen. Maar als ik bibi zou voeren zou ik inderdaad spiervlees toevoegen om de verhoudingen naar mijn eigen inzichten aan te passen. En het spreekt zeer voor bibi dat zij de enige versvleesvoeding zijn die bij mijn weten hun percentages vrijgeven. Voor mij zou dat betekenen dat ze met kop en schouders boven de kvv's uitsteken met anonieme percentages.

groetjes Helen
[/quote]

Inderdaad Helen, ieder zijn eigen inzichten, als de hond(en) het goed doen is iedereen tevreden.
Door SHIVA
:-\ja maar het is net of het minder vocht bevat
toen ik net begon met de bibi was het zo lekker compact toen een tijdje meer vocht waarop mijn honden gewoon honger hadden ik had toen echt zo iets als dit zoblijft ga ik over op iets anders
maar vanaf dec heb ik eigenlijk geen probleem meer
en ben weer zeer tevreden met de bibi
maar goed ben een beetje blond ;)
gr shiva
Door Janet
Shiva, Ordell is je een beetje aan 't plagen ;).

Overigens heb je wel gelijjk, denk ik. De natuurmix (de lading die ik afgelopen keer heb gehaald) bevat minder vocht dan de vorige pakjes (van ca. 2 maanden geleden).

Ik ben reuze blij dat Dorothea de percentages heeft vrijgegeven. Nu kan ik met een geruster hart zelf wat 'gerichter' part-time barfen.

Als je haar spreekt, Ordell, wil je haar dan heel hartelijk bedanken namens mij?
Laatst gewijzigd door Janet op di 20 jan 2004, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
Ordell, dit is toppie.
Zat laatst met iemand te praten over BB en toen kwam de vraag wat zit er dan allemaal in? kan jij daar toevallig ook antwoord op geven.
Kijk Kip&Rijst en Lam&rijst snappen we wel, maar wat zit er in Natuurmix.?
Klopt het trouwens dat de Bibi mix eigenlijk practisch gelijk is aan de natuurmix alleen dan met meer pens erin?
Door sharpie
Ordell, dit is toppie.
Zat laatst met iemand  te praten over BB en toen kwam de vraag wat zit er dan allemaal in? kan jij daar toevallig ook antwoord op geven.
Klopt het trouwens dat de Bibi mix eigenlijk practisch gelijk is aan de natuurmix alleen dan met meer pens erin?
Ja Jolly, ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk?
Hoe meer info hoe beter. ;)
Door Ordell
[quote="Jolly"]
Ordell, dit is toppie.
Zat laatst met iemand te praten over BB en toen kwam de vraag wat zit er dan allemaal in? kan jij daar toevallig ook antwoord op geven.
[/quote]

Klopt helemaal Jolly ;D. Het beetje verschil tussen de natuur- en Bibimix is dat er wat met vetten en olieen wordt gevarieerd. De natuurmix is bevat daarom iets vetter dan de bibimix en is daarom het meest geschikt voor de hond die wat meer moet doen dan een andere.
Laatst gewijzigd door Ordell op wo 21 jan 2004, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
dus natuurmix is voor de sporthond.
wat kan je een hond( duitse herder teef gecast. die 27 kilo weegt en dus veel te licht is, lees eerder zak botten met velletje erom) geven om dikker( lees beter in der vel/vacht te komen) te worden?

en wat zit er dan precies in de natuurmix voor aan vlees soorten, alles( dus kip, lam, rund schaap) of iets anders alleen.?
Door Ordell
[quote="Jolly"]
dus natuurmix is voor de sporthond.
wat kan je een hond( duitse herder teef gecast. die 27 kilo weegt en dus veel te licht is, lees eerder zak botten met velletje erom) geven om dikker( lees beter in der vel/vacht te komen) te worden?

en wat zit er dan precies in de natuurmix voor aan vlees soorten, alles( dus kip, lam, rund schaap) of iets anders alleen.?
[/quote]

Ik zie goede resultaten met schapevet. In het geval van die Duitse Herder gaf ik er gewoon 30 gram per dag van bij.
Ik vond de verhoudingen in het voer al genoeg om te vermelden. Als ik nu precies ga vertellen hoeft er maar iemand een vriescel aan te schaffen en kan ie aan de gang.. ;D. Er zitten in iedere soort, maar da's bij Carnibest ook, verschillende vleessoorten en organen van verschillende dieren...uiteraard voor menselijke comsumptie goedgekeurd ;)
Laatst gewijzigd door Ordell op wo 21 jan 2004, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
korps vrouw vrijwillig of koninkelijk vlamse voetbal
echt waar opgezocht ;D
Door richard
Thnx Ordell,

Hier heb ik wat aan. Vrijdag ga ik ook eens die natuur- en Bibimix halen. Door eigen toevoegingen van kippentartaar (gemalen kippenkarkassen/nekken) kan ik nu de hoeveelheid orgaanvlees berekenen en naar 'voor dalmaten' acceptabel nivo brengen. Barfen op de nuchtere maag vinden wij niet echt fijn namelijk. Nu kan ik met een goed gevoel als ochtendmaaltijd Bibi blijven voeren.

richard
Door Paul_Barte
KVV is natuurlijk:
Kompleet Vers Voer
Kompleet Versvlees Voer
Kant en klaar Vers Voer
Kant en klaar Versvlees Voer
and so on...and so on..... ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door